ZÁSADY EKONOMICKÉ JÍZDY
ZÁSADY EKONOMICKÉ JÍZDY
Je potřeba si uvědomit, že tech. stav vozu a rychlost jízdy
má velký vliv na spotřebu paliva. Rychlost nad 150 Km
je z důvodu zvýšeného valivého odporu a tření vzduchu nejméně ekonomická.
Nejdůležitější zásada. Udržet vůz po rozjetí co nejdéle v pohybu,
tj. před křižovatkou nebo nějakou překážkou přibrzdit a snažit se projet
bez zastavení. Neakcelerovat prudce, udržovat otáčky na cca 1500 až 2500 ot.
U benzínových aster jsou nejvýhodnější 2000 až 3000 ot. Důležité je sledovat a
Přizpůsobovat rychlost momentálnímu stavu.
Potom se těšme podle typu motoru na spotřebu cca 5,6 až 7 litrů( 6,5 až 8 ve městě)
má velký vliv na spotřebu paliva. Rychlost nad 150 Km
je z důvodu zvýšeného valivého odporu a tření vzduchu nejméně ekonomická.
Nejdůležitější zásada. Udržet vůz po rozjetí co nejdéle v pohybu,
tj. před křižovatkou nebo nějakou překážkou přibrzdit a snažit se projet
bez zastavení. Neakcelerovat prudce, udržovat otáčky na cca 1500 až 2500 ot.
U benzínových aster jsou nejvýhodnější 2000 až 3000 ot. Důležité je sledovat a
Přizpůsobovat rychlost momentálnímu stavu.
Potom se těšme podle typu motoru na spotřebu cca 5,6 až 7 litrů( 6,5 až 8 ve městě)
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZÁSADY EKONOMICKÉ JÍZDY
Tak musím přiznat, že máš pravdu. Já osobně to sem tam protočím okolo 6000 ot, jinak jezdim mezi 2500 - 3500 ot a i se zapnutou klimou 50% mam kombinovanou spotrebu 6,6 - 6,8 lit / 100 km, tak spokojenostspermin píše:Je potřeba si uvědomit, že tech. stav vozu a rychlost jízdy
má velký vliv na spotřebu paliva. Rychlost nad 150 Km
je z důvodu zvýšeného valivého odporu a tření vzduchu nejméně ekonomická.
Nejdůležitější zásada. Udržet vůz po rozjetí co nejdéle v pohybu,
tj. před křižovatkou nebo nějakou překážkou přibrzdit a snažit se projet
bez zastavení. Neakcelerovat prudce, udržovat otáčky na cca 1500 až 2500 ot.
U benzínových aster jsou nejvýhodnější 2000 až 3000 ot. Důležité je sledovat a
Přizpůsobovat rychlost momentálnímu stavu.
Potom se těšme podle typu motoru na spotřebu cca 5,6 až 7 litrů( 6,5 až 8 ve městě)
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
No nevim, jezdim čistě na ekonomiku (dojíždění na semafórech, řazení v nižších otáčkách, bez klimy, bez plného plynu) a stejně si to o těch osm litrů na sto řekne - ať se snažím, jak se snažím ...
Je pravda, že jsou to relativně krátké (20-30km) příměstské trasy, ale stejně je si neumím představit těch pět až sedm litrů co je v prvním postu
Ale na druhou stranu musím přiznat, že když se jede trochu dále konstantní rychlostí (90-150km/h), tak se ta spotřeba pohybuje až o litr-litr a půl níže, bohužel tento typ tras nejezdím tak často, takže to nemám ještě úplně spočtené, ale myslím že těch 6,5-7l/100km je reálných i s mojí motorizací.
Je pravda, že jsou to relativně krátké (20-30km) příměstské trasy, ale stejně je si neumím představit těch pět až sedm litrů co je v prvním postu
Ale na druhou stranu musím přiznat, že když se jede trochu dále konstantní rychlostí (90-150km/h), tak se ta spotřeba pohybuje až o litr-litr a půl níže, bohužel tento typ tras nejezdím tak často, takže to nemám ještě úplně spočtené, ale myslím že těch 6,5-7l/100km je reálných i s mojí motorizací.
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Souhlas, já jezdim kolem 3tisíc, spotřeba je mezi 6,2 až 7litrů, podle toho jestli jezdim jen tady po okreskách, nebo i po městě. Na druhou stranu je pravda, že auto po roce co s ním jezdím spíše ekonomicky o poznání zlenivělo, holt se řídící jednotka přizpůsobuje stylu řidiče. Občas to ale taky protáhnu, včera večer jsem jí držel až těsně před omezovač na trojku i čtyřku.
Jinak po dálnici když jedu konstantně s otáčkama 3500, ve dvou lidech, tak spotřeba 6,25. Nakaždej dílek na palivoměru 200km.
Jinak po dálnici když jedu konstantně s otáčkama 3500, ve dvou lidech, tak spotřeba 6,25. Nakaždej dílek na palivoměru 200km.
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
tady jsou taky celkem zajimave informace jak na to se spotrebou.
http://www.lanosclub.com/view.php?cislo ... 2005063001
http://www.lanosclub.com/view.php?cislo ... 2005063001
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 19 pro 2006, 20:47
- Kontaktovat uživatele:
Spotřeba 1.6 16V
Moje spotřeba u 1.6 16V je 6,6 - 7l/100km a nemůžu to stlačit níž.
do 55 tacho (držím v obci) jedu na trojku, motor je sice v otáčkách, ale zase ne tak velkých (2500) - výhodou (dle mého názoru) je to, že se dá rychle zrychlit, protože motor je v otáčkách kdy táhne.
Kdežto na tu čtyřku to v těch 55 tak nějak chcípá skoro
(jo a taky když brzdím, tak dávám jen 3-2-N, kdybych jezdil na čtyřku, tak musím udělat 4-3-2-N, čož bych musel udělat o jeden pohyb víc, takže zároveň šetřím své zápěstí... a to se vyplatí )
...ale asi určitě bude záležet na motorizaci
Kdežto na tu čtyřku to v těch 55 tak nějak chcípá skoro
(jo a taky když brzdím, tak dávám jen 3-2-N, kdybych jezdil na čtyřku, tak musím udělat 4-3-2-N, čož bych musel udělat o jeden pohyb víc, takže zároveň šetřím své zápěstí... a to se vyplatí )
...ale asi určitě bude záležet na motorizaci
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
někde jsem v chytré knížce pro Oply vyčetl že při 50Km/h už je ekonomičtější řadit 4 rychlostní stupeň! (nebylo psáno jestli je to pro diesly nebo benzíny) já řadím!
Spotřeba se mi pohybuje u mé 1.6.16V od 5.8 do 6.5 a to někdy tomu šlapu..holt asi dobrý motůrek...
PS: ale někdy si to vezme také 7.5 a to jsem ale jel z Prahy do Brna s klimou a plně naložen...tak se nedivte...
Spotřeba se mi pohybuje u mé 1.6.16V od 5.8 do 6.5 a to někdy tomu šlapu..holt asi dobrý motůrek...
PS: ale někdy si to vezme také 7.5 a to jsem ale jel z Prahy do Brna s klimou a plně naložen...tak se nedivte...