!!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
!!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
Prosím o pomoc mám Zafiru 2.2 Dti 92kw potřebuji nějak pořešit EGR ventil dá se nějak vyřadit s provozu a nebo se musí vyměnit ? Dá se sehnat někde levněji?
Děkuji všem za radu
Děkuji všem za radu
- Reklama
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
Robi sa aj repas vymennym spôsobom, odpojiť a oblbnuť sa to veru aspon zatiaľ neda! Repas 135,-é + new 265,é http://www.bazos.sk/hodnotenie.php?mail ... warzbacher Mimochodom podľa ľudi z fora je obvykle životnosť toho to zariadenia okolo 140 až190tkm mne vydržal bez problemov rovných 240tkm až kym auto nemalo crash prihodu pri ktorom sa trochu rozsypal. Jo a sedi to aj z Y20DTH 74kw zafira ako aj astra
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
Toto jsem objevil na ebay když jsem řešil podobný problém
http://www.ebay.de/itm/EGR-VALVE-CHEATE ... 2a38c0a336
Ale nemám to odzkoušené ,možná zdejší borci napoví.
http://www.ebay.de/itm/EGR-VALVE-CHEATE ... 2a38c0a336
Ale nemám to odzkoušené ,možná zdejší borci napoví.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET.
Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km
pajakuv ASTROLET.
Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
Pajaku to vyzera zaujimavo , pred rokom a pol tu ešte taka to možnosť nebola Vtedy sa to riešilo že by sa to aj dalo vyriešiť ale musela by to zobrať do lavy nejaka kapacita zbehla v danej problematike, a nemuselo sa ani dlho čakať aby to niekto v polandu vymyslel, no Wahleru sa to určite nebude pačiť ale chcelo by to testnuť! V pozitivnom pripade by som do toho určite rád šiel len som som zvedavy ako sa k tomu vyjadri moj dvorny neurolog Alesius žirafak !!!!!! Dokonca to ten polak robi aj na benzin mrdky x14-16-18xel http://stores.ebay.de/TAFMET/_i.html?_n ... =157119313 Na domacom allegru je trochu moc skromny! http://allegro.pl/Shop.php/Show?id=1475060
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
O tomto už vím dlouhou dobu.
Vyzkoušené to pochopitelně nemám. Není problém zaslepit EGR, není nutné ani kupovat tu "záslepku", stačí odpojit EGR a nechat ho zavřený.
Až potud to je jasné, jenže co udělat s váhou vzduchu, která měří průtok vzduchu a prokazatelně pozná, když se EGR nechová jak má? Na to zjevně slouží ta krabička. Musí se přečíst data z váhy, prohnat převodníkem, k tomu dodat info, jestli je EGR zavřený, otevřený, či jen pocukává posunováním auta po městem. Na tom signálu je vázaná ještě hodnota teploty nasávaného vzduchu.
Vím, co dokáže udělat nevhodná váha na tomhle motoru, jak zdánlivě nevýznamná změna, odchylka napětí, dokáže rozhodit jednotku motoru, jak to pak dávkuje naftu. Je jasné, že to pak nejede jak má, nižší výkon, kouř, větší spotřeba.
Takže osobně se touto cestou nebudu vydávat. Nepopírám, že jsem uvažoval si to sám sestrojit, data k dispozici mám, takže by to až takový problém nebyl naprogramovat.
Ale jak říkám, nejdu do toho.
EGR se při troše pozornosti dá udržet při životě hodně dlouho. Měl by se vyčistit při každé výměně motorového oleje. Sám to tak dělám a po výměně EGRu za nový jezdím na vyměněný už asi 50tkm a zatím je uvnitř skutečně netknutý sazema. Ale chce to fakt občas vyčistit, než se vydře uložení pístku EGRu.
