na foru dieselpower.cz jsem nasel zajimavy softik na vyhodnocovani nalogovanych dat z VAG diagnostiky, viz. http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=29181
Loguje se rychlost a otacky s casovym razitkem a pomoci programku K-power se pocita vykon, kroutici moment a zrychleni v zavislosti na otackach. Nevite, kde je mozne zvazit auto i s naplni? Napadaji me pouze sberne suroviny, ale netusim, jak jim to meri presne.
K-power je sice urceny pro vyhodnocovani nalogovanych dat z VAGu (dignostika pro VW koncern), nicmene umi i importovat data z Excelu, takze by slo pouzit i pro OPEL. Jeste se musim zamyslet, jak presvedcit AB-COM, aby logoval potrebna data do souboru. Novejsi verze OP-COMu to sice umi, ale zase ho ma malokdo....
Zmerime si vykon motoru pomoci diagnostiky (?)
Zmerime si vykon motoru pomoci diagnostiky (?)
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
- Reklama
Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem
Pro koncernovou diagnostiku VAG-COM existuje doplňkový prográmek KPower, který umí ze zaznamenaných dat (čas, otáčky motoru a rychlost vozidla) vypočítat výkon motoru a kroutící moment, resp. závislosti výkonu a kroutícího momentu na otáčkách. A jelikož KPower umí měřená data importovat a OP-COM zase exportovat ve formátu *.csv, lze ho použít i pro měření výkonových charakteristik vozů OPEL. V příloze moje první měření – nebylo provedeno v ideálních podmínkách a ještě zkoumám, proč je graf oproti VAGem měřeným datům tak zubatý… nicméně změřené hodnoty nejsou snad úplně mimo mísu 

Naposledy upravil(a) PepaS dne 11 črc 2010, 18:15, celkem upraveno 1 x.
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
Měření výkonových charakteristik motoru s OP-COMem
A jak na to?
1) nainstalovat program KPower (je tady: http://rapidshare.com/files/143333178/kpower.zip - link prosím nemažte, je to volné demo). Kdo chce mít KPower v češtině, stačí nainstalovaný Kpower.exe nahradit Kpower.exe ze staženého archivu
2) připojit diagnostický adaptér OP-COM, spustit diagnostiku ŘJ motoru, v bloku měřených dat před započetím zkušební jízdy spustit záznam, čímž se logují všechny motorové parametry do zvoleného souboru. Po ukončení zkušební jízdy zastavit záznam
3) zkušební jízda: zařadit třetí rychlostní stupeň, při zhruba 1500 ot/min plně sešlápnout plynový pedál a udržovat až do max. otáček. Při dosažení max. otáček současně pustit plynový pedál a vyšlápnout spojku a držet, dokud auto nezpomalí na cca. 70km/hod. Pozor! Zkušební jízdu musíte dělat na rovině – a to dost dlouhé. Čím rovnější, tím přesnější měření
4) nyní je nutné udělat malou úpravu logu. V CZ verzi OP-COMu je mezi řád tisíců a stovek vložena mezera, která KPoweru vadí, takže je nutné všechny mezery (pozor, je to ASCII kód 0xA0) odstranit. Lze to udělat např. v editoru UltraEdit funkcí Replace
5) když už máte oteřený log., můžete umazat data před a po zkušební sekvenci. Pokud měří řidič, není možné přesně záznam spustit a zastavit. KPower si v datech tu sekvenci umí najít, takže to odmazávání není asi nutné, ale já to raději dělal
6) v KPoweru se na kartě nastavení musí vyplnit odpovídající oddělovač parametrů a popisky. Pro CZ OP-COM se nastavuje čárka, sec, ot/min a km/h (viz. obrázek v příloze pro CZ OP-COM)
7) v KPoweru na kartě Vst. Data je nutné vyplnit celkovou hmotnost vozu, tlak a okolní teplotu. Hmotnost jsem si nechal změřit na mostové váze ve sběrných surovinách (měříta v te konfiguraci, ve které děláte zkušební jízdu). Tlak jsem nechal default 1013 mbar.
