čidlo teploty

Co nenajdete na fóru v sekcích Astra G, pravděpodobně to bude zde.
Uživatelský avatar
dada77
Příspěvky: 558
Registrován: 30 led 2009, 22:27
Bydliště: MOST to je kousek od CHÁNOVA

čidlo teploty

Příspěvek od dada77 » 15 bře 2009, 10:56

čau to jsem za se já mám jěště jeden problém a budu rád když mi někdo poradí.
Tak teda když mám hodně málo vlažný motor tak se někdy sepne žhavení na vteřinu a nastartuju v pohodě :) ,ale někdy se nesepne a nastaruju až na potřetí nebo na počtvrtý :? tak je to velká závada a co byto mohlo být dík moc za radu
jo už jsem tu četl o čidlu na teplotu který dává signal kdy sepnout žhavení ,víte někdo otom čidlu něco a je to možná moje závada.
Naposledy upravil(a) dada77 dne 15 bře 2009, 11:03, celkem upraveno 1 x.
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000

Reklama
 

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo teploty

Příspěvek od Mike.S » 15 bře 2009, 10:59

kdy naposledy jsi měnil žhavící svíčky?
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Uživatelský avatar
dada77
Příspěvky: 558
Registrován: 30 led 2009, 22:27
Bydliště: MOST to je kousek od CHÁNOVA

Re: čidlo teploty

Příspěvek od dada77 » 15 bře 2009, 11:05

no to mi kontroloval kolega před měsícem a byli v pohodě tak je možný že by odešla nějaká
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo teploty

Příspěvek od MAX - CZ » 15 bře 2009, 17:54

Ne to určitě žhaviči neni.Jak to pak nastartuješ? S plynem nebo bez plynu. Jestli s plynem, tak ti asi padá nafta. Zkus to třeba postavit z konce a uvidíš.

Nebo např. tady byl nedávno podobný problém a vyřešeno: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=10967 :wink:
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Uživatelský avatar
dada77
Příspěvky: 558
Registrován: 30 led 2009, 22:27
Bydliště: MOST to je kousek od CHÁNOVA

Re: čidlo teploty

Příspěvek od dada77 » 15 bře 2009, 22:09

MAX - CZ píše:Ne to určitě žhaviči neni.Jak to pak nastartuješ? S plynem nebo bez plynu. Jestli s plynem, tak ti asi padá nafta. Zkus to třeba postavit z konce a uvidíš.

Nebo např. tady byl nedávno podobný problém a vyřešeno: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=10967 :wink:
Tak jsem na ten odkaz koukal a nejsem si jistej jinak dík ,ale mě kouř z výfuku jde i při startování a když nenastartuju a pak když to chytne tak se vyvalí dost kouře až moc tak snad vám to napoví díky :cry:
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Re: čidlo teploty

Příspěvek od AstraMan » 16 bře 2009, 13:58

Máš SZ dado77 :wink:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
dada77
Příspěvky: 558
Registrován: 30 led 2009, 22:27
Bydliště: MOST to je kousek od CHÁNOVA

Re: čidlo teploty

Příspěvek od dada77 » 28 bře 2009, 22:36

tak jsem byl na diagnostice a nic vše v pořádku :x jen mi řekl technik že by to mohlo být včidle a také že nemusí ještě něco říkal o bohatosti směsi no nevím, neslyšel někdo u disela o tom díky za odpověd 8)
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000

Uživatelský avatar
tenor
Příspěvky: 415
Registrován: 14 lis 2008, 08:26
Bydliště: Trenčín

Re: čidlo teploty

Příspěvek od tenor » 29 bře 2009, 14:51

........ vacšinou mám podobný problém ked natankujem "inú" naftu ako je moje osvedčená/Shell/ Skúšal som rozne značky,ale Shellka je bez problemu.......chytá na prvú šupu aj pri -15C /týmto netvrdím že neexistujú aj iné dobré značky,ale moja skusenost je takato/ 8)
Citroen Berlingo 1,6Hdi 68kw XTR r.v.2012
bývalka: Zafira 2.0DI 16V CDX r.2000 /Silver

