Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Uživatelský avatar
kratales
Příspěvky: 231
Registrován: 25 lis 2014, 15:41
Bydliště: Jihlava

Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od kratales » 01 úno 2016, 10:07

Ahoj,

právě jsem se vrátil z STK, kde jsem dostal známku jen na měsíc a budu muset na opakovanou :shock:

1) Koroze brzdového potrubí
To je jasné - výměna.

2) Ruční brzda brzdí až ve 2/3 a LZ kolo méně brzdí.
Také jasné, nechám seřídit, případně vyměnit lanovody

3) Vůle na kolech
Údajně jsou čepy v pořádku a technik odhaduje závadu na tyčku řízení. Drobnou vůli mám i ve volantu, může to s tím souviset? Vůli ve volantu jsem přikládal vysypanému ložisku v domečku pod volantem.

4) Rozdíl v brzdném účinku na LZ a PZ kole je větší jak 30%
Všiml jsem si, že na levé a pravé zadní straně jsou rozdílné brzdiče. Na jedné straně je Bosch a na druhé straně je Lucas. Předpokládám, že jeden z brzdových systémů má větší pístek a tím může být dosaženo rozdílného brzdového účinku. Takže otázka je, mám kupovat stejný brzdič, nebo s tím půjde něco udělat?

Všem díky moc za rady. Zejména ty rozdílné brzdiče pro mě bylo celkem zajímavé zjištění (zjistil jsem to až v sobotu), kdy jsem koukal na stav destiček :evil:

Reklama
 

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od jerry mouse » 01 úno 2016, 10:32

Už len kvôli dostičkam vyhodil Bosch system a použil Lucas, zrejme on bude ten silnejši. Domček vo volantovej tyči určite nema vplyv na vôlu, skôr to budu tie spojovacie tyče, ale to vieš aj sam zistiť teda za pomoci niekoho kto ti škube z volantom, ked už budeš meniť tie trubky k zadným brzdam tam vymeň aj kvapalinu na prednom brzdovom okruhu. U nás sa ako prevencia pri STK vklada do CD mechaniky 10,-é, to aby ti nič nebuchalo alebo nekorodovalo! :lol: :mrgreen:
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
kratales
Příspěvky: 231
Registrován: 25 lis 2014, 15:41
Bydliště: Jihlava

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od kratales » 01 úno 2016, 10:40

No takže sehnat třmen, to mám radost :lol:. No také jsem nechal nějaký tuzér pod rádiem, ale ten tam zůstal :lol:

// Takže potřebuji levý zadní LUCAS nebo pravý zadní BOSCH, kdyby náhodou někdo měl k dispozici.

Uživatelský avatar
zdena
Příspěvky: 387
Registrován: 31 srp 2010, 17:12
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od zdena » 01 úno 2016, 12:28

Bosche kdyžtak mám včetně funkčního lanovodu ale fakt bych radši sháněl toho Lucase...
Astra G Caravan 98' x16szr

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od langdon2 » 01 úno 2016, 13:00

Daj tam to, co tam ma byt

Cize BOSCH 34mm

http://auto.bazos.sk/inzerat/57765382/Z ... fira-A.php
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
kratales
Příspěvky: 231
Registrován: 25 lis 2014, 15:41
Bydliště: Jihlava

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od kratales » 01 úno 2016, 13:29

No pokud je Lucas vyrazne lepsi, tak bych ho tam dal radeji. Ale v tuhle chvili je mi to uplne jedno, hlavne at je to OK na STK. Nejvic me desi vymena toho potrubí ...

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od langdon2 » 01 úno 2016, 14:24

BOSCH po repase vydrzi dalsich XY rokov.. LUCAS tak isto nosia ludia na repas. Tiez su neni vecne. A zohnat LUCAS 34mm budes mat sakra problem.

Hlavne si pozri, aky mas ten BOSCH na svojom aute.. ci aspon ten je tam povodny, aky ma byt.. Cize priemer piestika 34mm

A hlavne nezabudni, ze ty potrebujes okrem brzdica aj drziak dosticiek, a dosticky.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
kratales
Příspěvky: 231
Registrován: 25 lis 2014, 15:41
Bydliště: Jihlava

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od kratales » 01 úno 2016, 14:35

Aha, dekuji. Ten drzak me ani nenapadl. Takze idealni bude koupit ten Bosch s 34mm pístkem. Je nějaká možnost poznat jaký druh Bosche tam mám, aniž bych to musel sundavat a přeměřovat pístek?

