Stránka 1 z 1

Zmerime si vykon motoru pomoci diagnostiky (?)

Napsal: 08 zář 2008, 13:00
od PepaS
na foru dieselpower.cz jsem nasel zajimavy softik na vyhodnocovani nalogovanych dat z VAG diagnostiky, viz. http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=29181

Loguje se rychlost a otacky s casovym razitkem a pomoci programku K-power se pocita vykon, kroutici moment a zrychleni v zavislosti na otackach. Nevite, kde je mozne zvazit auto i s naplni? Napadaji me pouze sberne suroviny, ale netusim, jak jim to meri presne.

K-power je sice urceny pro vyhodnocovani nalogovanych dat z VAGu (dignostika pro VW koncern), nicmene umi i importovat data z Excelu, takze by slo pouzit i pro OPEL. Jeste se musim zamyslet, jak presvedcit AB-COM, aby logoval potrebna data do souboru. Novejsi verze OP-COMu to sice umi, ale zase ho ma malokdo....

Napsal: 08 zář 2008, 13:15
od AstraDTI
No to je takovej hrubej odhad - to tam hmotnost muzes klidne strelit od boku. Prubeh to zaznamena asi celkem slusne, absolutnim hodnotam bych moc neveril.

Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Napsal: 11 črc 2010, 17:33
od PepaS
Pro koncernovou diagnostiku VAG-COM existuje doplňkový prográmek KPower, který umí ze zaznamenaných dat (čas, otáčky motoru a rychlost vozidla) vypočítat výkon motoru a kroutící moment, resp. závislosti výkonu a kroutícího momentu na otáčkách. A jelikož KPower umí měřená data importovat a OP-COM zase exportovat ve formátu *.csv, lze ho použít i pro měření výkonových charakteristik vozů OPEL. V příloze moje první měření – nebylo provedeno v ideálních podmínkách a ještě zkoumám, proč je graf oproti VAGem měřeným datům tak zubatý… nicméně změřené hodnoty nejsou snad úplně mimo mísu :D

Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem

Napsal: 11 črc 2010, 18:04
od PepaS
A jak na to?

1) nainstalovat program KPower (je tady: http://rapidshare.com/files/143333178/kpower.zip - link prosím nemažte, je to volné demo). Kdo chce mít KPower v češtině, stačí nainstalovaný Kpower.exe nahradit Kpower.exe ze staženého archivu

2) připojit diagnostický adaptér OP-COM, spustit diagnostiku ŘJ motoru, v bloku měřených dat před započetím zkušební jízdy spustit záznam, čímž se logují všechny motorové parametry do zvoleného souboru. Po ukončení zkušební jízdy zastavit záznam

3) zkušební jízda: zařadit třetí rychlostní stupeň, při zhruba 1500 ot/min plně sešlápnout plynový pedál a udržovat až do max. otáček. Při dosažení max. otáček současně pustit plynový pedál a vyšlápnout spojku a držet, dokud auto nezpomalí na cca. 70km/hod. Pozor! Zkušební jízdu musíte dělat na rovině – a to dost dlouhé. Čím rovnější, tím přesnější měření

4) nyní je nutné udělat malou úpravu logu. V CZ verzi OP-COMu je mezi řád tisíců a stovek vložena mezera, která KPoweru vadí, takže je nutné všechny mezery (pozor, je to ASCII kód 0xA0) odstranit. Lze to udělat např. v editoru UltraEdit funkcí Replace

5) když už máte oteřený log., můžete umazat data před a po zkušební sekvenci. Pokud měří řidič, není možné přesně záznam spustit a zastavit. KPower si v datech tu sekvenci umí najít, takže to odmazávání není asi nutné, ale já to raději dělal

6) v KPoweru se na kartě nastavení musí vyplnit odpovídající oddělovač parametrů a popisky. Pro CZ OP-COM se nastavuje čárka, sec, ot/min a km/h (viz. obrázek v příloze pro CZ OP-COM)

7) v KPoweru na kartě Vst. Data je nutné vyplnit celkovou hmotnost vozu, tlak a okolní teplotu. Hmotnost jsem si nechal změřit na mostové váze ve sběrných surovinách (měříta v te konfiguraci, ve které děláte zkušební jízdu). Tlak jsem nechal default 1013 mbar.

8 v KPoweru na kartě Měř. Hodnoty dejte importovat LOG-DATA

9) pokud jste udělali vše správně, uvidíte v tabulkách akcelerace a zpomalení (decelerace) odpovídající hodnoty vaší zkušební jízdy

10) a nyní si již můžete prohlédnout výsledek na kartě Graf

Zatím nevím, proč je můj graf tak nepěkně zubatý. Pravda, neměl jsem k dispozici dostatečně dlouhý a rovný úsek silnice, ale to snad… problém asi bude ve vzorkování. VAG-COM měří s přesnou periodou 0,8 s, zatímco OP-COM na Z16XE měří s periodou cca. 0,34 s, takže možná pomůže převzorkování na 0,8 s

Re: Zmerime si vykon motoru pomoci diagnostiky (?)

Napsal: 11 črc 2010, 19:35
od PepaS
tak jsem zkusil naměřená data převzorkovat, zatím ručně a tupě – nechal jsem každý třetí vzorek a grafy už vypadají lépe. Tu hodnotu atmosférického tlaku to chce také zadat nějak slušně – budu si muset z práce půjčit aerometrickou ústřednu :D