Stránka 1 z 2
chladič klimy achladič motora
Napsal: 25 čer 2008, 21:09
od Pico
Zdravim. Mám jednu otázku pre fachmanov. Kamarát má Suzuki SX4 a v motorovom priestore má dva chladiče, resp. dva ventilátory, takisto je to aj v Audi A4. Jeden je na klímu a druhý na chladiacu kvapalinu. V našej Astre je len jeden ventilátor. Ako to vlastne zvláda v horúcom lete a takisto by som chcel vedieť, čo vlastne chladí ten ventilátor na klíme ? Ďakujem.
Napsal: 25 čer 2008, 22:30
od Chavron
Asi zavisi aj od kubatury, Ja mam ventilator aj na motorovom chladici aj na klime, jeto 2.0DTI. Mensie benziny mozno maju len jeden lebo to staci na chladenie naporovym vzduchom, popripade sa ten jeden rozbehne bud ked to nestaci vo velkych horucavach alebo pri zapnutej klime.
Napsal: 25 čer 2008, 22:51
od peet100
ja mam 1.6 16V a mam tiez dva, jeden na chladici zpredu a jeden zozadu...
Napsal: 25 čer 2008, 22:53
od adam09
Ja mam jeden vetrak, nemam klima.
Napsal: 25 čer 2008, 22:54
od adam09
Ja mam jeden vetrak, nemam klima.
Napsal: 26 čer 2008, 07:41
od Chavron
adam09 píše:Ja mam jeden vetrak, nemam klima.
no jo ja mam sice vetraky dva, ale klima mi nejde, takze sme na tom vlastne rovnako
Napsal: 26 čer 2008, 07:44
od genius0011
není to od kubatury mám 1.6 8v a mám 2x chladič a 2x ventilátor
Napsal: 26 čer 2008, 10:28
od Pico
Včera som na to pozeral a videl som len jeden ventilátor. Keď som zapol klímu tak sa spustil. Je z vnútornej strany chladiča. Ešte raz pozriem či nie je aj zpredu ale pochybujem. Aký by to malo zmysel. Môžete mi napísať, čo vlastne chladí ten ventilátor na klíme, keď sa točí pri chladiči motora? Mám 1.4 16 V Twinport, r.v. 11/2007. Vďaka
Napsal: 26 čer 2008, 16:49
od Mike.S
každý chladič musí mít ventlátor, když auto zastaví tak neproudí vzduch a tudíž nechladí, proto je tam ten větrák ne
Napsal: 26 čer 2008, 19:09
od Pico
To mi je jasné ale čo chladí konkrétne na klíme, keď je to vlastne ten istý ventilátor čo chladí chladiacu kvapalinu.
Napsal: 26 čer 2008, 20:29
od Mike.S
ok, v první řadě si musíš uvědomit, že klimatizace chlad nevyrábí, ale že předává teplo z jednoho prostředí do druhého. Využívá vlastností chladícího média, které v závislosti na tlaku a teplotě přechází mezi kapalnou a plynou fází. Tento přechod mezi kapalinou a plynem je spojen s velkým množstvím tepla. Za normálního tlaku a teploty je chladící médium v plynném stavu. Jestliže chladivo stlačíme na vysoký tlak, dojde k jeho značnému zahřátí.
Proto se musí ochladit v chladiči klimatizace (tzv.kondenzátoru) a proto je tam ten ventilátor
Napsal: 27 čer 2008, 10:58
od Pico
Ďakujem, už tomu rozumiem.
Napsal: 27 čer 2008, 11:21
od peet100
takze ak tomu rozumiem ten ventilator na klime sa musi tocit stale ked je zapnuta klima? Lebo mne prestala fungovat klima a chcem ju ist dat pozriet do servisu a natlakovat ju ppopripade a ked ju zapnem tak sa mi netoci ani ten ventilator.....
Napsal: 27 čer 2008, 11:29
od Pico
podľa mojich skúseností sa ventilátor zapne po pár sekundách od zapnutia klímy a točí sa stále, keď je klíma zapnutá.
Napsal: 27 čer 2008, 12:07
od Vojta
dneska už se běžně u většiny motorů dává jenom jeden ventilátor, ale je silnější, je to z důvodu úspory financí a nedělá to jenom opel, u astry g to je někdy od roku 2003 ale ne u všech motorů