Uživatelský avatar
dada77
Příspěvky: 558
Registrován: 30 led 2009, 22:27
Bydliště: MOST to je kousek od CHÁNOVA

Re: čidlo teploty

Příspěvek od dada77 » 30 bře 2009, 00:22

tankuju na omv tam maj dobrou naftu na zimu :wink: ,ale to problém u mě neřeší leju tam i adetivum doporučené tady z fora tak je to oněco lepší :!:

necitujte poslední příspěvek!! Mike.S
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo teploty

Příspěvek od MAX - CZ » 30 bře 2009, 09:28

Nevim co máš za motor, ale mam podobný problém a furt není úplně vyřešený. Když je mráz nažhavim a na drc, když je motor teplý taky na drc, ale jak je to mezi tak na 2x i 3x a oblak špatně spálené nafty. To aditivum tomu dost pomohlo, ale není to 100%ní.
Vyměněný žhaviče, úplně všechny filtry co šly, přepady, diagnostika čistá jako křišťálový zrcadlo (ověřeno v OVĚ - díky Dj.radim :wink: ), liju výhradně Shell nebo OMV + aditivum, olej žere přiměřeně po 8tis.km jsem dolil necelý litr. Taky nevim co s tim, ale jinak motor šlape výborně, takže nehodlám do toho víc drbat.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Uživatelský avatar
dada77
Příspěvky: 558
Registrován: 30 led 2009, 22:27
Bydliště: MOST to je kousek od CHÁNOVA

Re: čidlo teploty

Příspěvek od dada77 » 30 bře 2009, 23:58

MAX - CZ píše:Nevim co máš za motor, ale mam podobný problém a furt není úplně vyřešený. Když je mráz nažhavim a na drc, když je motor teplý taky na drc, ale jak je to mezi tak na 2x i 3x a oblak špatně spálené nafty. To aditivum tomu dost pomohlo, ale není to 100%ní.
Vyměněný žhaviče, úplně všechny filtry co šly, přepady, diagnostika čistá jako křišťálový zrcadlo (ověřeno v OVĚ - díky Dj.radim :wink: ), liju výhradně Shell nebo OMV + aditivum, olej žere přiměřeně po 8tis.km jsem dolil necelý litr. Taky nevim co s tim, ale jinak motor šlape výborně, takže nehodlám do toho víc drbat.
No mám stejný motor 2,0dti 8) jenom ty vlažný starty jinak startuje na poprvé v zimě v poho a když je zahřátý tak ještě líp :!: ,ale ted co jsem pochitil jinde že prý to můžou být tlaky ve válcích že když je zahřátý na těch třicet stupnů nežhaví a tlak není už tak velký aby se zahřáli písty dostatečně na první startování a došlo ke vznícení a tím k nastartování ,ale třeba právě na potřetí kdy dojde k potřebnému zahřátí,tím myslí autor článku tření pístu a tím ke vznícení nafty.Také to může být slabá baterie tím mysleli v ampérech více jak 680maper,protože se udajně při vlažném startu se strácí spousta energie,ale nevím já bych vsázel na studený ráno kdy je vše stuhle tak že tudle teori bych i já jako amatér vyloučil :lol: .No a pak ještě zkontrolovat a podotahovat celou polivovou soustavu a zkontrolovat palivoví filtr pokud byl nedávno měněný jo a lejt tam dost adetiv aby bylo cetanové číslo co největší aby ty starty byli co nej jednoduší, no to jsem se rozepsal :P ty nápady nejsou mí ,ale snad někomu pomůžou já se na něco podívám ten to týden a když tak dám vědet .JJJJJJJJJJO na diagnostice jsem byl taky a měl jsem to dobrý jak se psalo na vojně bez závad. Taky je divný že dneska bylo přes 10stupnů a mě to občas přižhavilo to starovalo jak po másle jindy se to neděje tak je to divný :!: fakt nic nezbejvá než zkoušet.
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000

