Dobry den,
poprosil bych o radu/nasmerovani k vyřešení jedne zahady o ktere jsem nikde nic nesel, pujdu primo k veci.
Mam opla astru G r.v. 2001 1,7 dti a nefunguje turbo, auto je líný pomaly rozjezdy zadna akcelerace. Jenže kdyz motor je zahřátý treba po 15 km a je mirny tahly kopec otáčky tesne pod 3tis plyn na podlaze otacky drzi (protoze bez turba nema vykon zrychlit a nabrat vyssi otacky) a nestoupaji, plyn porad na podlaze, tak po nejakem useku najednou sepne turbo auto dostane spravny vykon akceleraci a proste chova se tak jak by melo. Turbo pak funguje pri rozjezdech i pri jizde, vykon je 10x takovy. Jenze staci vypnout motor a znovu nefunguje. Na diagnostice mi rekli ze auto je v pořádku inkasovali penize a naschle. Prosil bych o radu kde muze být zakopany jadro pudla, turbo ocividne je v poradku a problem bude nekde kolem nej. Dekuji za odezvu.
S pozdravem Svadla
Edit: auto ma najeto 135tis mam ho 15 let kupovany nove a problem trva uz tak 4 roky.
Astra G 1,7 dti podivné chování turba
- Reklama
Re: Astra G 1,7 dti podivné chování turba
Skusit vymenit snimac tlaku turba a ked nepomoze tak turbo na repas. Mozno nechodi dobre wastegate alebo co.
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET
In memoriam Paul Walker - R.I.P
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
Re: Astra G 1,7 dti podivné chování turba
Proč měnit MAP? To chce data a podívat se, co se děje, když auto netáhne.
Hlavně zkontrolovat a změřit!!!! podtlaky.
Dá se např bez měření MAPu udělat to, že se spojí podlakové hadičky u solenoidu pro turbo, je vzadu dole na bloku motoru, tím se eliminuje špatná regulace turba. Auto se projede a musí být jasné, jestli táhne. Jestli jo, nejspíš spadne do nouzáku kvůli přetlakování. To ale na ověření, že turbo tlačí,funguje nevadí.
Podtlak ale nesmí utíkat. Proto píšu změřit!!!
Zmiňuješ, že když to jede, vypneš motor a hned nastartuješ, už není výkon. Turbo můžeme vyloučit, netvrdím, že bude ve 100% stavu, ale kdyby to bylo turbem, vlivem ohřátí, muselo by to hned tahat.
No a diagnostiku, jak tu popisuješ, za co jsi vlastně platil? Projeli to studené a podívali se na data? Zbytečná otázka , že?
Hlavně zkontrolovat a změřit!!!! podtlaky.
Dá se např bez měření MAPu udělat to, že se spojí podlakové hadičky u solenoidu pro turbo, je vzadu dole na bloku motoru, tím se eliminuje špatná regulace turba. Auto se projede a musí být jasné, jestli táhne. Jestli jo, nejspíš spadne do nouzáku kvůli přetlakování. To ale na ověření, že turbo tlačí,funguje nevadí.
Podtlak ale nesmí utíkat. Proto píšu změřit!!!
Zmiňuješ, že když to jede, vypneš motor a hned nastartuješ, už není výkon. Turbo můžeme vyloučit, netvrdím, že bude ve 100% stavu, ale kdyby to bylo turbem, vlivem ohřátí, muselo by to hned tahat.
No a diagnostiku, jak tu popisuješ, za co jsi vlastně platil? Projeli to studené a podívali se na data? Zbytečná otázka , že?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Astra G 1,7 dti podivné chování turba
Muzu jet klidne 200 km aniz by to zaplo, jakmile nejedu kolem 100km/h do mirneho napr 500 metru kopce s pedalem na podlaze a s otackama pod 3 tis tak nezapne. Na diagnostice to pripojili a nauctovali si 500. Na palubovce zadna kontrolka nesviti auto nejspise samo nevi ze mu nejde turbo. Skusim sehnat nekoho s kabelama a změřit to jak s neseplym turbem a i se seplym. Je to fakt zahada ze bez toho ritualu nejde.
Re: Astra G 1,7 dti podivné chování turba
Tak jsme to hodili s kamaradem amaterem na kabel a chyba p0100 -vaha vzduchu, chybu jsme vymazali -bez vysledku. Potom jsme vypojili konektor vahy(kontrolka klice se rozvitila) auto nechtelo hned nastartovar ale chytlo nakonec a rozjezd stejny, pak jsem dal zpatecku a najednou se chytlo turbo podruhy auto uz nastartovalo hned ale turbo se chytlo po zarazeni zpatecky, po projeti s vypojenou vahou auto startovalo hned a turbo slo taky hned, vahu jsme zapojili za chodu -kontrolka zhasla zmenil se zvuk motoru a vse bylo pri starym turbo neslo. Ted to mam zapojeny turbo nejde ale nevim jeslti je to jen muj pocit ale zpatecka ma nekolikrat vetsi akceleraci nez jednicka a i vetsi akceleraci nez mela predtim- dosel jsem k nazoru ze teda je vadny cidlo vahy vzduchu nebo co myslite vy?
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Astra G 1,7 dti podivné chování turba
Vadné čidlo váhy vzduchu????
Samotná váha je čidlo
Samotná váha je čidlo
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583