Díky moc

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od langdon2 » 01 úno 2016, 14:37

Byva to na nom vyrazene, ale pod tou spinou a oxidaciou to ani nezbadas.. Jedine kusok vytlacit von piestok, jemne stiahnut prachovka a posuvnym meradlom zmerat priemer.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
kratales
Příspěvky: 231
Registrován: 25 lis 2014, 15:41
Bydliště: Jihlava

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od kratales » 01 úno 2016, 14:41

Díky, moc si mi pomohl. Ale vzhledem k tomu, ze na leve strane mi zase hur brzdi rucni brzda (nebo spis nebrzdi), tak bude mozna lepsi koupit oba trmeny od Bosche ...

Uživatelský avatar
kleinak
Příspěvky: 248
Registrován: 26 dub 2013, 23:37

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od kleinak » 01 úno 2016, 21:08

Kratales, pokud ti ti pomůže, podívej se ke mě do vlákna.
Teď jsem dělal levou stranu, skoro vůbec nebrzdila, nevracela se, tak jsem ji vyměnil a funguje perfektně, stačilo mě vyměnit pouze polovinu brzdiče i tak to stálo na vrakáču 1000kč, hlavně jak to funguje.
Kotouče mám BOSCH, ale už bych je nekupoval, po dvou letech jsou popraskané, no hrůza.
Třeba ti to pomůže aspoň pro ifo, co a jak.

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od langdon2 » 01 úno 2016, 21:16

1000KC za stary jazdeny brzdic? Uff.. a niektorym je vela dat 50€ za repasovany ktore predavam.. A to maju v podstate novy brzdic.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
kleinak
Příspěvky: 248
Registrován: 26 dub 2013, 23:37

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od kleinak » 01 úno 2016, 22:03

Langton, to máš pravdu, ani já jsem nechtěl dávat takové peníze za jetou brzdu, ale vždy je to jak na sviňu, skoro pozdě. Jednak tady na Olomoucku toho moc na Zafiru 03 nemají a když, tak je to prostě pálka.
Jinak, auto používám každý den a byl jsem postaven před hotovou věc, měl jsem zrovna volné 2dny, kdy oprava přicházela v úvahu a když se ještě ta ruční brzda zasekávala a zahříval se kotouč, nezbívalo mě nic, než ji koupit.Nemohl jsem čekat někde na inzerát, kdy to dojde a zda dojde ta pravá, tak jsem to koupil jeden den a druhý namontoval. To samé s těmi zadními kotouči a brz. obložení Bosch. Zrovna jak na potvoru 2dny před dovolenou se zasekávalo obložení, bylo sjeté i kotouč, tak jsem zašel do Auto Kelly a koupil, druhý den namontoval, třetí den odjezd na dovolenou, Itálie.
Jinak se mi nechce vyhazovat peníze, ale někdy to nejde,dnes bych Bosch nekupoval.

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od jerry mouse » 01 úno 2016, 23:10

Kotúče jedine ATE powerdisc 8) , ja ich mam už 4 roky na aute a 70tkm od ponehodového repasu a stále vyzerajú ako keby som ich tam dal pred týždňom! 8) To Kleinak, ZA 2003 a AG-ZA 98 je stale to iste, ak hľadaš podvozok, pohon, elektriku, brzdy tak je to všetko rovnaké, jediny rozdiel je v karosárských plechoch a interiérových plastov plus sedadiel. Brzdy sú bud 4-dierove na male astry alebo 5-dierove na veľke astry od 1.8 vyššie až po komplet ZA.
Naposledy upravil(a) jerry mouse dne 01 úno 2016, 23:16, celkem upraveno 1 x.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
kratales
Příspěvky: 231
Registrován: 25 lis 2014, 15:41
Bydliště: Jihlava

Re: Závady na STK (brzdy a vůle na řízení)

Příspěvek od kratales » 01 úno 2016, 23:16

Takže pro mě Langdon2 je jasná volba. Holt si udělám 600km výlet, ale i tak mě to vyjde levněji, než metoda pokus omyl z vrakáče 8)

Jinak všem moc děkuji za rady 8) 8) 8)

Odpovědět