Alzafir píše:Dnes chyba elektroniky motoru...diagnostika a totéž, co píše RomanK:Čistě náhodou jsem před pár dny bádal nad problikáváním světel u studeného motoru. Až později jsem si všiml, že barometr ukazuje 99kPa a MAP 106kPa u vypnutého motoru.RomanK píše:Chyby v jednotce mnotoru byly:
P0105 Barometrický tlak není s plnícím tlakem realizovatelný
P1105 Barometrický tlak není s plnícím tlakem realizovatelný
Chyby byly nepřítomny a barometrický tlak odpovídal plnícímu při volnoběhu +/- 2 kPa
Další den jsem to ověřoval, obě čidla ukazovala vzorně 99kPa.
Dnes MAP o 2kPa víc než barometr.
Vidím to na občasnou odchylku MAPu od baroskopu. Zatím jsem MAP vyčistil, uvidím , co bude .
motor-čidla
- michalmichal
- Příspěvky: 32
- Registrován: 22 kvě 2011, 15:26
Re: motor-čidla
opel Zafira 2.0 DTi 74kW r.v.2003
- Reklama
Re: motor-čidla
??? a co že jsi chtěl sdělit??
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: motor-čidla
Opět se přihlásily ony zmiňované chyby.
Tentokrát jsem auto nechal napojené na diagnostice a jezdil, abych zjistil, které čidlo "ujíždí".
Po vyhodnocení jsem se nestačil divit.
Nejen že se objevovaly chyby P 0105 a P1105, ale k nim přibyla i nekorektní teplota nasávaného vzduchu a záporná deviace v sání.
Teplota nasávaného vzduchu občas skokem spadla na -40stupňů, v té samé době začala váha vzduchu vykazovat nesmyslné údaje, příliš vysoké na dané otáčky, k tomu ještě tlak v sání cca 287kPa!! . Pak skok a vše zase v normálu. A to se nahodile opakovalo.
Nebudu tady rozvádět, co a jak , ale to zásadní, příčinu.
Kupodivu za to mohl pouze přechodový odpor v konektoru MAPu. Reagoval i na jemný poklep kolísáním hodnot asi od 92 do 105kPa!! Po vystříkání ( nebylo v něm nic špatného, zaoxidovaného vidět) už všechno sedlo, na volnoběhu je rozdíl mezi MAPem a baroskopem +-1kPa, auto jede kupodivu líp, je o cosi živější.
MAP evidentně žil svůj život a špatným kontaktem rozhodil i výstupní hodnoty váhy vzduchu.
Takže opět apeluju na ty, co vyčtou registr závad a hr na nákup nových dílů . Tudy cesta nevede Je třeba vše ověřovat
Tentokrát jsem auto nechal napojené na diagnostice a jezdil, abych zjistil, které čidlo "ujíždí".
Po vyhodnocení jsem se nestačil divit.
Nejen že se objevovaly chyby P 0105 a P1105, ale k nim přibyla i nekorektní teplota nasávaného vzduchu a záporná deviace v sání.
Teplota nasávaného vzduchu občas skokem spadla na -40stupňů, v té samé době začala váha vzduchu vykazovat nesmyslné údaje, příliš vysoké na dané otáčky, k tomu ještě tlak v sání cca 287kPa!! . Pak skok a vše zase v normálu. A to se nahodile opakovalo.
Nebudu tady rozvádět, co a jak , ale to zásadní, příčinu.
Kupodivu za to mohl pouze přechodový odpor v konektoru MAPu. Reagoval i na jemný poklep kolísáním hodnot asi od 92 do 105kPa!! Po vystříkání ( nebylo v něm nic špatného, zaoxidovaného vidět) už všechno sedlo, na volnoběhu je rozdíl mezi MAPem a baroskopem +-1kPa, auto jede kupodivu líp, je o cosi živější.
MAP evidentně žil svůj život a špatným kontaktem rozhodil i výstupní hodnoty váhy vzduchu.
