Stránka 1 z 2
Pár otázok začiatočníka
Napsal: 22 črc 2007, 12:18
od depe
Ahojte,
kúpil som 3,5 ročnú Astru Caravan a ide z môjho pohľadu veľmi dobre.
Rád by som sa ale spýtal na pár vecí (som ozaj začiatočník a doteraz som sa trápil so Š105L...):
- keď mám vypnuté zapalovanie a nie je teda funkčný posilovač riadenia, nedokážem v podstate ani kúsok otočiť kolami (zámok je samozrejme odomknutý), je to normálne?
- keď idem po poľnej ceste a napr. pravým predným kolom nabehnem na malý kopček, ťahá mi okamžite dosť intenzívne volant doľava, je to normálne?
- keď vytiahnem kľúč zapaľovania zo skrinky, svetlá su zhasnuté, dvere zatvorené, aj tak mi vyhráva taký trojitý tón. Je rozdielny ako v prípade otvorenia dverí s kľúčom v zapaľovaní, alebo pri zapnutých svetlách. Čo je to za tón? Neexistuje nejaká "tabuľka" oznamovacích alebo výstražných tónov?
- aby mi hralo rádio (nie originál, je to SONY), musím mať kľúč min v polohe 1. Keď ale teraz chcem mať otvorené vodičove dvere, sústavne to píska. Nie je na to nejaká finta, ako to odstrániť? Pískanie ustane, keď otočím kľúč do polohy 2, ale to je už zapnuté zapaľovanie. Je možné nechať dlhšiu dobu zapnuté zaľovanie pri vypnutom motore?
Vďaka za odpovede, teším sa na čítanie celého fóra.
d.
Napsal: 22 črc 2007, 18:32
od green
Poradím ti jen s prvním problémkem. Je to normální, když posilovač nejede, kolama neotočíš...
Napsal: 22 črc 2007, 20:12
od Hribek
-co se tyče toho posledniho problemu tak aspon u mne to funguje tak ze pokud dojedu, zhasnu motor, otevru dvere - začne pískání. Ale staci udelat to ze klic vytahnu, znovu zasunu a otocim do polohy 1. Potom uz nic nepiska a radio hraje. I kdyz me teda jde zapnout i bez kličků.
Re: Pár otázok začiatočníka
Napsal: 02 srp 2007, 08:30
od Harmitsch
depe píše:
Keď ale teraz chcem mať otvorené vodičove dvere, sústavne to píska. Nie je na to nejaká finta, ako to odstrániť? Pískanie ustane, keď otočím kľúč do polohy 2, ale to je už zapnuté zapaľovanie.
to pískáni je "ochrana" před tím, abys náhodou nezapomněl klíček v autě a neodešel jsi pryč (s postupujícím stářím na člověka leze skleróza víc a víc
). Taky jsem to hledal na fóru a nejde to vypnout
Napsal: 23 zář 2007, 19:55
od Ivorty
s radiem ti pomuzem rad jde o to pokud to není original jak pises tak ten kdo to montoval to napojil klasicky na 30(staly proud pro stanice a pro pamet a na 15(to je to klicek v zapalovaní.. je to tak udelane z duvodu toho aby jsi kdyzodchazis nezapomel vypnout radio a oéno ti nevybilo baterku tak se to po vytazeni klicku radio vypne. aby sji mohl mit radio zaple bez klicku v zapalovani musis spojit tu 15 s tou 30
pokud jsi amater dej sem navod zapojení a ja ti nakreslím jak to ma byt zapojene
Napsal: 24 zář 2007, 14:07
od sovicka
měl jsem naprosto stejný problém s rádiem Sony - pokud máš k němu manuál, vyndej ho a napoj to dle zapojení pro auta která nemají ACC (to je ta blbost že vypnou napájení když vyndáš klíče)
viz např. můj manuál k rádiu - měl jsem to podle bodu A, po přepojení dle bodu C je to v pohodě - jen musíš rádio vypínat manuálně (ale zase ho můžeš nechat hrát kdy chceš i bez klíčku)
...jinak o tabulce výstražných tónů nic nevím - a co se týče citlivosti na kopečky/díry, nebral bych to jako nevýhodu - alespoň máš kontrolu nad koly a naučíš se volant držet správně aby ti neuletěl
Napsal: 25 zář 2007, 12:29
od depe
Vďaka všetkým za odpovede.
