Kontrolka motoru - kdy a proč
Napsal: 19 kvě 2018, 16:35
Dobrý den ve spolek,
jak již říká název tématu, mám problém s kontrolkou motoru.
Dříve se po pár sekundách po nastartování rozsvítila, stačilo potom trochu prošlápnout plyn (cca na 2500 - 3000 ot.) a zhasla na dobro.
Nyní se po nastartování opět rozsvítí, ale už nezhasne. Ovšem pokud je motor více méně studený.
Jakmile se zahřeje (ani ne na 80°C), zastavím, motor vypnu, vyndám klíček ze zapalování a zase nastartuju - kontrolka už nesvítí. Pokud je motor studený, je to bez šance.
Všiml jsem si také výrazné změny chodu motor - dříve se to drželo kolem cca 800 ot. při volnoběhu, nyní při rozsvícení kontrolky znatelně méně - cca 700 ot. tipl bych. Je to hodně znát na rezonancích a klepání celého vozidla
Co se týče výkonnostních a jízdních vlastností, nepoznal jsem rozdíl. Zaráží mě to ale a mám z toho starosti.
Nějaký nápad, čím by to mohlo být? Jestli někdo nezažil a nejedná se o banalitu apod., než to budu chtít odvézt na diag.
Díky
Edit:
Astra G
1998
X20DTL (2.0 Di)
jak již říká název tématu, mám problém s kontrolkou motoru.
Dříve se po pár sekundách po nastartování rozsvítila, stačilo potom trochu prošlápnout plyn (cca na 2500 - 3000 ot.) a zhasla na dobro.
Nyní se po nastartování opět rozsvítí, ale už nezhasne. Ovšem pokud je motor více méně studený.
Jakmile se zahřeje (ani ne na 80°C), zastavím, motor vypnu, vyndám klíček ze zapalování a zase nastartuju - kontrolka už nesvítí. Pokud je motor studený, je to bez šance.
Všiml jsem si také výrazné změny chodu motor - dříve se to drželo kolem cca 800 ot. při volnoběhu, nyní při rozsvícení kontrolky znatelně méně - cca 700 ot. tipl bych. Je to hodně znát na rezonancích a klepání celého vozidla
Co se týče výkonnostních a jízdních vlastností, nepoznal jsem rozdíl. Zaráží mě to ale a mám z toho starosti.
Nějaký nápad, čím by to mohlo být? Jestli někdo nezažil a nejedná se o banalitu apod., než to budu chtít odvézt na diag.
Díky
Edit:
Astra G
1998
X20DTL (2.0 Di)