Vůle v řízení

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Uživatelský avatar
Marko
Příspěvky: 186
Registrován: 29 zář 2010, 20:23
Bydliště: Měšín, Jihlava

Re: Vůle v řízení

Příspěvek od Marko » 26 úno 2015, 12:53

kratales: tak čím to bylo? Koukej to sem napsat nebo uvidíš :-)
Sháním zásobník do CDC-601A * Už jsem to vyrval a dal si transmitter :-) *
Opel Astra G 1.6 Twinport Elegance Z16XEP (r.v. 2003) https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20927 https://www.astra-g.cz/galerie/marko/
OpCom 2010 USB EN

Reklama
 

Uživatelský avatar
hefab
Příspěvky: 206
Registrován: 09 led 2017, 08:09

Re: Vůle v řízení

Příspěvek od hefab » 30 zář 2019, 14:21

Nazdar chlapi,
zatiaľ sa mi nepodarilo identifikovať vôľu v riadení :(
Guľové a zvislé čapy sa javia ako OK, čumeli sme na to dvaja, jeden kýval volantom, druhý čumel, potom sme sa vymenili. Zdalo sa, že je to v axiálnom tiahle čapu riadenia na ľavej strane. Tak som tiahlo objednal, ale po demontáži starého som zistil, že je celkom OK. Ale už som namontoval nové, keď už to bolo zdemontované.
V jednej recenzii na Astru G som sa dočítal, že tento model celkom trpel na vôľu riadenia.
Otázka: dá sa nastaviť vôľa na hrebeni v prevodovke riadenia? Teoreticky by to malo byť možné, vidím tam nejakú maticu.
Ak je to možné, aký je postup? Klasika povoliť, dotiahnuť, trochu uvoľniť a hotovo? Je tam vôbec nejaký prístup?
Díky.
Prevodka riadenia Astra G.jpg
Astra G 1.4 Twinport

Uživatelský avatar
hefab
Příspěvky: 206
Registrován: 09 led 2017, 08:09

Re: Vůle v řízení

Příspěvek od hefab » 03 říj 2019, 17:53

Hřebenové řízení a jeho opravy
Pro výkyvné polonápravy se používá nejčastěji hřebenová převodka řízení. Ta je také nejjednodušší na opravu a seřízení, protože je zde menší počet míst, kde mohou vznikat vůle a zvětšovat se mrtvý chod volantu. Konstrukce je velmi jednoduchá. Volantová tyč (bezpečnostní hřídel volantu) je připojena (většinou přes pružinu spojky - není to ale podmínkou) na hřídel pastorku, který otáčením posouvá ozubenou tyč, tedy jakési ozubené kolo s nekonečně velikým průměrem, vlevo nebo vpravo podle smyslu otáčení volantu. Hřebenové převodky mají většinou velmi jednoduché seřizování. V jednom místě může být hřídel pastorku uložena excentricky. Pak natáčením excentrického šroubu nebo čepu přibližujete pastorek ke hřebenu a upravujete (vymezujete) vůli mezi zuby. V druhém případě je hřeben podepřen kluzným kamenem. Tím můžete pootáčením podpěrného šroubu zase přitlačovat hřeben k pastorku.

Při každém seřizování jakékoliv vůle skříňky řízení si však uvědomte, že vymezíte-li vůli při natočení kol do přímého směru, asi těžko se vám pak podaří natočit kola do plného rejdu. Vůle vzniklá opotřebením v krajních polohách, je totiž výrazně menší než v přímé poloze řízení. Když řízení s koly v přímém směru příliš "utáhnete" (tj. seřídíte příliš malou vůlí mezi hřebenem a pastorkem), tak vám po zatočení do rejdu řízení ztuhne a kola se nebudou vracet do přímého směru. Chcete-li tedy správně vymezit vůli na skříňce řízení, musíte to udělat v některé z krajních poloh natočení kol. S tím, že v přímém směru jakási vůle zůstane, se musíte smířit; pokud je příliš velká, musíte hřeben s pastorkem vyměnit.



Čerpáno z knihy OPRAVY AUTOMOBILŮ
vydané nakladatelstvím COMPUTER PRESS, a.s., BRNO, Informace o knihách: ondrej.weigel@cpress.cz


Vloženo: 2011-02-18
Astra G 1.4 Twinport

Odpovědět