Oprava elektronického EGR ventilu
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
Když vypneš a zapneš zapalování, tak se stane jen to, že procesor řídící jednotky rozjede program pro řízení motoru z bodu 0. Takže auto nastartuješ a jednotka si už očuchala nebo očuchává jednotlivá čidla pro zjištění stavu teploty, tlaku...a podle toho řídí dodávku PHM pro motor. Samozřejmě prostřednictvím čerpadla.
Výsledek Tvého restartu je jen oddálení chybového stavu, který stejně tak jako tak nastane. A ošoupání startéru
A teď si musíme vysvětlit pojmy. Čidlo je snímací prvek, který zjišťuje v daném místě hodnotu fyzikální veličiny ( tlak, teplotu...). A pak je tu nějaký řídící prvek, který zase nějakou veličinu ovlivňuje, v tomto případě EGR ventil. EGR není čidlo a jestli tam chceš něco čistit, tak jen do toho! O čištění je tu toho mraky.
Abych Ti mohl poradit víc, prozraď , co máš za typ motoru, rok výroby, najeté km, odkud jsi....
Jestli máš ten EGR co já, tak Ti nepomůže jen znovu nastartovat. Přes ten ventil ( je to vlastně krokový motor) se vrací impulsy do jednotky a ta to pozná, když se nehýbe, a rozsvítí se kouzelná žlutá lampička. Jestli se jen občas neotevře nebo nezavře, je to jen stav , který se bude jistojistě jedině zhoršovat!!
Výsledek Tvého restartu je jen oddálení chybového stavu, který stejně tak jako tak nastane. A ošoupání startéru
A teď si musíme vysvětlit pojmy. Čidlo je snímací prvek, který zjišťuje v daném místě hodnotu fyzikální veličiny ( tlak, teplotu...). A pak je tu nějaký řídící prvek, který zase nějakou veličinu ovlivňuje, v tomto případě EGR ventil. EGR není čidlo a jestli tam chceš něco čistit, tak jen do toho! O čištění je tu toho mraky.
Abych Ti mohl poradit víc, prozraď , co máš za typ motoru, rok výroby, najeté km, odkud jsi....
Jestli máš ten EGR co já, tak Ti nepomůže jen znovu nastartovat. Přes ten ventil ( je to vlastně krokový motor) se vrací impulsy do jednotky a ta to pozná, když se nehýbe, a rozsvítí se kouzelná žlutá lampička. Jestli se jen občas neotevře nebo nezavře, je to jen stav , který se bude jistojistě jedině zhoršovat!!
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- Reklama
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
mam zafiru rok 2004, najeto 80tis. motor Y22DTR. jsem z Raškovic u Frýdku-Místku.
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
No a pak že to nejde. Máš SZ
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
80 tisíc kilometrů za 6 let s Y22DTR? Opravdu má tolik najeto?Foldyna píše:mam zafiru rok 2004, najeto 80tis. motor Y22DTR. jsem z Raškovic u Frýdku-Místku.
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
Tak jsem to zakřikl. .
Jízda po dálnici a 2x se rozsvítila žlutá hrozba, ale během chvilky zhasla, pak 2x nouzový režim na stálo, dokud jsem nenastartoval znovu.
Diagnostika.... P 0400-9 EGR Feedback Signal Malfunction.
Stručně vysvětlím, ECU dostává špatné ( nekorektní ) signály odezvy z EGR.
Takže následovala rozborka a na prstenci snímače se vytvořil nějaký mastný sajrajt ( bůhví z čeho) , čímž minimálně snížil úroveň odezvových signálů, ne-li zkreslil. Následovalo vyčištění ( doporučuju ostrým hrotem proškrábnout drážky snímače) a EGR funguje jako za mlada!! A když jsem viděl, jak se pohybuje za chodu motoru.... lepší než v zimě po GO toho ventilu. Tady je fotka toho snímače.
Ještě přidám 2 odkazy- takhle to fungovat nemá!http://www.youtube.com/watch?v=ZlupkM6y2Ik&NR=1 Ono to vypadá, že se EGR hýbe, i bez motoru půjde zlehka, ale takhle ne!!
A tohle je to správné!!!http://www.youtube.com/watch?v=CjUITziK ... re=related Musí tam zafungovat ten překmit!!
