ničí mě Vectra B 2,0DTi ,padá do "nouzáku"
Napsal: 05 bře 2011, 21:20
Chtěl bych poprosit o radu.mám vectru z roku 1998 najeto 230 000 a nějak blbne.
Začnu událostí starou 3/4 roku, když jsme s rodinou chtěli vyrazit na dovolenou po výměně všech filtrů a náplní ,ale auto že ne.rozsvítíla se kontrolka motoru a padlo to do nouzáku.tak jsem to otočil a začal bádat.vyměnil všechny podtlakové trubky za nové ale bez zlepšení.nějakou dedukcí jsem došel až k vyvěvě.moc nedávala, tak jsem druhý den vyrazil ku praze a koupil jinou, ne novou.auto bylo jak vyměněný.dovolená ok, 3200 km bez problémů i s dvěma motorkama na vleku, ale pak to začalo blbnout moc a z nouzáku už to nechtělo,tak jsem koupil na aukru diagnostiku a napích to a zjistil že je vadná váha vzduchu tak jsem ji koupil u autokelly cca za 2000,- bylo to lepší ale při stání na volnoběh třaba na světlech se to zase rozsvítilo ale po rozjezdu a vytočení motoru na otáčky kdy by turbo mělo jet na max to zhaslo a jelo bez problémů až do dalšího delsího zastavení .
Po čase to začalo psát chybný ovládací ventil EGR ventilu.zjistil jsem že to je jeden z těch co jsou u baterky tak jsem hadice i elektriku prohodil mezi sebou.nevim jestli je do správně ale funkovalo to.ale závada pokračuje jen k svícení za vonoběhu se přidalo svícení při dlouhé a monotóní jizdě zakoukoli rychlostí.když se jede ne po dálnici tak je klid.tak jsem bádal dál a zjistil jsem že auto slabě dobíjí (13,00V-13,20V) ale na svorce alternátoru je 14,3V takže jsem vyměnil kostry z barerky na kastli a motor a dobíjení v pořádku.kontrolka zhaslá a motor jede.ale jen na týden.auto začalo špatně startoval.rozkašlává se jeden dva válce a až po 10 vteřinovým startování se rozeběhně dobře ale někdy se neudrží a musím startoval znovu na volnoběh to po krátké chvilce začne bíle pohulovat po ujetí 100m přestane hulit dokud nezastavim pak zase začne ale ne hned ale až po chvilce. a začalo to psát chybu 0100 což jak jsem zhruba přeložil je nesprávná informace z váhy vzduchu.
otázky:
1,čím by bylo to hulení, tak to divně smrdí, vstřik asi nekape protože naposlech je to tiché bez cvakání.
2, může váha vydržet jen půl roku?
3,jde a má cenu zaslepovat EGR kterej je projistotu vyčištěnej ale diag ho nikdy nepsala.když zaslepit tak jak nikde jsem to nenašel jen o tom každej mluví ale nic konkrétního.
4,nemůže to být čepradlem?ikdyž bych byl nerad.
Zítra pro jistotu vyčistím ty klapky co jsou na sání, někde tady na foru jsem vyděl fotky jak se to dovede zakarbonovat a 100% to mám taky tak.ale tam asi závada nebude.
Ještě jsem chtěl poděkovat za toto forum protože bez něj bych byl s autem nazačátku nebo by si nějaký servis pěkně vydělal.
i když už několikrát jsem měl touhu to vzdát a zajet k dennymu a dát mu to.ale pak jsem to dal nějak dohromady ale jsednou tak stejně skoncí
Začnu událostí starou 3/4 roku, když jsme s rodinou chtěli vyrazit na dovolenou po výměně všech filtrů a náplní ,ale auto že ne.rozsvítíla se kontrolka motoru a padlo to do nouzáku.tak jsem to otočil a začal bádat.vyměnil všechny podtlakové trubky za nové ale bez zlepšení.nějakou dedukcí jsem došel až k vyvěvě.moc nedávala, tak jsem druhý den vyrazil ku praze a koupil jinou, ne novou.auto bylo jak vyměněný.dovolená ok, 3200 km bez problémů i s dvěma motorkama na vleku, ale pak to začalo blbnout moc a z nouzáku už to nechtělo,tak jsem koupil na aukru diagnostiku a napích to a zjistil že je vadná váha vzduchu tak jsem ji koupil u autokelly cca za 2000,- bylo to lepší ale při stání na volnoběh třaba na světlech se to zase rozsvítilo ale po rozjezdu a vytočení motoru na otáčky kdy by turbo mělo jet na max to zhaslo a jelo bez problémů až do dalšího delsího zastavení .
Po čase to začalo psát chybný ovládací ventil EGR ventilu.zjistil jsem že to je jeden z těch co jsou u baterky tak jsem hadice i elektriku prohodil mezi sebou.nevim jestli je do správně ale funkovalo to.ale závada pokračuje jen k svícení za vonoběhu se přidalo svícení při dlouhé a monotóní jizdě zakoukoli rychlostí.když se jede ne po dálnici tak je klid.tak jsem bádal dál a zjistil jsem že auto slabě dobíjí (13,00V-13,20V) ale na svorce alternátoru je 14,3V takže jsem vyměnil kostry z barerky na kastli a motor a dobíjení v pořádku.kontrolka zhaslá a motor jede.ale jen na týden.auto začalo špatně startoval.rozkašlává se jeden dva válce a až po 10 vteřinovým startování se rozeběhně dobře ale někdy se neudrží a musím startoval znovu na volnoběh to po krátké chvilce začne bíle pohulovat po ujetí 100m přestane hulit dokud nezastavim pak zase začne ale ne hned ale až po chvilce. a začalo to psát chybu 0100 což jak jsem zhruba přeložil je nesprávná informace z váhy vzduchu.
otázky:
1,čím by bylo to hulení, tak to divně smrdí, vstřik asi nekape protože naposlech je to tiché bez cvakání.
2, může váha vydržet jen půl roku?
3,jde a má cenu zaslepovat EGR kterej je projistotu vyčištěnej ale diag ho nikdy nepsala.když zaslepit tak jak nikde jsem to nenašel jen o tom každej mluví ale nic konkrétního.
4,nemůže to být čepradlem?ikdyž bych byl nerad.
Zítra pro jistotu vyčistím ty klapky co jsou na sání, někde tady na foru jsem vyděl fotky jak se to dovede zakarbonovat a 100% to mám taky tak.ale tam asi závada nebude.
Ještě jsem chtěl poděkovat za toto forum protože bez něj bych byl s autem nazačátku nebo by si nějaký servis pěkně vydělal.
i když už několikrát jsem měl touhu to vzdát a zajet k dennymu a dát mu to.ale pak jsem to dal nějak dohromady ale jsednou tak stejně skoncí