Stránka 1 z 2
topeni astra
Napsal: 07 říj 2007, 15:32
od lumen
mam G-Astru 98 combi. pred mesicem mi prestala topit. Vymenil jsem termostat, pilovej filtr a nic. porad je to studeny. Teplota motoru je DK. Do topeni je hadice horka a z topeni taky, takze to vypada ze to cirkuluje.Do vymeny topeni se mi teda nechce.....bydlim totiz v UK a tady by me to vyslo asi na30 000kc
.nevi nekdo co s tim? Nemohlo by to bejt treba tim ze je klimoska bez plynu?Diky za radu Milan
Napsal: 10 říj 2007, 23:51
od Spin
S klimoškou by to nemělo souviset. Pokud jsou horké hadice na vstupu i výstupu, tak by mohl být problém s klapkou, která zavírá průchod přes těleso topení. Mohlo by být uvolněné táhlo, ale to jen typuji. Demontáž středního panelu je tu někde popsaná, tak to rozerber a vyzkoušej ty táhla.
I wish you luck.
Napsal: 12 říj 2007, 19:46
od lumen
tahla jsem vyzkousel a vsechno je OK. Ve stredu jsem v praci proplachnul topeni hadici. Nejakej sajrajt z toho tekl ale stejne to netopi.Myslim ze voda tece primo ven a do radiatoru se vubec nedostane.Koupil jsem si dneska nejaky cistici pripravek primo na topeni. Poradil mi to mechanik v servisu. Jestli tohle nepomuze, pak uz jenom vymena topeni. Stejne diky, napisu jak to dopadlo az to dopadne Milan
Napsal: 12 říj 2007, 22:53
od Spin
No já jsem se na to ještě jednou díval do Etzolda, tak ještě nějaké postřehy.
1. Myslím, že těleso nemá obtok, takže pokud jsou hadice teplé, prochází topením voda a těleso topí.
2. Pokud ventilátor fouká studený vzduch dovnitř, tak jak se to chová když přepneš na studený? Fouká to stejně nebo mín? Pokud stejně, tak by podle mě měl být problém v té klapce. Ale pozor, není tam jen jedna klapka, ale je jich víc. Pokud to fouká míň, tak může být nečistotama zacpané těleso topení. (Už jsem to zažil, ale na jiném autě, které parkovalo trvale pod stromem.)
Doporučuji prostudovat Etzolda - "Jak na to". Pokud ho nemáš, je to tady někde ke stažení. Průřez tělesem rozvaděče vzduchu je na str. 108.
Napsal: 14 říj 2007, 21:21
od lumen
no klapek tam je sice vic, ale topeni je ovladane pouze jednim tahlem. Ostatni klapky jsou na smerovani tepleho vzduchu bud na predni okno,na nohy nebo do zadu.Ani v jednom pripade se teplota vzduchu nemeni. Myslim ale, ze kdyz se motor ohreje tak to fouka trosicku teplejsi vzduch. Skoro na sto procent protyka telesem jenom strasne malo teple vody, protoze je ucpany.Etzolda mam stazenyho v compu....uvidime
topení
Napsal: 15 říj 2007, 07:33
od Hajanek
Nezakládám nové téma, protože mám stejný/podobný problém.
Mě topí až ve chvíli, kdy mám vyšší otáčky a auto je v záběru. Jakmile jedu trochu volněji, nebo dam neutral, tak zas fouka studeny vzduch.
Žeby to bylo taky klapkou?
Napsal: 22 říj 2007, 21:54
od lumen
spatne zpravy, vsechny ozivovaci pokusy topeni na mem aute zkoncily spatne. Dnes jsem to poradne vyplachnul, zitra propojim hadice mezi sebou (vstup a vystup) a vyrvu to topeni ven. Potrebuju zjistit jake to topeni tam vlasne je. Existujou dva druhy, jedno je delphi a to druhe sice neznam ale je o dost drazsi. Takze pokud to bude to druhe, ceka me vyprava na vrakac. Jeste ze tady v Anglii zatim tolik nemrzne
po ranu je to neprijemny i tak
Napsal: 04 lis 2007, 23:14
od homberg
troch offtopic, ale neda me to - v roce 1995 jsem koupil Fiat Punto - vyhodna koupe predvadeciho vozu (az pozdeji jsem zjistil, ze byl privezen ze Spanelska - tam asi s topenim nepocitali). Hned prvni zimu jsem zjistil, ze to auto netopi. Dal jsem ho do servisu a ejhle - ve voze vubec nebylo topeni instalovane. Od te doby me pak ten vuz slouzil v pohode 10let.
