Povolene pneu?
- genius0011
- Příspěvky: 2289
- Registrován: 24 říj 2007, 22:46
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
- Reklama
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
genius0011 píše:Rozměr 195\50\15 sem měl vloni a na letošek sem si je koupil zas autí se sníží asi o 2cm ,je sice větší mezera meti kolem a blatníkem ale jede to a hlavně sedí jak přibitá
A sem tam když přeletím přejezd, nebo vezmu zatáčku, tak přiberu přední zástěrky...
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
- genius0011
- Příspěvky: 2289
- Registrován: 24 říj 2007, 22:46
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 04 bře 2008, 23:42
Asi jsem špatně formuloval otázku, chtěl jsem zjistit zda snížím otáčky s nějakými povolenými pneu (chtěl bych totiž trochu nahradit tu chybějící šestku na mé Zafiře, teď mi to točí při 110km/h 3500 za min). Zafira A 1.8 16V XERadoš 92 píše:Já teď jezdím na zimních 185/55 R15. Taky úplně jiný rozměr..... A jede to. Akorát to vypadá trošku menší, jsou to hold nízkoprofiláče.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Ty jo, tak to nevím!Tomáš Vaverka píše:Asi jsem špatně formuloval otázku, chtěl jsem zjistit zda snížím otáčky s nějakými povolenými pneu (chtěl bych totiž trochu nahradit tu chybějící šestku na mé Zafiře, teď mi to točí při 110km/h 3500 za min). Zafira A 1.8 16V XERadoš 92 píše:Já teď jezdím na zimních 185/55 R15. Taky úplně jiný rozměr..... A jede to. Akorát to vypadá trošku menší, jsou to hold nízkoprofiláče.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Když dáš větší obvod pneu tak při stejných otáčkách pojedeš rychleji.
ASTRA-G-1,6 -X16SZR,3dv.1999, ABS,4kotouč,4airbag,el.zrcátka,centrál,alarm, lité kola 16Allesio,křídlo Irmscher,Angel eyes,folie SunTek.
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 04 bře 2008, 23:42
Tak to asi budu muset nakonec dopočítat....... ale z těch rozměrů si myslím ¨, že se dostanu¨k přibližně stejným číslům, ledaže bych použil nějaké ty nepovolené nízkoprofiláče co tu psal někdo výše.Radoš 92 píše:Ty jo, tak to nevím!Tomáš Vaverka píše:Asi jsem špatně formuloval otázku, chtěl jsem zjistit zda snížím otáčky s nějakými povolenými pneu (chtěl bych totiž trochu nahradit tu chybějící šestku na mé Zafiře, teď mi to točí při 110km/h 3500 za min). Zafira A 1.8 16V XERadoš 92 píše:Já teď jezdím na zimních 185/55 R15. Taky úplně jiný rozměr..... A jede to. Akorát to vypadá trošku menší, jsou to hold nízkoprofiláče.
Prave ze ne nizkoprofilovy, ale naopak velky "balony" ...
Ale ja bych s tim moc nelaboroval, oni to peclive konstrukteri pocitali tak, aby byla I. akorat i na rozjezd v kopci a V. aby se rozjela na co nejvetsi maximalni rychlost ... VI. vetsinou byva rychlobeh a nelze s ni napriklad dosahnout maximalni rychlost ...
Teda jsou i pripady kdy je V. rychlobeh (BMW 635CSi dosahuje maximalku na IV. stupen), ale to neni nas pripad.
Ale ja bych s tim moc nelaboroval, oni to peclive konstrukteri pocitali tak, aby byla I. akorat i na rozjezd v kopci a V. aby se rozjela na co nejvetsi maximalni rychlost ... VI. vetsinou byva rychlobeh a nelze s ni napriklad dosahnout maximalni rychlost ...
Teda jsou i pripady kdy je V. rychlobeh (BMW 635CSi dosahuje maximalku na IV. stupen), ale to neni nas pripad.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 04 bře 2008, 23:42
Souhlas. Z těch doporučených rozměrů tedy ty R16 ale tam je zase nižší profil takže výsledek bude pravděpodobně stejný. Měl jsem na mysli pokud by nějaký rozměr "udělal" rozdíl cca o 1000ot dolů. Pak jedině použít ty nepovolené.AstraDTI píše:Prave ze ne nizkoprofilovy, ale naopak velky "balony" ...
Ale ja bych s tim moc nelaboroval, oni to peclive konstrukteri pocitali tak, aby byla I. akorat i na rozjezd v kopci a V. aby se rozjela na co nejvetsi maximalni rychlost ... VI. vetsinou byva rychlobeh a nelze s ni napriklad dosahnout maximalni rychlost ...
Teda jsou i pripady kdy je V. rychlobeh (BMW 635CSi dosahuje maximalku na IV. stupen), ale to neni nas pripad.
Naposledy upravil(a) Tomáš Vaverka dne 11 bře 2008, 13:05, celkem upraveno 1 x.
Az po to "cim vetsi kolo, tim vetsi obvod" je to spravne ... Pri stejnych otackach se bude hnana naprava tocit porad stejne rychle. Takze cim vetsi obvod, tim vetsi ujeta vzdalenost na jednu otacku, coz pri stejne uhlove rychlosti hnanych kol znamena vyssi rychlost oproti mensim kolum. Uz je to jasny?
Aby velikost kola shodila otacky z 4000 o 1000 dolu by musel obvod byt 4/3 stavajici velikosti - tzn. i prumer by musel byt 4/3 stavajiciho prumeru a to se mi jevi pomerne nerealne.
Aby velikost kola shodila otacky z 4000 o 1000 dolu by musel obvod byt 4/3 stavajici velikosti - tzn. i prumer by musel byt 4/3 stavajiciho prumeru a to se mi jevi pomerne nerealne.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 04 bře 2008, 23:42
Jojo souhlas. Už jsem to opravil. Psal jsem rychleji než myslel.AstraDTI píše:Az po to "cim vetsi kolo, tim vetsi obvod" je to spravne ... Pri stejnych otackach se bude hnana naprava tocit porad stejne rychle. Takze cim vetsi obvod, tim vetsi ujeta vzdalenost na jednu otacku, coz pri stejne uhlove rychlosti hnanych kol znamena vyssi rychlost oproti mensim kolum. Uz je to jasny?
Aby velikost kola shodila otacky z 4000 o 1000 dolu by musel obvod byt 4/3 stavajici velikosti - tzn. i prumer by musel byt 4/3 stavajiciho prumeru a to se mi jevi pomerne nerealne.
Ještě k těm rozměrům. Druhé číslo za lomítkem jsou procenta šíře pneu. to znamená 195 široká/65% z šíře=126,75mm vysoká. 205 široká/55%=112,75 vysoká, to je o 14mm méně na poloměru. Takže průměr o 28mm méně. To se kompenzuje větším ráfkem o 1palec.
A k těm rychlostem a otáčkám - přesně jak napsal AstraDTI. Ale s těmi většími koli to sice pojede rychleji, ale nebude to mít menší sílu a menší odpich ( relativně). Je to stejné jako na kole, když dáte těžší převod tak při stejném rytmu šlapání, pojedete rychleji, ale do kopce vyplivnete duši.
Zdar
A k těm rychlostem a otáčkám - přesně jak napsal AstraDTI. Ale s těmi většími koli to sice pojede rychleji, ale nebude to mít menší sílu a menší odpich ( relativně). Je to stejné jako na kole, když dáte těžší převod tak při stejném rytmu šlapání, pojedete rychleji, ale do kopce vyplivnete duši.
Zdar