Stránka 1 z 5

Z18XE - můj problém s ABS+TC - VYŘEŠENO :-)

Napsal: 23 kvě 2009, 18:17
od Mike.S
tak došlo i na mou Záfu :cry:

nastíním problém: před časem se mi rozsvítily kontrolky ABS+TC, pořešil jsem to s Trdlem, prostříkl jsem kontakty a když to nepomohlo tak jsem vyzkoušel funkčnost TC a to tak, že jsem měl jednu stranu na asf. a druhou na písku a pokusil se zahrabat, kontrolka TC blikala při zkoušení na obou stranách, takže by to fungovat mělo; pak už teda jenom diag a to jsem domluvený s Trdelm, že se mi na to koukne na srazíku u Joela (20.6.09), mezitím jsem si dodělal dovírání oken na DO a tempomat, no a při oživování tempomatu u RomanaK jsme s tím měli trošku problém, protože auto při napíchnutí na Tech2 vykazovalo při stání rychlost 9 km/h!!, tak RomanK vyndal pojistky jak v motoru tak v pojistkovce, které se váží na ABS a potom se nám rozblikal immobilizér, nechali jsme to chilku s tím, že se "TO" třeba umoudří a ono fakt, immo se chytl, ale vyskytl se další problém a to s brzdovým spínačem, to RomanK nakonec pořešil zabejčením za pedál směrem nahoru (spínač se spíná na 2x, ale měl by sepnout v jednom místě, mě ne, byla tam velká mezera mezi 1. a 2. sepnutím, zabejčením za pedál se to srovnalo), nakonec vymazal paměť závad a hurá domů po D2 Brno-Hodonín, tempomat fungoval jenom do druhého dne, pak se zase rozsvítily ABS+TC, asi RJ odstavila tempomat a občas se mi stane, že při "konstantní" rychlosti má motor tendenci jakoby odstavit plyn (plynový pedál mám ve stejné pozici, ale chová se to jako bych odstavil nohu z plynu) pomůže jedině mírně povolit plyn a zase ho přišlápnout a zase to jede, toto se děje zcela nepravidelně a náhodně, navíc při studeném motoru se mi stává že dojíždím ke křižovatce na dvojku, dobržďuju a když vyšlápnu spojku abych zastavil tak mi otáčky klesnou lehce pod 500 a hned se zase vrátí na 1100 (při sytiči) no a největší sranda na tom je, že kontrolka motoru mi nesvítí :( volal jsem teda RomanoviK co s tím a poradil mi, že mám zkusit vyměnit svíčky, když to nepomůže zapalovací lištu a když ani to nepomůže tak RJ :cry: :cry: , mám proto dotaz, nebo spíš dotazy, nesetkal se někdo s něčím podobným? hlavně teda denny, Trdlo, RomanK, ARWY (ne že bych ostatní ignoroval, to ne :o , ale oni s autama dělají denodenně) a další dotaz je, nemáte někdo na můj motor "plonkovní" zapalovací lištu na vyzkoušení?
uffff, trošku jsem se rozepsal, ale myslím, že můj problém jsem vystihl nejobjektivněji jak to šlo, předem díky za nějaké nápady a rady

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 23 kvě 2009, 19:05
od bundeles
K Joelovi Ti můžu přivézt několik lišt a můžeš zkoušet. :D :)

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 23 kvě 2009, 19:39
od Mike.S
to by bylo bezva, zkus si na mně prosím vzpomenout, já Ti pak ještě ve čtvrtek předtím srazem napíšu SZ, díky moc 8)

edit: máš tam v nejhorším i nějakou tu RJ?

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 23 kvě 2009, 20:05
od Hribek
Pokud je v Astře se stejným motorem stejná lišta a přijedeš si, tak klidně můžeš zkusit moji. Pokud nehrozí nějaké poškození :wink:

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 23 kvě 2009, 20:21
od bundeles
ŘJ :(

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 23 kvě 2009, 20:51
od Mike.S
Hříbek: zjistíme, snad se sem mrkne i někdo z mechaniků a když ne, tak je zkusím přes SZ, dík za nabídku 8)

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 24 kvě 2009, 19:20
od Mike.S
tak se mi dneska rozsvítila i ta oranžová kontrolka motoru :roll: mám teď slušnou barevnou hudbu na palubce :cry:

edit: a vyblikat kód chyby mi nejde :( viz :arrow: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 08#p231608

