Stránka 1 z 2

SERVO

Napsal: 04 říj 2015, 16:48
od martasek12
Zdravím pánové , odešel mi altík do kytek vyměnil jsem kus za kus ,ale nastal problém se servem které se zapne hned po otočení klíčku do polohy 1 tudíž před startem. Setkal už se stím někdo dá se to nějak řešit díky za případnou radu a pomoc.

Jedná se o motorizaci Y17DT r. 2002

Re: SERVO

Napsal: 04 říj 2015, 22:08
od vasekpetr1
Zapojil jsi kabeláž na alternátoru správně a i ten modro-bílý kabel pro indikaci dobíjení v přístrojovce? Ten samý potenciál se bere pro zapnutí serva (linie 5921 na mém obrázku). Kontrolka dobíjení při vypnutém motoru a zapnutém dobíjení svítí? Je na konektoru X33 (umístěn u pojistkové skříňky v motorovém prostoru) na pinu č.1 stejné napětí jako na svorce 21 na alternátoru (modro-bílý vodič)? Pojistky pro servo F7 (80A) a F3.23 (20A) jsou v pořádku?
Potom jedině problém v tom vyměněném alternátoru, případně v přístrojovce na ledce dobíjení (je tam oddělovací dioda - může být šlehlá).

Re: SERVO

Napsal: 05 říj 2015, 04:44
od martasek12
8) skvely popis krasne vysvetleno DEKUJI.


Tak jenom postup pripojeni odpojeni altiku probehl tak jak mel pojistky zkontrolovany obe. Akorat teda nesviti to dobijeni na pristrojovce ani sem si to neuvedomil nejaky postup jak zjistit neco v te pristrojovce opcom pomuze ?

Re: SERVO

Napsal: 05 říj 2015, 05:02
od vasekpetr1
Zda OP COM pomůže, to netuším, ale nejdříve by to chtělo změřit hodnotu napětí na tom modro-bílém vodiči (při stojícím motoru a zapnutém zapalování by měl být přes alternátor ukostřen a po rozběhu motoru by mělo napětí nastoupat na hodnotu dobíjení). Pokud je na něm napětí hned po zapnutí zapalování, je to špatně. Pokud ten vodič od alternátoru odpojíš a ukostříš, tak by se měla ledka dobíjení rozsvítit (tím aspoň letmo odzkoušíš, zda je přístrojovka v pořádku). Ten alternátor je funglovka nebo ojetina?

Re: SERVO

Napsal: 05 říj 2015, 09:42
od Alzafir
Není pravděpodobné, že by odešla LEDka v přístorojovce. Opcomem sice jde otestovat hodně věcí , i kontrolek přístrojovky, ale z hlavy si nevybavuju, že by tam zrovna kontrolka dobíjení byla v seznamu testovaných prvků.
Postup co tu Petr napsal, je naprosto dokonalý k identifikace závady.
Ještě poznámka, kdysi jsem měnil altík na Y17DT, dával jsem náhradu, ale jeden měl konektor na 2 dráty, druhý sice taky, ale používal jen jeden. Takže si to ověř, problém bude nejspíš tady.

Re: SERVO

Napsal: 05 říj 2015, 09:48
od vasekpetr1
Hned v prvním příspěvku píše, že vyměnil alternátor "kus za kus", tak to beru, že měl identické díly.

Re: SERVO

Napsal: 05 říj 2015, 13:28
od martasek12
Chlapi určitě postup dnes odpo vyzkouším jak mě roba pustí do garáže, altík byl stoho sameho auta akorát nevím rok výroby samozřejmě napíšu jak to dopadlo¨jo a altim ma v konektoru jeden drat modro bily ,ale samozrejme jsem tam dva koliky takze tim promerenim zjistim ktery je správny snad to pojede

Re: SERVO

Napsal: 05 říj 2015, 18:01
od martasek12
Tak jsem teda jenom zjistim ze pokud modro bily ukostrim tak kontrolka sviti (sviti i po startu) a neslo servo. Takze sem myslel ze to preklenuju na ten druhy kolik ale sakozrejme to nic neudelalo sem stoho v pasti :(

Re: SERVO

Napsal: 05 říj 2015, 18:45
od vasekpetr1
A co jsi naměřil? Jaké je napětí na kontaktu alternátoru, kde byl připojený modro-bílý při startu? Bez měření se nikam nedostaneme.
p.s. zkus se domluvit s Alešem, jestli by ti to aspoň neoměřil.

Re: SERVO

Napsal: 05 říj 2015, 18:57
od martasek12
Jo pred startem na modro bilem 12v po startu 0.8 v

Re: SERVO

Napsal: 05 říj 2015, 19:00
od vasekpetr1
Když byl připojený alternátor nebo při odpojeném? Těch 0,8V po nastartování mně nesedí - to by ta kontrolka dobíjení svítila opačně.
Ta ledka dobíjení je "opřená" o kladných 12V a přes alternátor se ukostřuje. Po stertu, když se na kontaktu zvedne napětí nad 12V, tak ledka zhasne (malý rozdíl potenciálu).

Re: SERVO

Napsal: 05 říj 2015, 20:02
od martasek12
Altik byl pripojeny normlne dobijeci kabl pripevnen meril jsem ty hodnoty na odpojenem modro bilem

Re: SERVO

Napsal: 05 říj 2015, 20:13
od vasekpetr1
Tak si ten modro-bílý najdi na konektoru X16 (hnědý válcový konektor vedle pojistek v motoru) a při zapojeném alternátoru změř hodnoty a porovnej s původním měřením.

Re: SERVO

Napsal: 05 říj 2015, 20:16
od martasek12
Dobra dam vedet zitra

Re: SERVO

Napsal: 07 říj 2015, 17:24
od martasek12
Tak konecne jsem se k tomu dostal v konektoru je pri vypnutem klici 12.90 V a pri zapnutem 0.90 V . Na odpojene koncovce s konektoru bylo 12.90V pri vypnutem klici a pri zapnutem 12.30 vse mereno bez nastartovani . Radeji prikladam foto konektoru zda sem meril spravne