Hláška P 0400-9 je tímto pro elektronické EGR vyřešena.
Jízda po dálnici a 2x se rozsvítila žlutá hrozba, ale během chvilky zhasla, pak 2x nouzový režim na stálo, dokud jsem nenastartoval znovu.
Diagnostika.... P 0400-9 EGR Feedback Signal Malfunction.
Stručně vysvětlím, ECU dostává špatné ( nekorektní ) signály odezvy z EGR.
Takže následovala rozborka a na prstenci snímače se vytvořil nějaký mastný sajrajt ( bůhví z čeho) , čímž minimálně snížil úroveň odezvových signálů, ne-li zkreslil. Následovalo vyčištění ( doporučuju ostrým hrotem proškrábnout drážky snímače) a EGR funguje jako za mlada!! A když jsem viděl, jak se pohybuje za chodu motoru.... lepší než v zimě po GO toho ventilu. Tady je fotka toho snímače.
Ještě přidám 2 odkazy- takhle to fungovat nemá!http://www.youtube.com/watch?v=ZlupkM6y2Ik&NR=1 Ono to vypadá, že se EGR hýbe, i bez motoru půjde zlehka, ale takhle ne!!
A tohle je to správné!!!http://www.youtube.com/watch?v=CjUITziK ... re=related Musí tam zafungovat ten překmit!!
Hláška P 0400-9 je tímto pro elektronické EGR vyřešena.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
Tak a je to tu.
Nedávno jsem jásal, že EGR funguje. Už jsem ho musel vyměnit za nový.
I když jsem ho průběžně čistil, tak se začínal čím dál víc zadrhávat. Saze se protlačily kolem pístku a postupně způsobily zpomalení chodu celého ventilu. Poslední vyčištění vydrželo asi 20km.
Ale mám ještě jeden poznatek, porovnal jsem chování starého a nového ventilu.
Ten nový má podstatně silnější pružinu, čímž zavření proběhne rychleji. A při sledování ventilu na motoru jsem zjistil, že ten starý se sice ochotně zavře po přidání plynu, jenže pod plynem nepatrně pootevře. A je zle. Z výfuku po pořádném proroštování se valí brikety!!!
Nový EGR drží zavřený (při motoru v otáčkách) auto se výkonově krapet zlepšilo, výrazně se omezil dým při plném sešlápnutí pedálu a při volnoběhu se hodnoty okamžité spotřeby vrátily na 0,5-0,8l/hod ( přd výměnou 0,8-1,0l/hod) podle MIDu.
Závěrem už jen tolik, že kdybych býval tušil, když jsem auto kupoval, že tam je taková věc jako EGR a co může způsobit, mohl jsem ho vyčistit o rok dřív a možná ho ještě zachránit.
Nedávno jsem jásal, že EGR funguje. Už jsem ho musel vyměnit za nový.
I když jsem ho průběžně čistil, tak se začínal čím dál víc zadrhávat. Saze se protlačily kolem pístku a postupně způsobily zpomalení chodu celého ventilu. Poslední vyčištění vydrželo asi 20km.
Ale mám ještě jeden poznatek, porovnal jsem chování starého a nového ventilu.
Ten nový má podstatně silnější pružinu, čímž zavření proběhne rychleji. A při sledování ventilu na motoru jsem zjistil, že ten starý se sice ochotně zavře po přidání plynu, jenže pod plynem nepatrně pootevře. A je zle. Z výfuku po pořádném proroštování se valí brikety!!!
Nový EGR drží zavřený (při motoru v otáčkách) auto se výkonově krapet zlepšilo, výrazně se omezil dým při plném sešlápnutí pedálu a při volnoběhu se hodnoty okamžité spotřeby vrátily na 0,5-0,8l/hod ( přd výměnou 0,8-1,0l/hod) podle MIDu.
