ZÁSADY EKONOMICKÉ JÍZDY

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

ZÁSADY EKONOMICKÉ JÍZDY

Příspěvek od spermin » 06 čer 2007, 03:14

Je potřeba si uvědomit, že tech. stav vozu a rychlost jízdy
má velký vliv na spotřebu paliva. Rychlost nad 150 Km
je z důvodu zvýšeného valivého odporu a tření vzduchu nejméně ekonomická.
Nejdůležitější zásada. Udržet vůz po rozjetí co nejdéle v pohybu,
tj. před křižovatkou nebo nějakou překážkou přibrzdit a snažit se projet
bez zastavení. Neakcelerovat prudce, udržovat otáčky na cca 1500 až 2500 ot.
U benzínových aster jsou nejvýhodnější 2000 až 3000 ot. Důležité je sledovat a
Přizpůsobovat rychlost momentálnímu stavu.
Potom se těšme podle typu motoru na spotřebu cca 5,6 až 7 litrů( 6,5 až 8 ve městě)
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Reklama
 

A.P.
Příspěvky: 249
Registrován: 20 kvě 2006, 07:08
Bydliště: Havířov

Příspěvek od A.P. » 06 čer 2007, 05:00

jo to se lehko řekne... :lol:
OPEL ASTRA 1,6 16v 3dv.

esek1
Příspěvky: 53
Registrován: 02 bře 2006, 13:13
Bydliště: Šurany

Příspěvek od esek1 » 06 čer 2007, 14:27

8) ale funguje to

MErny
Příspěvky: 16
Registrován: 09 led 2007, 23:45
Bydliště: Lochovice(Horovice)

Příspěvek od MErny » 06 čer 2007, 14:43

a nebo jezdit krizovatky v 5000 otackach :wink:

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 2810
Registrován: 21 srp 2006, 15:24
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ZÁSADY EKONOMICKÉ JÍZDY

Příspěvek od Astra - R@SAG » 06 čer 2007, 15:00

spermin píše:Je potřeba si uvědomit, že tech. stav vozu a rychlost jízdy
má velký vliv na spotřebu paliva. Rychlost nad 150 Km
je z důvodu zvýšeného valivého odporu a tření vzduchu nejméně ekonomická.
Nejdůležitější zásada. Udržet vůz po rozjetí co nejdéle v pohybu,
tj. před křižovatkou nebo nějakou překážkou přibrzdit a snažit se projet
bez zastavení. Neakcelerovat prudce, udržovat otáčky na cca 1500 až 2500 ot.
U benzínových aster jsou nejvýhodnější 2000 až 3000 ot. Důležité je sledovat a
Přizpůsobovat rychlost momentálnímu stavu.
Potom se těšme podle typu motoru na spotřebu cca 5,6 až 7 litrů( 6,5 až 8 ve městě)
Tak musím přiznat, že máš pravdu. Já osobně to sem tam protočím okolo 6000 ot, jinak jezdim mezi 2500 - 3500 ot a i se zapnutou klimou 50% mam kombinovanou spotrebu 6,6 - 6,8 lit / 100 km, tak spokojenost :D :D :D :D :D :D
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 06 čer 2007, 16:50

Smutné je, že se to protočit občas musí!! :? :? :?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 06 čer 2007, 19:32

No nevim, jezdim čistě na ekonomiku (dojíždění na semafórech, řazení v nižších otáčkách, bez klimy, bez plného plynu) a stejně si to o těch osm litrů na sto řekne - ať se snažím, jak se snažím ...