8 v KPoweru na kartě Měř. Hodnoty dejte importovat LOG-DATA
9) pokud jste udělali vše správně, uvidíte v tabulkách akcelerace a zpomalení (decelerace) odpovídající hodnoty vaší zkušební jízdy
10) a nyní si již můžete prohlédnout výsledek na kartě Graf
Zatím nevím, proč je můj graf tak nepěkně zubatý. Pravda, neměl jsem k dispozici dostatečně dlouhý a rovný úsek silnice, ale to snad… problém asi bude ve vzorkování. VAG-COM měří s přesnou periodou 0,8 s, zatímco OP-COM na Z16XE měří s periodou cca. 0,34 s, takže možná pomůže převzorkování na 0,8 s
1) nainstalovat program KPower (je tady: http://rapidshare.com/files/143333178/kpower.zip - link prosím nemažte, je to volné demo). Kdo chce mít KPower v češtině, stačí nainstalovaný Kpower.exe nahradit Kpower.exe ze staženého archivu
2) připojit diagnostický adaptér OP-COM, spustit diagnostiku ŘJ motoru, v bloku měřených dat před započetím zkušební jízdy spustit záznam, čímž se logují všechny motorové parametry do zvoleného souboru. Po ukončení zkušební jízdy zastavit záznam
3) zkušební jízda: zařadit třetí rychlostní stupeň, při zhruba 1500 ot/min plně sešlápnout plynový pedál a udržovat až do max. otáček. Při dosažení max. otáček současně pustit plynový pedál a vyšlápnout spojku a držet, dokud auto nezpomalí na cca. 70km/hod. Pozor! Zkušební jízdu musíte dělat na rovině – a to dost dlouhé. Čím rovnější, tím přesnější měření
4) nyní je nutné udělat malou úpravu logu. V CZ verzi OP-COMu je mezi řád tisíců a stovek vložena mezera, která KPoweru vadí, takže je nutné všechny mezery (pozor, je to ASCII kód 0xA0) odstranit. Lze to udělat např. v editoru UltraEdit funkcí Replace
5) když už máte oteřený log., můžete umazat data před a po zkušební sekvenci. Pokud měří řidič, není možné přesně záznam spustit a zastavit. KPower si v datech tu sekvenci umí najít, takže to odmazávání není asi nutné, ale já to raději dělal
6) v KPoweru se na kartě nastavení musí vyplnit odpovídající oddělovač parametrů a popisky. Pro CZ OP-COM se nastavuje čárka, sec, ot/min a km/h (viz. obrázek v příloze pro CZ OP-COM)
7) v KPoweru na kartě Vst. Data je nutné vyplnit celkovou hmotnost vozu, tlak a okolní teplotu. Hmotnost jsem si nechal změřit na mostové váze ve sběrných surovinách (měříta v te konfiguraci, ve které děláte zkušební jízdu). Tlak jsem nechal default 1013 mbar.
8 v KPoweru na kartě Měř. Hodnoty dejte importovat LOG-DATA
9) pokud jste udělali vše správně, uvidíte v tabulkách akcelerace a zpomalení (decelerace) odpovídající hodnoty vaší zkušební jízdy
10) a nyní si již můžete prohlédnout výsledek na kartě Graf
Zatím nevím, proč je můj graf tak nepěkně zubatý. Pravda, neměl jsem k dispozici dostatečně dlouhý a rovný úsek silnice, ale to snad… problém asi bude ve vzorkování. VAG-COM měří s přesnou periodou 0,8 s, zatímco OP-COM na Z16XE měří s periodou cca. 0,34 s, takže možná pomůže převzorkování na 0,8 s
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
Re: Zmerime si vykon motoru pomoci diagnostiky (?)
tak jsem zkusil naměřená data převzorkovat, zatím ručně a tupě – nechal jsem každý třetí vzorek a grafy už vypadají lépe. Tu hodnotu atmosférického tlaku to chce také zadat nějak slušně – budu si muset z práce půjčit aerometrickou ústřednu 

- Přílohy
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít