motor-čidla

Co nenajdete na fóru v sekcích Astra G, pravděpodobně to bude zde.
Uživatelský avatar
michalmichal
Příspěvky: 32
Registrován: 22 kvě 2011, 15:26

Re: motor-čidla

Příspěvek od michalmichal » 04 pro 2011, 14:50

Alzafir píše:Dnes chyba elektroniky motoru...diagnostika a totéž, co píše RomanK:
RomanK píše:Chyby v jednotce mnotoru byly:
P0105 Barometrický tlak není s plnícím tlakem realizovatelný
P1105 Barometrický tlak není s plnícím tlakem realizovatelný

Chyby byly nepřítomny a barometrický tlak odpovídal plnícímu při volnoběhu +/- 2 kPa
Čistě náhodou jsem před pár dny bádal nad problikáváním světel u studeného motoru. Až později jsem si všiml, že barometr ukazuje 99kPa a MAP 106kPa u vypnutého motoru.
Další den jsem to ověřoval, obě čidla ukazovala vzorně 99kPa.
Dnes MAP o 2kPa víc než barometr.

Vidím to na občasnou odchylku MAPu od baroskopu. Zatím jsem MAP vyčistil, uvidím , co bude :D .
opel Zafira 2.0 DTi 74kW r.v.2003

Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: motor-čidla

Příspěvek od Alzafir » 04 pro 2011, 16:17

??? :shock: a co že jsi chtěl sdělit?? :?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: motor-čidla

Příspěvek od Alzafir » 09 čer 2012, 20:21

Opět se přihlásily ony zmiňované chyby.
Tentokrát jsem auto nechal napojené na diagnostice a jezdil, abych zjistil, které čidlo "ujíždí".
Po vyhodnocení jsem se nestačil divit.
Nejen že se objevovaly chyby P 0105 a P1105, ale k nim přibyla i nekorektní teplota nasávaného vzduchu a záporná deviace v sání.
Teplota nasávaného vzduchu občas skokem spadla na -40stupňů, v té samé době začala váha vzduchu vykazovat nesmyslné údaje, příliš vysoké na dané otáčky, k tomu ještě tlak v sání cca 287kPa!! :shock: . Pak skok a vše zase v normálu. A to se nahodile opakovalo.
Nebudu tady rozvádět, co a jak , ale to zásadní, příčinu.
Kupodivu za to mohl pouze přechodový odpor v konektoru MAPu. Reagoval i na jemný poklep kolísáním hodnot asi od 92 do 105kPa!! Po vystříkání ( nebylo v něm nic špatného, zaoxidovaného vidět) už všechno sedlo, na volnoběhu je rozdíl mezi MAPem a baroskopem +-1kPa, auto jede kupodivu líp, je o cosi živější.
MAP evidentně žil svůj život a špatným kontaktem rozhodil i výstupní hodnoty váhy vzduchu.

Takže opět apeluju na ty, co vyčtou registr závad a hr na nákup nových dílů :?: . Tudy cesta nevede :o Je třeba vše ověřovat 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: motor-čidla

Příspěvek od csala » 14 čer 2012, 10:45

Aleš,
ak RJ motora zaznamenala teplotu nasávaného vzduchu -40°C, to znamená, že odpor polovodičovej diódy, ktorá akože meria teplotu nasávaného vzduchu prechádzajúceho cez MAF senzor (povestná váha vzduchu), tak ten odpor je väčší ako 40 kΩ.
http://www.italiaauto.net/files/bosch_h ... _2_153.jpg
Popisuješ, že hodnota z váhy vzduchu (MAF), hodnota zo snímača tlaku (MAP) a hodnota teploty nasávaného vzduchu bola v jednom momente extrémna. Ja to vidím na niečo, čo majú tieto tri snímače spoločné. Typujem kostru.
Veľa zdaru.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: motor-čidla

Příspěvek od Alzafir » 14 čer 2012, 10:54

Podle schematu nemají společné nic. Všechny dráty vedou přímo na jednotku. Takže přechoďák na MAPu , klidně to mohla být jeho zem, to už nezjistím, způsobil nějaké rušení, které zblblo i váhu. Vše bylo skokové, když jsem poklepal na MAP, ten uskočil v hodnotě, v tu chvíli se i váha zmátla tak , jak jsem psal.
A pro zajímavost, já ve váze tu diodu nemám :mrgreen: , takže si tu teplotu nasávaného vzduchu asi váha umí vypočítat :D .
To pédéefko znám, pozici pinu 1 mám nezapojenou, z váhy vedou 4 dráty.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: motor-čidla

Příspěvek od csala » 14 čer 2012, 14:06

Do Y22DTR patrí váha Bosch 0281002478 a tá podľa obrázkov teplomer vzduchu má. (To je tá malá sklenená diódka).
http://www.expressauto24.net/Mass-Air-F ... 0281002478
Alebo používaš inú váhu vzduchu?
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: motor-čidla

Příspěvek od Alzafir » 15 čer 2012, 07:41

Ano , používám tu váhu, ale bohužel vlastností některých obrázků je, že neodpovídají skutečnosti.
V téhle váze dioda není, přestože váha má 5 vývodů, konektor kabeláže má jen 4 dráty, nepoužívá se právě pin1, což ve váze je ( i podle zmiňovaného PDFke ) přídavný teplotní člen.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

YANEK
Příspěvky: 3073
Registrován: 21 led 2006, 20:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: motor-čidla

Příspěvek od YANEK » 12 čer 2016, 20:09

dneska mi to vyhodilo taky tyhle hlášky kterej to je ten map senzor já měl za to že to je ten vedle baterky ten co je na obrázku aspon většinou pomohlo ho profouknout motor y22dtr
Přílohy
13457579_10205199913958057_1153617134_n.jpg
13434241_10205200664936831_1377481217_n.jpg
Magma Red
Obrázek
http://www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
BAD TOYS FOR FAT BOYS

YANEK
Příspěvky: 3073
Registrován: 21 led 2006, 20:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: motor-čidla

Příspěvek od YANEK » 12 čer 2016, 20:46

Tak po chvilce hladání to padlo na map senzor ten sem doma měl novej protože sem ho omylem koupil místo toho čidla atmosferickýho tlaku teď sem ho vyměnil a starej pročistil když by náhodou ale kontrolka zhasla tak snad vyřešeno
Magma Red
Obrázek
http://www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
BAD TOYS FOR FAT BOYS

Odpovědět