Stránka 1 z 3

ZÁSADY EKONOMICKÉ JÍZDY

Napsal: 06 čer 2007, 03:14
od spermin
Je potřeba si uvědomit, že tech. stav vozu a rychlost jízdy
má velký vliv na spotřebu paliva. Rychlost nad 150 Km
je z důvodu zvýšeného valivého odporu a tření vzduchu nejméně ekonomická.
Nejdůležitější zásada. Udržet vůz po rozjetí co nejdéle v pohybu,
tj. před křižovatkou nebo nějakou překážkou přibrzdit a snažit se projet
bez zastavení. Neakcelerovat prudce, udržovat otáčky na cca 1500 až 2500 ot.
U benzínových aster jsou nejvýhodnější 2000 až 3000 ot. Důležité je sledovat a
Přizpůsobovat rychlost momentálnímu stavu.
Potom se těšme podle typu motoru na spotřebu cca 5,6 až 7 litrů( 6,5 až 8 ve městě)

Napsal: 06 čer 2007, 05:00
od A.P.
jo to se lehko řekne... :lol:

Napsal: 06 čer 2007, 14:27
od esek1
8) ale funguje to

Napsal: 06 čer 2007, 14:43
od MErny
a nebo jezdit krizovatky v 5000 otackach :wink:

Re: ZÁSADY EKONOMICKÉ JÍZDY

Napsal: 06 čer 2007, 15:00
od Astra - R@SAG
spermin píše:Je potřeba si uvědomit, že tech. stav vozu a rychlost jízdy
má velký vliv na spotřebu paliva. Rychlost nad 150 Km
je z důvodu zvýšeného valivého odporu a tření vzduchu nejméně ekonomická.
Nejdůležitější zásada. Udržet vůz po rozjetí co nejdéle v pohybu,
tj. před křižovatkou nebo nějakou překážkou přibrzdit a snažit se projet
bez zastavení. Neakcelerovat prudce, udržovat otáčky na cca 1500 až 2500 ot.
U benzínových aster jsou nejvýhodnější 2000 až 3000 ot. Důležité je sledovat a
Přizpůsobovat rychlost momentálnímu stavu.
Potom se těšme podle typu motoru na spotřebu cca 5,6 až 7 litrů( 6,5 až 8 ve městě)
Tak musím přiznat, že máš pravdu. Já osobně to sem tam protočím okolo 6000 ot, jinak jezdim mezi 2500 - 3500 ot a i se zapnutou klimou 50% mam kombinovanou spotrebu 6,6 - 6,8 lit / 100 km, tak spokojenost :D :D :D :D :D :D

Napsal: 06 čer 2007, 16:50
od spermin
Smutné je, že se to protočit občas musí!! :? :? :?

Napsal: 06 čer 2007, 19:32
od sovicka
No nevim, jezdim čistě na ekonomiku (dojíždění na semafórech, řazení v nižších otáčkách, bez klimy, bez plného plynu) a stejně si to o těch osm litrů na sto řekne - ať se snažím, jak se snažím ...

Je pravda, že jsou to relativně krátké (20-30km) příměstské trasy, ale stejně je si neumím představit těch pět až sedm litrů co je v prvním postu :)

Ale na druhou stranu musím přiznat, že když se jede trochu dále konstantní rychlostí (90-150km/h), tak se ta spotřeba pohybuje až o litr-litr a půl níže, bohužel tento typ tras nejezdím tak často, takže to nemám ještě úplně spočtené, ale myslím že těch 6,5-7l/100km je reálných i s mojí motorizací.

Napsal: 07 čer 2007, 00:14
od spermin
No jo, po PRAZE je hodně semafóru, ale i tak dost velká.

Napsal: 07 čer 2007, 18:25
od Charlie
Souhlas, já jezdim kolem 3tisíc, spotřeba je mezi 6,2 až 7litrů, podle toho jestli jezdim jen tady po okreskách, nebo i po městě. Na druhou stranu je pravda, že auto po roce co s ním jezdím spíše ekonomicky o poznání zlenivělo, holt se řídící jednotka přizpůsobuje stylu řidiče. Občas to ale taky protáhnu, včera večer jsem jí držel až těsně před omezovač na trojku i čtyřku.

Jinak po dálnici když jedu konstantně s otáčkama 3500, ve dvou lidech, tak spotřeba 6,25. Nakaždej dílek na palivoměru 200km.

Napsal: 07 črc 2007, 21:43
od milosh
tady jsou taky celkem zajimave informace jak na to se spotrebou.

http://www.lanosclub.com/view.php?cislo ... 2005063001

Spotřeba 1.6 16V

Napsal: 08 črc 2007, 11:47
od martinbranda
Moje spotřeba u 1.6 16V je 6,6 - 7l/100km a nemůžu to stlačit níž.

Napsal: 02 srp 2007, 16:30
od Spin
Mě by zajímalo, jestli jezdíte po městě (tzn. 50km/h) na 3. nebo 4. rychlostní stupeň. Hlavně u motorů 2.0 DTi. Podle mě jsou na 4. už dost nízké otáčky, takže se asi zbytečně ničí motor. A co na to spotřeba?

Napsal: 02 srp 2007, 18:29
od mirra3
Mám 1.4 16V a po městě (po přečtení fóra) jezdím radši na trojku a držím otáčky přes 2000.Spotřeba je trochu větší,ale vyhnu se (doufám) problémům,které se tady popisovaly.

Napsal: 02 srp 2007, 18:42
od sovicka
do 55 tacho (držím v obci) jedu na trojku, motor je sice v otáčkách, ale zase ne tak velkých (2500) - výhodou (dle mého názoru) je to, že se dá rychle zrychlit, protože motor je v otáčkách kdy táhne.

Kdežto na tu čtyřku to v těch 55 tak nějak chcípá skoro :)

(jo a taky když brzdím, tak dávám jen 3-2-N, kdybych jezdil na čtyřku, tak musím udělat 4-3-2-N, čož bych musel udělat o jeden pohyb víc, takže zároveň šetřím své zápěstí... a to se vyplatí :D )

...ale asi určitě bude záležet na motorizaci

Napsal: 02 srp 2007, 18:51
od rychlyradim
někde jsem v chytré knížce pro Oply vyčetl že při 50Km/h už je ekonomičtější řadit 4 rychlostní stupeň! 8) (nebylo psáno jestli je to pro diesly nebo benzíny) já řadím!
Spotřeba se mi pohybuje u mé 1.6.16V od 5.8 do 6.5 a to někdy tomu šlapu..holt asi dobrý motůrek... :D

PS: ale někdy si to vezme také 7.5 a to jsem ale jel z Prahy do Brna s klimou a plně naložen...tak se nedivte...