Stránka 1 z 3
Rada s výpustným šroubem
Napsal: 18 srp 2012, 08:37
od Pjasatoo
Zdravím lidi,
mám takový trapný problém, nemohu povolit výpustný šroub od olejové vany. Prostě urval jsem na tom, ořech do kterého se dává Torx 40 ....Prostě mi dejte radu, jestli to mám nějak namazat, nebo něco jiného..nechci ho servat..i když mám nový. Díky za rady...
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 18 srp 2012, 10:11
od Marťasek
ty bláho mi vykládej! Já musel zajet na rampu a tam to povolit, páč se země jen se zvednutým autem na heveru za boha nešel.. Pak najednou křup a povolil. Nechápu jak to v té hliníkové vaně může tak na fest držet. Co to zkusit opatrně nahřát?
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 18 srp 2012, 11:25
od HerryCZ
Co se tyce toho nahrati, tak tam bych videl, ze by mohlo stacit jen zahrat motor na provozni teplotu. Ne jen do otevreni termostatu.
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 18 srp 2012, 11:50
od hant
A já škrtnul o kámen a povolil se nechtěně sám.
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 18 srp 2012, 12:03
od Marťasek
HerryCZ píše:mohlo stacit jen zahrat motor na provozni teplotu
No to je při výměně oleje v motoru snad pravidlo č 1 ne?
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 18 srp 2012, 12:14
od wadass
Já jsem ten samý šroub na eFku povolil obyčejným hasákem !
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 18 srp 2012, 18:44
od Defender
No zrovna dneska se měnil olej (Helix Ultra 5W40 a přede jak kotě)
a musím říct že to šlo na heveru až teprve přez očko klíč a delší páku, ale já při každé výměně kupuju v Oplu spolu s filtrem i tu měděnou podložku co se má vždy vyměnit, tak nevím proč vám to nejde
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 18 srp 2012, 21:54
od HerryCZ
Marťasek píše:HerryCZ píše:mohlo stacit jen zahrat motor na provozni teplotu
No to je při výměně oleje v motoru snad pravidlo č 1 ne?
Normalne ano, ale nekteri ....
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 19 srp 2012, 00:39
od Pjasatoo
Heleďte hoši..tak za prvé...do tohohle auta měním olej firsttime ( poprvé) když už teda mi upadl palivový filtr po 2 týdenní koupi auta....protože ten majitel to asi neměnil více jak 2 roky
Podle uhnutí, tak i ten výpustný šroub musí být fest v té vaně zavrtanej....zahřátý motor jsem měl fest
Při cestě domů....takže kliďo piďo 80 C tam byla
No ale řekně te mi, jak je možné, že se mi podařilo ulomit kus ořechu....nevíte o nějakým torxním šroubováku ??? že bych to udělal na páku...horší je, že už se toho bojím..abych nezlomil další
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 19 srp 2012, 06:53
od Marťasek
cece nahřejto švajcem - opatrně a pak samozřejmě bych dal novou měděnou podložku a i šroub
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 19 srp 2012, 07:39
od Pjasatoo
Marťasek píše:cece nahřejto švajcem - opatrně a pak samozřejmě bych dal novou měděnou podložku a i šroub
No čéčé...já jsem koupil nový šroub včetnmě té podložky..ale měděný..nevím o čem to mluvíš
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 19 srp 2012, 08:25
od Marťasek
No a teď teda už zbývá jen "hrubá síla... A pokud to nepůjde ještě hrubší...
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 19 srp 2012, 08:45
od Pjasatoo
Marťasek píše:No a teď teda už zbývá jen "hrubá síla... A pokud to nepůjde ještě hrubší...
Zřejmě to bude chtít Auto sadu nářadí za 3000 kde je fakt titanový Torxní nástavec včetmě Hrubé síly
:D
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 19 srp 2012, 10:29
od hant
netuším přesně jestli to má stejně zafira i Géčko , ale já na šroubu měděný těsnění nemám. V oplu mi za 120 kačen prodali šroub z plochou hlavou a v ní je výlis na torx. A těsnění je gumovej kroužek nasazenej pod hlavou šroubu. Jednou mechanik improvizoval a dal tam podložku a já jí škrtnul o kámen a jak se ohla tak jsem ztrácel olej a šroub se začal sám povolovat. Nechybělo moc a vypadl uplně .
Re: Rada s výpustným šroubem
Napsal: 19 srp 2012, 10:32
od Oplíček
Čeče a já ti povím, že předchozí majitel, který měl auto přede mnou to řešil majzlíkem, jelikož mám ten šroub osekaný, ale já to dotahuji tak nějak normálně a jde to vždy povolit v klidu. Zkusil bych ten sekáč a kladívkem to poodsekej a pokud máš nový šroub, tak pak dej nový