A je taky všeobecně známo, že jednotka motoru nemusí mít nutně informaci o zpětné vazbě otevření EGRu, dokáže si to dopočítat sama. EGR ovšem musí být mechanicky funkční!!, jak už jsem psal, váha vzduchu to bezpečně pozná, když nefunguje.
To Máša, co máš za problém, jakou chybu to vyhazuje?
Vyzkoušené to pochopitelně nemám. Není problém zaslepit EGR, není nutné ani kupovat tu "záslepku", stačí odpojit EGR a nechat ho zavřený.
Až potud to je jasné, jenže co udělat s váhou vzduchu, která měří průtok vzduchu a prokazatelně pozná, když se EGR nechová jak má? Na to zjevně slouží ta krabička. Musí se přečíst data z váhy, prohnat převodníkem, k tomu dodat info, jestli je EGR zavřený, otevřený, či jen pocukává posunováním auta po městem. Na tom signálu je vázaná ještě hodnota teploty nasávaného vzduchu.
Vím, co dokáže udělat nevhodná váha na tomhle motoru, jak zdánlivě nevýznamná změna, odchylka napětí, dokáže rozhodit jednotku motoru, jak to pak dávkuje naftu. Je jasné, že to pak nejede jak má, nižší výkon, kouř, větší spotřeba.
Takže osobně se touto cestou nebudu vydávat. Nepopírám, že jsem uvažoval si to sám sestrojit, data k dispozici mám, takže by to až takový problém nebyl naprogramovat.
Ale jak říkám, nejdu do toho.
EGR se při troše pozornosti dá udržet při životě hodně dlouho. Měl by se vyčistit při každé výměně motorového oleje. Sám to tak dělám a po výměně EGRu za nový jezdím na vyměněný už asi 50tkm a zatím je uvnitř skutečně netknutý sazema. Ale chce to fakt občas vyčistit, než se vydře uložení pístku EGRu.
A je taky všeobecně známo, že jednotka motoru nemusí mít nutně informaci o zpětné vazbě otevření EGRu, dokáže si to dopočítat sama. EGR ovšem musí být mechanicky funkční!!, jak už jsem psal, váha vzduchu to bezpečně pozná, když nefunguje.
To Máša, co máš za problém, jakou chybu to vyhazuje?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
Jeden z důvodů proč jsem do toho taky nešel byl ten že zdejší kapacity o tomto právě nic nepíšou a tak jak píšeš stačilo vyčistit mechanickou část ventilu a to přímo zmiňovaný dřík ventilu.
Pomohlo ho nechat v naftě namočený přes noc a druhý den jsem ho ručně otevíral zavíral a proplachoval stále naftou dokud nešel lehounce a sám se nevracel.
Od té doby už zase měsíc klid.
Pomohlo ho nechat v naftě namočený přes noc a druhý den jsem ho ručně otevíral zavíral a proplachoval stále naftou dokud nešel lehounce a sám se nevracel.
Od té doby už zase měsíc klid.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET.
Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km
pajakuv ASTROLET.
Opel Astra G caravan 2.2 DTI Y22DTR r.v.2004 .....EX
pajakova Esmeralda, EGR šidítko by Alzafir od 254 500 km
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
No to je ten lepši pripad ked to stači iba prečistiť, ale jedneho dna kľakne úplne elektronika a tu nedokaže ani panboh dať do poporiadku.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
Děkuji všem Zafira je v servisu a jsem z ní neštastnej padá nafta a asi je turbo v háji.Turbo sepne při 2800 otáček už nevím co sní je to pořád něco
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
Padání nafty je "dětská nemoc" těchto motorů, taky jsem tím prošel. Turbo nespíná, točí se pořád, jen záleží, kdy zabere. Jestli máš v háji EGR ( a záleží jaká chyba), pak ti svítí kontrolka elektroniky aauto jede v nouzovém režimu, proto turbo nezabere.
Anebo je netěsný podtlakový systém. Pak turbo taky nezabere. Pro toho kdo ty auta zná, je to co popisuješ prkotina. Nevím, kam jsi dal auto, jestli z tebe nebudou jen tahat prachy.
