Záleží co se porovnává. Je třeba si uvědomit, že ne všechny díly si dělá fabrika. Samozřejmě karoserii, nárazníky a všechno co souvisí s designem. Ale co se týče ostatního, fabrika je nakupuje u subdodavatelů jako je Hella, Bosch, Delphi, Delco, Siemens, VDO, Denso, SKF, TRW, Ronal, atd... Subdodavatelů je celá řada a nechce se mi je tady všechny jmenovat. Fabrika si dělá většinou taky motory (OPEL v současné době nemontuje do aut žádný svůj diesel!!!) a převodovky. Ale i tady se šetří na vývoji a fabrika raději někde nakoupí motory a prodá pořevodovky (které má kvalitní), než aby vyvíjela svůj vlastní motor (dieselový).
A ještě jedna poznámka. Výroba a prodej pokryje náklady s tím spojené. Netvoří se tam nijak závratný zisk. Je tedy otázka kde vzít na vývoj. Odpovědí je prodej náhradních dílů. Z těchto zisků Opel financuje vývoj nových modelů a komponentů. Je tedy logické, že kdyby prodával "neporuchová auta" tak si tento zisk sníží a nemusí to stačit na další vývoj. Fabrika má velmi dobrý přehled o tom, co se nejčastěji porouchá a co se nejvíc prodává. Samozřejmě může tyto díly přepracovat a vylepšit, ale proč to dělat u stávajícího modelu? A tak to přepracuje a použije v modelu novém. Výsledkem je nižší poruchovost u dříve problematických dílů.
A ještě jedna malá poznámka na konec. Opel opět podražil nové díly. I přes klesající kurz Eura vůči koruně se toto nikdy neprojevilo na levnějších dílech.