Topení
Napsal: 05 lis 2007, 18:22
od Martin Black
Zdravím všechny Opláky,
mam dotaz. Netušíte, začlo zlobit topení.Běží jen na 4 stupni, ostatní jsou mrtví.Díky
Re: Topení
Napsal: 05 lis 2007, 20:17
od pepca
Martin Black píše:Zdravím všechny Opláky,
mam dotaz. Netušíte, začlo zlobit topení.Běží jen na 4 stupni, ostatní jsou mrtví.Díky
pravděpodobně předřadný odpor ,musíš ovšem vytáhnout kastlík u spolujezdce pak se k němu dostaneš.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=157&start=0
Napsal: 05 lis 2007, 20:29
od fantoci22
lumen píše:tahla jsem vyzkousel a vsechno je OK. Ve stredu jsem v praci proplachnul topeni hadici. Nejakej sajrajt z toho tekl ale stejne to netopi.Myslim ze voda tece primo ven a do radiatoru se vubec nedostane.Koupil jsem si dneska nejaky cistici pripravek primo na topeni. Poradil mi to mechanik v servisu. Jestli tohle nepomuze, pak uz jenom vymena topeni. Stejne diky, napisu jak to dopadlo az to dopadne Milan
Čau.Ještě než to topení začneš rvát ven,podívej se ještě na ty táhla.Mě to taky netopilo,do topeni šla teplá z topení šla teplá a nakonec to bylo táhlo,které ovládá teplý a studený vzduch.
Re: Topení
Napsal: 05 lis 2007, 22:21
od Martin Black
pepca píše:Martin Black píše:Zdravím všechny Opláky,
mam dotaz. Netušíte, začlo zlobit topení.Běží jen na 4 stupni, ostatní jsou mrtví.Díky
pravděpodobně předřadný odpor ,musíš ovšem vytáhnout kastlík u spolujezdce pak se k němu dostaneš.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=157&start=0
Díky moc pepčo,zkusím to něják pořešit.
Slabé topení
Napsal: 18 lis 2007, 17:04
od Martinc
Opel Astra G 1,6 1999
Mám takový zajímavý problém s topením.
Teplota vody motoru je 80 stupňu. (dle ukazatele)
Ale topení topí slabě, aspoň dle mne, také podle mých předchozích aut.
Přicházející vzduch je vlažný, nejteplěji to je když je ovladač směru toku vzduchu pouze na přední okno.
Ostatní směry jsou trošku slabší v teplotě.
Nevím jestli je problém v termostatu ?
Rozebral jsem přední panel, abych zkontroloval táhla a na problém jsem nepřišel.
Kde může být problém ?
(pylový filtr je nový)
Jediná drobnost, u ovadače intenzity tepla, nejde otočit na max do polohy chladného vzduchu, ale to je opačně než já nyní potřebuji, takže mi to nevadí, v létě chladný fouklal dosti.
Díky za nápady
Napsal: 18 lis 2007, 17:46
od Lukáš.N.
čau myslim ze je to jasny,kdyz ti nejde ovladac studeneho vzduchu otocit na max tak ta klapka uz na max je, takze kdyz das ovladac na max tepleho vzduchu tak klapka na max neni... melo by to jit nak seridit .
Napsal: 18 lis 2007, 19:53
od Martinc
ahoj,
taky mne podobná teorie napadla, že ovladací klapka nemusí byt na 100 procent otevřená pro přívod teplého vzduchu.
Pokud seřídit, tak jsem se díval , ale na detail jsem se nedostal, takže nevím jak ?
Je to ale skutečně tak ? Znamená to že klapka ovládá i přívod studeného vzduchu ?
Díky za realitu