Uživatelský avatar
dada77
Příspěvky: 558
Registrován: 30 led 2009, 22:27
Bydliště: MOST to je kousek od CHÁNOVA

Re: čidlo teploty

Příspěvek od dada77 » 13 kvě 2009, 23:26

čau tak jsem nevydržel a zašel do bosch servis co je u nás ve městě a tak jsem vysolil 2200kč no´a oni mi seštelovali předstřik prý byl už roštelovaný a kontrolu na rozvodu tak jsem zvědavej tak dám vědět jestli to pomohlo na ty mí vlažný starty který mě trápěj :!:




:!:
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000

Uživatelský avatar
fure
Příspěvky: 7
Registrován: 08 kvě 2007, 23:24
Bydliště: Poprad - Slovakia

Re: čidlo teploty

Příspěvek od fure » 04 lis 2009, 23:57

Nazdar, mam presne ten isty problem a ten isty motor 2.0 DTI. Dal som aj nove cidlo teploty a nic sa nezmenilo.
Kamarat co robi v Opli vravel ze tieto motory ani nezapinali zhavenie, ze vraj to je dane softom v ECU.
Tak som to poriesil jednoducho a to ze som si zapojil do kabíny prepinac, ktory som napojil na cidlo teploty motora a zapojil som mu do obvodu odpor. Cim je chladnejsie tak cidlo ma vecsiu hodnotu odporu a tak ked je vonku tak vlazne okolo 16 stupnov a nezapne mi zhavenie prepnem pred tym ako idem startovat tento prepinac. ECU si mysli ze je vonku 5 stupnov a zapne sa zhavenie potom len prepnem spet a startuje ako víno.
Neviem ake maju skusenosti s tymto problemom ostatny majitelia tychto motorov, ale myslim si ze nieco nieje v poriadku ked to nechce naskocit za tychto teplot bez zhavenia.
Dajte vediet ci sa vam zapne zhavenie pri teplote od 16 do 20 stupnov pri prvom starte a ci to naskoci na supa.
Dakujem
Opel Astra 2.0 DTI 74 kw caravan

Uživatelský avatar
dada77
Příspěvky: 558
Registrován: 30 led 2009, 22:27
Bydliště: MOST to je kousek od CHÁNOVA

Re: čidlo teploty

Příspěvek od dada77 » 05 lis 2009, 00:49

tak jak jsem psal,ale bohužel nedal vědět vše vyřešeno byl to předstih a dotažení rozvodového řetězu startuje to jako pája na poprvý 8)
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000

Uživatelský avatar
fure
Příspěvky: 7
Registrován: 08 kvě 2007, 23:24
Bydliště: Poprad - Slovakia

Re: čidlo teploty

Příspěvek od fure » 05 lis 2009, 11:24

Zdravim, takze aby som tomu dobre rozumel, tak aj ked to neprizhavi pri tej vlaznej teplote, tak uz to startuje bez problemov??
A problem bol v rozvodoch a predvstriku?? A ako sa nastavuje predvstrik na tychto motoroch?
Vcera som meral tlaky vo valcoch a cuduj sa svete nameral som o polovicu menej ako je napisane v knihe Ako na to.
Inac auto ide dobre, ale mam problem ze mi tlaci tlak spolu s olejom von cez víko ventilov a cez odvetranie do sania.
Myslím si ze asi bude problem niekde s netesnostou ventilov, alebo s rozvodom ako píses, kedze som nameral tlaky vo valcoch 11 barov a malo by byt okolo 25 barov. Inac rozdiely su len okolo 0,5 bar medzi valcami co by malo byt ok.
Nestretol sa niekto s tymto problemom???
Opel Astra 2.0 DTI 74 kw caravan

Odpovědět