Takže opět apeluju na ty, co vyčtou registr závad a hr na nákup nových dílů . Tudy cesta nevede Je třeba vše ověřovat
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: motor-čidla
Aleš,
ak RJ motora zaznamenala teplotu nasávaného vzduchu -40°C, to znamená, že odpor polovodičovej diódy, ktorá akože meria teplotu nasávaného vzduchu prechádzajúceho cez MAF senzor (povestná váha vzduchu), tak ten odpor je väčší ako 40 kΩ.
http://www.italiaauto.net/files/bosch_h ... _2_153.jpg
Popisuješ, že hodnota z váhy vzduchu (MAF), hodnota zo snímača tlaku (MAP) a hodnota teploty nasávaného vzduchu bola v jednom momente extrémna. Ja to vidím na niečo, čo majú tieto tri snímače spoločné. Typujem kostru.
Veľa zdaru.
ak RJ motora zaznamenala teplotu nasávaného vzduchu -40°C, to znamená, že odpor polovodičovej diódy, ktorá akože meria teplotu nasávaného vzduchu prechádzajúceho cez MAF senzor (povestná váha vzduchu), tak ten odpor je väčší ako 40 kΩ.
http://www.italiaauto.net/files/bosch_h ... _2_153.jpg
Popisuješ, že hodnota z váhy vzduchu (MAF), hodnota zo snímača tlaku (MAP) a hodnota teploty nasávaného vzduchu bola v jednom momente extrémna. Ja to vidím na niečo, čo majú tieto tri snímače spoločné. Typujem kostru.
Veľa zdaru.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: motor-čidla
Podle schematu nemají společné nic. Všechny dráty vedou přímo na jednotku. Takže přechoďák na MAPu , klidně to mohla být jeho zem, to už nezjistím, způsobil nějaké rušení, které zblblo i váhu. Vše bylo skokové, když jsem poklepal na MAP, ten uskočil v hodnotě, v tu chvíli se i váha zmátla tak , jak jsem psal.
A pro zajímavost, já ve váze tu diodu nemám , takže si tu teplotu nasávaného vzduchu asi váha umí vypočítat .
To pédéefko znám, pozici pinu 1 mám nezapojenou, z váhy vedou 4 dráty.
A pro zajímavost, já ve váze tu diodu nemám , takže si tu teplotu nasávaného vzduchu asi váha umí vypočítat .
To pédéefko znám, pozici pinu 1 mám nezapojenou, z váhy vedou 4 dráty.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: motor-čidla
Do Y22DTR patrí váha Bosch 0281002478 a tá podľa obrázkov teplomer vzduchu má. (To je tá malá sklenená diódka).
http://www.expressauto24.net/Mass-Air-F ... 0281002478
Alebo používaš inú váhu vzduchu?
http://www.expressauto24.net/Mass-Air-F ... 0281002478
Alebo používaš inú váhu vzduchu?
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: motor-čidla
Ano , používám tu váhu, ale bohužel vlastností některých obrázků je, že neodpovídají skutečnosti.
V téhle váze dioda není, přestože váha má 5 vývodů, konektor kabeláže má jen 4 dráty, nepoužívá se právě pin1, což ve váze je ( i podle zmiňovaného PDFke ) přídavný teplotní člen.
V téhle váze dioda není, přestože váha má 5 vývodů, konektor kabeláže má jen 4 dráty, nepoužívá se právě pin1, což ve váze je ( i podle zmiňovaného PDFke ) přídavný teplotní člen.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: motor-čidla
dneska mi to vyhodilo taky tyhle hlášky kterej to je ten map senzor já měl za to že to je ten vedle baterky ten co je na obrázku aspon většinou pomohlo ho profouknout motor y22dtr
Re: motor-čidla
Tak po chvilce hladání to padlo na map senzor ten sem doma měl novej protože sem ho omylem koupil místo toho čidla atmosferickýho tlaku teď sem ho vyměnil a starej pročistil když by náhodou ale kontrolka zhasla tak snad vyřešeno