Stránka 1 z 1
Kúrenie
Napsal: 16 říj 2011, 13:29
od prekop
Ahojte. Mám jednu otázku na skúsenejších na tomto fóre. Mám trošku problém s kúrením. Regulátor tepla funguje (teda aspoň sa tak javí), ale aj keď dám na max, tak ide teplý vzduch, ale moc auto nevyhreje. A to myslí aj cestu cca 45 min. A keď zastavím na prechode a vonku je cca -5°C, tak sa vzduch s ventilátora okamžite ochladí. Podľa môjho neskúseného záveru by to mal byť asi už zanesený radiator, ale nerád by som ho vymenil a nič by sa nestalo. Tak otázka na Vás skúsenejších: čo by to ešte mohlo byť? Termostat bol menený, tak to asi vylučujem. A ešte jedna otázka, ževraj výmena radiatoru bude trvať cca 5 hodín. Je možné, že to môže trvať tak dlho? Možno je potrebné dať dole celý motor, ale neviem, tak preto sa pýtam. Ďakejem za skoré odpovede, lebo v útorok už idem do servisu, tak aby som mal aspoň nejaký záver pred opravou.
Re: Kúrenie
Napsal: 16 říj 2011, 13:39
od hant
výměna netrvá tak dlouho. Je pravda že se musí hodně rozebírat ale jde hlavně o vnitřní komponenty. Zkušenej mechanik to má zachvíli a ne za skoro celej pracovní den.
Ten problem co popisuješ mě dělala klapka na tom radiátoru. Zůstala vyset. Vyřadili jsme jí z provozu a nastavili na otevřeno. Trochu dýl se to ohřívá ale v pohodě.
Re: Kúrenie
Napsal: 14 říj 2012, 01:00
od lukko46
Ja mam podobný problém a preto by som si rad nechal poradiť kto má s tým skúsenosť ... Auto mi slabo kurilo myslel som ze je to v radiatore ale nedávno som vytiahol popolnik a odtiaľ išiel teplý vzduch ale z vyduchov kurenia iba vlazny tak by má zaujimalo co to môže byt... Ďakujem
Re: Kúrenie
Napsal: 14 říj 2012, 09:39
od hant
je docela dost možný že ti ta klapka zůstala zavřená a nepustí teplo. u mě se to projevilo tak že za jízdy to topilo ale jak jsem zastavil, tak hned šel studený vzduch. Radiátor je v těch místech jak popisuješ. Ale je i možný jestli ti třeba při nějakých opravách a nebo výměně např. pylovýho filtru , nevypadl kablík který napájí motůrek který tu klapku ovládá. Ale myslím že potíž bude mechanická. Prý to odchází stejně často jako motůrek klapky na ventilátoru na vnitřní cirkulaci.
Re: Kúrenie
Napsal: 14 říj 2012, 10:22
od lukko46
Tak som na to prišiel ze radiator je horúci len z vyduchov ide taký vlazny a neviem co pusta to teplo do vyduchov...taklapka vnútornej cirkulacie mi síce ide ale sem tam sa vedela zaseknut tak som ju radšej odpojil...v opli mi robili tie O kruzky a myslím si ze od vtedy to nefunguje, ked som videl jako to robí tak ma išiel slak trafiť medzi tým jako mne opravoval auto tak opravil ďalšie dve lebo hovorí ze on má na to 5 hodín ale pritom to mal za 2,5 hotové ...
Re: Kúrenie
Napsal: 14 říj 2012, 10:36
od hant
no tak buď to ti tu klapku od radiatoru nezapojili a zůstala v poloze vypnuto a nebo odešla. Na radiátoru je to přidělaný a v závislosti na ohřátí vody to postupně pouští teplo a začíná to topit. Mechanik mi jí nastavil do polohy otevřený a vyřadil jí z provozu a auto se sice o trochu dýl ohřívá ale je to opravdu o chvíli. A mám klid. Pozor s klapkou na vnitřní cirkulaci to nemá nic společnýho. Tu jsem uvedl jen jako příklad zdroje častých závad. Když zkusíš to HLEDAT v rúžku a zadáš správný slova , možná se tu najde i návod na demontáž a fotky. Ale to nevím jestli to tu je. Každopádně nějaký tema už tu o tom bylo a třeba tam načerpáš info.
tohle by ti mohlo pomoct
https://www.astra-g.cz/navod-na-vymenu- ... ku-topeni/
a prozkoumej tohle
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... or#p398326
Re: Kúrenie
Napsal: 14 říj 2012, 10:57
od lukko46
Ok, idem to pozriet a moc dik za radu...