Zkus kontaktovat člena LuVe11, už se něco o dvadvojkách naučil ( přítel na telefonu )a má diagnostiku, je z Prahy nebo okolí.
Anebo je netěsný podtlakový systém. Pak turbo taky nezabere. Pro toho kdo ty auta zná, je to co popisuješ prkotina. Nevím, kam jsi dal auto, jestli z tebe nebudou jen tahat prachy.
Zkus kontaktovat člena LuVe11, už se něco o dvadvojkách naučil ( přítel na telefonu )a má diagnostiku, je z Prahy nebo okolí.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
čo by si chcel u 10ročneho auta ktore ma už spuchrete všetke možne gumove tesnenia a nevinimajuc aj palivovy system, nova gumena kompletka tesnenia do palivoveho systemu pride na pár stovak aj z tesnenim nad vstrekom ktoré ako som sa dozvedel je vhodne vymeniť každych 100tkm v našom pripade aspon raz za 150-180tkm inač nastupuju rôzne trampoty. Turbo je mechanicka zaležitosť a ked bude totálne v haji tak to uvidiš za sebou v speťaku! Alzafir o tom už niečo vie takže by som dal na jeho rady a odporučania, pomahal aj mne za čo som mu nesmierne vdačny!Máša píše: padá nafta a asi je turbo v háji.Turbo sepne při 2800 otáček už nevím co sní je to pořád něco
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
Moc vám všem děkuji a jak ho tady najdu LuVe11 ?
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
Tady ho máš
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
Musím se přidat a zdělit svou zkušenost i když já mám 2litr Y20DTH. EGR už je po výměně, je elektronicky řízen, jelikož to je skoro poslední zafira r. 2003 a po všech útrapách s čištěním a vymýšlením,co udělat lépe,po všem co jsem o tom přečetl, od odborníků a zda na fóru, jsem se rozhodl, EGR koupit nový. Prostě už jsem neměl nervy, chvilku to bylo OK, ale když mě to několikrát nechalo ve štychu, třeba auto naloženo 5 lidma jízda kopcovitý terén, cesta 100km a EGR opět nefungoval, tak jsem koupil opravdu nový. U Opla stál 17tis kč, a to bylo vážně moooooc, sehnal jsem ho na netu za 8900kč a to je rozdíl. Ale rozdíl v EGR není, jelikož se jiný jak Wahler nedělá, dnes jde sehnat i za 7500kč a dodnes mám od toho pokoj. Dívám se, že je stejný i pro tvůj model - Opel Zafira 2.2 DTi 16V 92kw, pokud je to tohle.
Takže, je to na tobě.
Takže, je to na tobě.
Re: !!! prosím o pomoc EGR ventil Zafira 2.2 Dti 92kw !!!!
Souhlas, je lepší ho vyměnit, čištění je jen prevence, jak je vydřené uložení pístku, pak se ventil někdy sekne, od té doby je to časovaná bomba, nikdy nevíte, kdy zase přestane fungovat a auto pojede v nouzovém režimu.
Je ještě jedna specifická závada tohoto EGRu, a to chyba zpětné vazby. Proto mě zajímalo, jakou chybu ventil ukazuje. Tato chyba, zpětné vazby, se řešit dá bez výměny ventilu , ale ventil musí být funkční po mechanické stránce.
EGRy dělá Pierburg a Wahler, cena kolem 7500Kč je naprosto reálná.
Je ještě jedna specifická závada tohoto EGRu, a to chyba zpětné vazby. Proto mě zajímalo, jakou chybu ventil ukazuje. Tato chyba, zpětné vazby, se řešit dá bez výměny ventilu , ale ventil musí být funkční po mechanické stránce.
EGRy dělá Pierburg a Wahler, cena kolem 7500Kč je naprosto reálná.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor