Stránka 1 z 3
Check oil level... nechápu...
Napsal: 01 srp 2006, 22:40
od Pleshoun
Ahoj všichni...
Mám takový problém a nevím kam bych to jinam zařadil...
Po různě dlouhých intervalech mi hlásí palubní počítač, že si mám zkontrolovat hladinu oleje... pprvé jsem si říkal v pohodě dojedu nechám stát a potom kouknu... po 6ti hodinách stání kouknu a oleje je tam možná až zbytečně moc...
Je možné, že mi palubní počítač hlásí příliš mnoho oleje? (to je asi blbost)
Je to chyba čidla, díky které tam předchozí majitel nalil zbytečně moc oleje?
Co může být příčinou této hlášky?
Mám olej upustit?
Nesetkal se někdo s něčím podobným?
Za náměty předem díky...
Napsal: 01 srp 2006, 22:44
od Vojta
no nevim jak u benzínu ale u dieslu co mam já se olej měří cca 5 minut po chcípnutí motoru
Napsal: 01 srp 2006, 22:46
od Pleshoun
No můžu to zkusit projet a po hlášce to odstavit a kouknout...
Ale jak říkám oleje tam má celkem výrazně nad poslední rysku... jen nevím jestli to něčemu vadí a jestli to mám trochu vypustit (ekologicky samozřejmě
))
Napsal: 01 srp 2006, 22:48
od AstraDTI
No to ale nemeni nic na tom ze jestli to stalo na rovine a bylo ho tam nad rysku tak se da vyloucit varianta ze tam je malo oleje. Prebytek oleje vadi. Kdyz mi ale menej olej v servisu a kontroluju ho uz s vychladnutym motorem tak mam taky hladinu nad horni rysku.
Napsal: 01 srp 2006, 22:51
od Vojta
olej nad horní rysku škodí motoru, možná to neni dost jasný ale MAX znamená maximální hladina, může ti to zničit kat nebo poškodit motor zvýšením tlaku v něm
Napsal: 01 srp 2006, 22:54
od AstraDTI
Mi to taky prislo divny, ale kdyz v garazi kontroluju olej (studenej motor a tedy i olej) tak jsem mel vzdycky nad horni rysku - kdyz bylo auto novy i po dvou servisnich prohlidkach.
Napsal: 01 srp 2006, 23:05
od Pleshoun
No nic nezkazím když trochu odpustím...
Dolejt to můžu vždycky... zkusím a uvidím, jen mi nejde do hlavy jestli ten palubní počítač má možnost určit i vysokou hladinu oleje... a hlavně za jakých podmínek to zjistí, kdyby řval hned při otočení klíčku tak to pochopím ale jemu to třeba 200km jízdy trvá...
Napsal: 01 srp 2006, 23:11
od Vojta
AstraDTI píše:Mi to taky prislo divny, ale kdyz v garazi kontroluju olej (studenej motor a tedy i olej) tak jsem mel vzdycky nad horni rysku - kdyz bylo auto novy i po dvou servisnich prohlidkach.
no u studenýho motoru mam 5cm nad horní rysku, nevim jak u 2,2dti ale u 2,0di se měří tak jak sem popisoval
Napsal: 01 srp 2006, 23:25
od AstraDTI
Jasne ze se to ma merit tak jak popisujes, ale ubytek poznam i tak. Vetsinou se koukam pred cestou protoze me nebavi cekat az olej stece do vany po jizde. Kazdopadne tak vysoko nad horni rysku sem to nikdy nemel ... ale je to jinej motor a i sklon auta hraje roli ... Ja bych s tim upoustenim pockal - zkus to zmerit na rovine s olejem na provozni teplote (tak jak popisoval Vojta).
Napsal: 01 srp 2006, 23:33
od Pleshoun
Dobře... díky za rady... zítra to zkusím... dám vědět...
Napsal: 02 srp 2006, 10:12
od Luky
Vojta píše:no u studenýho motoru mam 5cm nad horní rysku, nevim jak u 2,2dti ale u 2,0di se měří tak jak sem popisoval
Nechtel si rict 5mm? To bys to auto utopil
Napsal: 02 srp 2006, 10:17
od Vojta
Luky píše:Vojta píše:no u studenýho motoru mam 5cm nad horní rysku, nevim jak u 2,2dti ale u 2,0di se měří tak jak sem popisoval
Nechtel si rict 5mm? To bys to auto utopil
ne chtěl sem říct 5 cm ale samozřejmě to neodpovídá hladině oleje, nejsem debil
Napsal: 02 srp 2006, 11:05
od Mike
Mozna by to chtelo obcas otrit tu merku...
Napsal: 02 srp 2006, 11:41
od Vojta
no tak ted ze mě udělejte troubu co neumí změřit olej chytráci
Napsal: 02 srp 2006, 11:43
od Oťas
Nechtel si rict 5mm? To bys to auto utopil
[/quote]
ne chtěl sem říct 5 cm ale samozřejmě to neodpovídá hladině oleje, nejsem debil
[/quote]