S tými zvukmi sa už nebudem zaoberať, v princípe je to iba signalizácia zapnutých svetiel a prípadne stav, kedy som vytiahol kľúč zapalovania a nevybral panel rádia a ešte vsunutý kľúč a otvorené vodičove dvere.
Na konektore rádia som odpojil ten prívod 15 a dal tam ten s trvalým napätím, teda prívod 30 (čo je vlastne to zapojenie C) a už je všetko OK.
Ešte raz vďaka.
d.
Re: Pár otázok začiatočníka
Napsal: 25 zář 2007, 17:20
od spermin
depe píše:
- keď idem po poľnej ceste a napr. pravým predným kolom nabehnem na malý kopček, ťahá mi okamžite dosť intenzívne volant doľava, je to normálne?
Nepíšeš co máš za motor, ale pravděpodobně to dělá zapnutá trakce. Dělá Ti to i naopak?
Obvykle to dělá, že vůz má přední náhon, a kolo je zatížené, opačné odlehčené, proto táhne.
Napsal: 25 zář 2007, 18:06
od rychlyradim
green píše:Poradím ti jen s prvním problémkem. Je to normální, když posilovač nejede, kolama neotočíš...
divný já jsem točil volantem zrovna dnes když jsem potřeboval auto požduchnout...
podotýkám bez zapnutého motoru...a samo že byl klíček na první polože....
Napsal: 25 zář 2007, 18:31
od spermin
rychlyradim píše:
divný já jsem točil volantem zrovna dnes když jsem potřeboval auto požduchnout...
podotýkám bez zapnutého motoru...a samo že byl klíček na první polože....
A nemáš ruce jako RUSKÝ tankista za 2 světové?
Napsal: 25 zář 2007, 20:13
od veski
Taky dokážu točit koly při vypnutém motoru. Ale je to obrovský rozdíl. Volant jde dóóóst z tuha.
PS: Tankista nejsem
Napsal: 25 zář 2007, 20:49
od spermin
veski píše:Taky dokážu točit koly při vypnutém motoru. Ale je to obrovský rozdíl. Volant jde
dóóóst z tuha.
PS: Tankista nejsem
Kdybys tak jezdil porád, tak bys je po cca 100 Km jako tankista měl.
PS: to dóóóst zdůrazňuji.
Napsal: 26 zář 2007, 11:05
od rychlyradim
for SPERMIN: tak jen pro pořádek.....je zde psáno že s těmi koly vůbec neotočí.....takže odpověď je na místě..a zas tak extra těžko to nejde....to by si pak museli stěžovat všichni třeba u felicii že to jde ztuha když to nemá servo...
(sice nějaký rozdíl ve váze je ale ne zas takový)
PS: zkus zaposilovat
Napsal: 26 zář 2007, 11:16
od Oťas
rychlyradim píše:to by si pak museli stěžovat všichni třeba u felicii že to jde ztuha když to nemá servo...
(sice nějaký rozdíl ve váze je ale ne zas takový
To je trošku jinak.... auto který nemá servo jde otáčet volantem ohodně líp, než se servem, které není funkční.
Napsal: 26 zář 2007, 15:37
od spermin
rychlyradim píše:for SPERMIN: si pak museli stěžovat všichni
PS: zkus zaposilovat
No jo, ja když stojím, tak mám velký problém otočit volantem, pokud chci točit, musím káru rozhoupat.
-(pro pořádek-vypnutý motor)
Posilování je taky řešení.