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 25 kvě 2009, 12:22
od Arwy
Musím Ťa sklamať, ja s autami nerobím, iba s mojím :D . So spínačom brzdy mám aj ja problém. Neviem ako na 1.8 (prever si to cez EPC) ale ja mám dvoj kontaktný, má štvor pinový konektor. Kontakty označené ako 1 a 2 musia byť pri nezošliapnutom pedáli spojené, čiže na pin RJ privádzajú kladný pól - využívajú sa pre tempomat. Druhý kontakt piny 3 a 4 sa používa pre brzdové svetlá a je spínací. Spínač som mal rozobratý a z funkčného hladiska je nemožné, aby oba kontakty spínali naraz, pretože pre oba okruhy sa používa jeden jazýček, ktorý buď vratnou silou pedála prepája kontakty 1 a 2 alebo po zošliapnutí pedála vlastnou pružinou spína kontakty 3 a 4. Brzdový spínač sa dá nastaviť pomocov vysúvacieho "piestika" ktorý sa opiera o samotný pedál. Ak Roman pedál nadvihol veľmi a v spínači priestik preskočil o jednu polohu dnu, tak sa vlastne zväšila vôľa medzi jazýčkom spínača a pedálom a tým pádom pedál môže slabo tlačiť na piestik a ten zas nedostatočne pritláča jazýček ku kontaktom 1 a 2.
Pri motoroch s elektornickým plynom sa signáli zo spínača brzdy používajú aj pri múdzovom režime RJ ako požiadavka na nastavenie voľnobežných otáčok. Podľa závažnosti poruchy sa nastavia rôzne otáčky motora.
Mne RJ dostáva väčšinou informáciu že pedál je zopnutý a preto mi nejde tempomat. Auto ale ide normálne a aj odozva na plynový pedál je OK, tak isto nemám žiadne problémy s voľnobežnými otáčkami a ani nemám v pamäti RJ uloženú chybovú hlášku o poruche spínača brzdy. Tá by sa mala uložiť ak sa chyba vyskytne v 20 testovacích cykloch, čo u mňa nenastáva. Najlepšie by bolo keby si mal diagnostický kábel. Invenstícia cca 65 Eúr do neho by sa Ti určite vyplatila.
A inak Roman Ti robil tú diagnostiku cez origo TECH II, alebo cez OP COM? Pretože OP COM občas rozhodí imobilizér a RJ motora, nedá sa potom ani nadviazať komunikácia s RJ motora. V tom prípade stačí nachvíľu odpojiť baterku auta.

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 25 kvě 2009, 19:29
od Mike.S
RomanK má origo Tech II a ten spínač jsme nakonec rozchodili v pohodě 8) ono to vypadá, že bude v tahu asi ta RJ :cry: ale už jsem domluvený s RomanemK, že by mi půjčil na zkoušku jednu dobrou, tak snad to klapne a doufám, že to tou RJ nebude :(

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 25 kvě 2009, 20:00
od JoeL
Jak uz jsem psal v jinem tematu...nechal jsem vycistit skrtici klapku a prestala na palubce diskoteka a neklesaly mi otacky pod 800...zkus, uvidis. Neni to draha zalezitost (v Oplu cca 1.000,-)...a je to porad levnejsi, nez hned menit RJ :wink:
Ale neslibuju, ze to pomuze...me to pomohlo :)

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 25 kvě 2009, 20:03
od Mike.S
ta klapka to čéče asi nebude, ony ty otáčky padají jenom někdy a spíš bych řekl, že kvůli nějakému problému s tou elektronikou, no uvidíme, za vyčištění nic (to snad zvládnu, někde jsem tu zahlédl i návod jak na to 8) )

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 25 kvě 2009, 20:05
od JoeL
me taky nepadaly porad...a jak rikam...po vycisteni vse ok :) Diag.neukazala zadnou chybu, to jsem se divil teda..

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 25 kvě 2009, 21:42
od Mike.S
jenomže u mně je ještě problém takový, že i když mi svítí kontrolky, tak mi nejde ani vyblikat ten chybový kód, což je divné :twisted:

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 25 kvě 2009, 23:04
od JoeL
no dyt rikam, ze jsem mel diskoteku, ale diag. byla ok a nenasla zadnou chybu :)

Re: Z18XE - můj problém

Napsal: 26 kvě 2009, 10:00
od Trdlo
Miku, Joel má pravdu. Obzvlášť na Zkovém motoru bych fakt tu klapku vypucoval, divil by jsi se, co vše dokáže dělat když je zasviněná...

Joel: to si děláš srandu, že jsi za vyčištění klapky dal litr, ne?