Je pravda, že jsou to relativně krátké (20-30km) příměstské trasy, ale stejně je si neumím představit těch pět až sedm litrů co je v prvním postu :)

Ale na druhou stranu musím přiznat, že když se jede trochu dále konstantní rychlostí (90-150km/h), tak se ta spotřeba pohybuje až o litr-litr a půl níže, bohužel tento typ tras nejezdím tak často, takže to nemám ještě úplně spočtené, ale myslím že těch 6,5-7l/100km je reálných i s mojí motorizací.
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 07 čer 2007, 00:14

No jo, po PRAZE je hodně semafóru, ale i tak dost velká.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Charlie
Příspěvky: 1047
Registrován: 14 čer 2006, 12:16
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charlie » 07 čer 2007, 18:25

Souhlas, já jezdim kolem 3tisíc, spotřeba je mezi 6,2 až 7litrů, podle toho jestli jezdim jen tady po okreskách, nebo i po městě. Na druhou stranu je pravda, že auto po roce co s ním jezdím spíše ekonomicky o poznání zlenivělo, holt se řídící jednotka přizpůsobuje stylu řidiče. Občas to ale taky protáhnu, včera večer jsem jí držel až těsně před omezovač na trojku i čtyřku.

Jinak po dálnici když jedu konstantně s otáčkama 3500, ve dvou lidech, tak spotřeba 6,25. Nakaždej dílek na palivoměru 200km.
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6551
Registrován: 21 led 2006, 13:03
Bydliště: Ústecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milosh » 07 črc 2007, 21:43

tady jsou taky celkem zajimave informace jak na to se spotrebou.

http://www.lanosclub.com/view.php?cislo ... 2005063001
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

martinbranda
Příspěvky: 28
Registrován: 19 pro 2006, 20:47
Kontaktovat uživatele:

Spotřeba 1.6 16V

Příspěvek od martinbranda » 08 črc 2007, 11:47

Moje spotřeba u 1.6 16V je 6,6 - 7l/100km a nemůžu to stlačit níž.

Spin
Příspěvky: 101
Registrován: 23 črc 2007, 09:44
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Spin » 02 srp 2007, 16:30

Mě by zajímalo, jestli jezdíte po městě (tzn. 50km/h) na 3. nebo 4. rychlostní stupeň. Hlavně u motorů 2.0 DTi. Podle mě jsou na 4. už dost nízké otáčky, takže se asi zbytečně ničí motor. A co na to spotřeba?
Astra 2.0DTI Caravan, CDX, Y20DTH, 2001

Uživatelský avatar
mirra3
Příspěvky: 23
Registrován: 04 črc 2007, 13:52
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od mirra3 » 02 srp 2007, 18:29

Mám 1.4 16V a po městě (po přečtení fóra) jezdím radši na trojku a držím otáčky přes 2000.Spotřeba je trochu větší,ale vyhnu se (doufám) problémům,které se tady popisovaly.
Astra G 1.4 16V edition "100"

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 02 srp 2007, 18:42

do 55 tacho (držím v obci) jedu na trojku, motor je sice v otáčkách, ale zase ne tak velkých (2500) - výhodou (dle mého názoru) je to, že se dá rychle zrychlit, protože motor je v otáčkách kdy táhne.

Kdežto na tu čtyřku to v těch 55 tak nějak chcípá skoro :)

(jo a taky když brzdím, tak dávám jen 3-2-N, kdybych jezdil na čtyřku, tak musím udělat 4-3-2-N, čož bych musel udělat o jeden pohyb víc, takže zároveň šetřím své zápěstí... a to se vyplatí :D )

...ale asi určitě bude záležet na motorizaci
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 02 srp 2007, 18:51

někde jsem v chytré knížce pro Oply vyčetl že při 50Km/h už je ekonomičtější řadit 4 rychlostní stupeň! 8) (nebylo psáno jestli je to pro diesly nebo benzíny) já řadím!
Spotřeba se mi pohybuje u mé 1.6.16V od 5.8 do 6.5 a to někdy tomu šlapu..holt asi dobrý motůrek... :D

PS: ale někdy si to vezme také 7.5 a to jsem ale jel z Prahy do Brna s klimou a plně naložen...tak se nedivte...

Odpovědět