Závěrem už jen tolik, že kdybych býval tušil, když jsem auto kupoval, že tam je taková věc jako EGR a co může způsobit, mohl jsem ho vyčistit o rok dřív a možná ho ještě zachránit.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 13 kvě 2010, 09:07
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
valkomar píše:Ahoj.Včera som strekol WD40 okolo toho feritu a zatial kontrolka nezasvietila.Je to len dočasné riešenie.Chcem kúpiť nový lebo pri mojom šťastí vyriešiť závadu ako ty,to sa mi nepodarí.Bol som v Opli a tam mi povedali cenu 580 eur(dobrá šlupka).Zhaňam či ho nenájdam lacnejšie.Ďakujem ti za radu.Ozvem sa keď ho budem mať vymontovaný.Nazdar
je mozny dat fotku kde v motoru ten ventil je?
ma problem se studenymi starty pod nulou, musim dat plnej plyn jinak to nechytne, nad nulou je vse okej..
kontrolka nesviti je v pohode..
prepady a netesnost a filtry vymeneny, provereny..
diky!
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
Tady to je a pod tím šedým plastem je to táhlo. Zbytek vyčteš výš v příspěvku.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 13 kvě 2010, 09:07
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
diky moc ale jak vidim mam jinej kkua engine...
vectra B 2001 ale myslel sem ze Y22DTR tak to nechapu tohle tam opravdu nemam...
mam ten egr podtlakovej velkej na sani...
tak tudy cesta nepovede..
ztra proverim radsi jeste vedeni zhaveni a rele zhaveni, svicky sou okej kdyz se nic nerozsviti...
ale taky promerim..
prece tam toho nemuze tolik byt sakra aby to nemakalo jak ma..
vectra B 2001 ale myslel sem ze Y22DTR tak to nechapu tohle tam opravdu nemam...
mam ten egr podtlakovej velkej na sani...
tak tudy cesta nepovede..
ztra proverim radsi jeste vedeni zhaveni a rele zhaveni, svicky sou okej kdyz se nic nerozsviti...
ale taky promerim..
prece tam toho nemuze tolik byt sakra aby to nemakalo jak ma..
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
No to je jiná!! Ten EGR je zrovna detail, v čem se naše Y22DTR liší
Tzn může se klidně trochu jinak chovat i jednotka, protože máme stejný motor, stejný výkon, ale jiný EGR i váhu vzduchu.
To co jsem radil je pochopitelně vypozorované z mojí Zafiry
Tzn může se klidně trochu jinak chovat i jednotka, protože máme stejný motor, stejný výkon, ale jiný EGR i váhu vzduchu.
To co jsem radil je pochopitelně vypozorované z mojí Zafiry
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 13 kvě 2010, 09:07
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
pokud tomu rozumim dobre mam tam podtlakovej ten velkej EGR na sani co ty mas elektrickej..
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
nejspíš to tak bude. Ale už s určitostí vzhledem k odlišnostem nemůžu tvrdit, že EGR způsobí potíže se startováním. Ale protože ještě nejede turbo, měl by se otevřít, aby doplňoval chybějící vzduch. Určitě ho zkontroluj. Odkud jsi??
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
Takže platí co to co tady už byl psáno a co říkal i nejeden servisák - čištění nemá cenu. jen provizorka. PS - taky jsem dnes objednán na výměnu, teda nejdřívena diagnostiku, bardule mi nasprosto tedy sprostě zdechla na dálnici po krátkém vyřazení u sjezdu. naštěstí naskočila zpět a my neohrozili ani nebyli ohroženi.
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 13 kvě 2010, 09:07
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
Alzafir píše: nejspíš to tak bude. Ale už s určitostí vzhledem k odlišnostem nemůžu tvrdit, že EGR způsobí potíže se startováním. Ale protože ještě nejede turbo, měl by se otevřít, aby doplňoval chybějící vzduch. Určitě ho zkontroluj. Odkud jsi??
brno..
dnes jsem volal SOS opel guru brno kontakt tady ze stranek a ve stredu se mam ozvat ze zacneme pravdepodobne prehratim softu na duslednejsi zhaveni a dal se uvidi...
asi mu to tam necham at ji domluvi a bude...
Re: Oprava elektronického EGR ventilu
OK, tak je to správně pak dej vědět co a jak.
To Joska 4ištění EGR je opravdu jen oddalování jeho výměny. Sám jsem to poznal , ale alespoň se dá ověřit, že to je tím
To Joska 4ištění EGR je opravdu jen oddalování jeho výměny. Sám jsem to poznal , ale alespoň se dá ověřit, že to je tím
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor