Stránka 1 z 6

Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor

Napsal: 22 led 2006, 19:18
od milosh
Pokud jste se rozhodli koupit ojeté auto a nejste si jisti na co vše si dát pozor, aby Vás prodejce nenapálil, tak snad Vám pomůže těchto pár rad a postřehů, které dali dohromady kolegové z webu www.fordfans.cz.

Vyzkoušet:
- zda má auto skutečně imobilizér (a je k tomu Master klíč)
- pokud jsou na kolech zámky, zda je k tomu klíč
- podle VIN zkontrolovat, zda souhlasí rok výroby a pro jaký stát bylo auto vyrobeno
- zkontrolovat, zda nezlobí alarm
- změřit si vzorek na pneumatikách
- zkontrolovat, zda má výškově stavitelné sedačky a stavitelný volant, pokud ne, zda lze dosáhnout uspokojivého posedu
- zda je kód k originálnímu autorádiu
- zkontrolovat funkčnost všech světel, nezapomenout na couvačky
- pokud je šance, prohlídnout si auto na zvedáku
- zjistit, zda není zamrzlý ostřikovač
- zda je volant rovně při rovné jízdě
- jak funguje přepínání světel z dálkových na tlumená, zda to nepřejíždí do světelné houkačky
- zkontroluj zadní nárazník, zda v něm nejsou praskliny

Před zkušební jízdou:
- při zapnutí zapalování - zda se rozsvítí a zhasnou kontrolky Airbagu a ABS
- nechat si nastartovat motor, podívat se, zda drží volnoběžné otáčky (zprvu tuším něco kolem 1100-1200, za chvíli klesnou na cca 900)
- zda se neozývají nějaké pazvuky z motoru, pískání apod.

Při zkušební jízdě:
- na rovném úseku silnice sundat na chvíli ruce z volantu, zda to jede opravdu rovně
- na silnici s dírami zjistit zda to někde nebouchá
- zjistit jak sedí v zatáčkách
- zkoušet se rozjíždět (akcelerovat) a brzdit, zda auto necuká při přidávání plynu
- vyzkoušet, jak jde auto za "plynem" od nízkých otáček
- jaký je pocit z jízdy subjektivně, zda se po krátké jízdě nemotá hlava (auto houpe)
- zda se při couvání neozývá bouchání
- zkusit nástup brzd, zda při brždění auto nevybočuje, na ledu či sněhu
- zda funguje ABS
- u kombíka - zda příliš nevržou páté dveře, jestli jsou na nich oba gumové špalky, zda funguje vyhřívání zadního skla a zadní stěrač
- zjistit, zda auto začne tak do 2-3 km topit a co dělá ručka teploměru na palubce
- zda funguje klimatizace

Všeobecné tipy:
- pokud máš nějakého známého automechanika, vem ho s sebou.
- preferuj auto se servisní knížkou a se známými náplněmi (typ motorového oleje apod) a pokud možno se známou historií.
- doporučuju auto s cyklovačem stěračů, pokud je možnost i s vyhříváním předního skla (ale to se vyskytuje málo).

Na zjištění věku auta doporučuji zkontrolovat:
- přední světla, jak jsou otřískané od kamínků, jestli jsou originál(Valeo)
- čelní sklo to samé, ale může být měněné i když jenom prasklo.
- to samé kapota, mělo by to být (kromě čelního skla, když se měnilo) asi stejné, jinak to ukazuje na výměnu.Velká otřískanost zas na ojetost.
- tloušťka kotoučů brzd.Mají se měnit když mají o 1mm s každé strany míň, a to je tak na 2 výměny destiček(jedny desky 40-60tkm?).
- výfuk - zadní část se mění po snad 200 tkm, takže musí být v kuse.
- manžety by měly být v celku, měněné jsou asi rozříznuté.
- lesklost volantu
- vyseděnost sedaček, i spolujezdce.
- opotřebenost interiéru.
- barvy dílů karoserie – např. pokud auto bylo bourané na předek, stačí otevřít kapotu a zkontrolovat sváry mezi karoserií a blatníkem, bude patrný jiný odstín barvy
- pneumatiky, včetně rezervy.
- zkusit jestli je motor studený, před předvedením.
- vzpěry zadních dveří musí zvednout dveře samy, minimálně v zimním období jim pomůžeš, ale musí držet.Když padaj může to být klidně přes 200tkm.


POZOR - volant není vždy důvěryhodný. Častokrát se mění volant + hlavice řadičky, resp. někdo používá na volantu různé potahy, atd. Je třeba mít otevřené oči a hledat souvislosti.
Interiér vypadá úplně jinak, když někdo v autě vozil víc lidí nebo děti a jinak po jednotlivcovi.

Pokud možno zajeď na STK ale ne na to které ti doporučí nebo jehož razítko máš v poslední kontrole ( pokud je nějaká čerstvá) emisní knížce. Nech si udělat předtechnickou včetně emisí a změřit kompres motoru zkontroluj řízení podezřelé je moc čisté a naleštěné může být únik oleje.

Jedné věci se asi nevyhneš a to je výměna rozvodů, to bych udělal v každém případě (cca 7000 kč ), pokud nebudeš mít záruku, že jsou vyměněný.


OJETINY Z CIZINY:

V D či CH víceméně nikdo nic na autech nebastlí jako tady, nekupují se součástky z vrakáčů, ale nové a prohlídky jsou tam taky poněkud přísnější než u nás.
U auta do 8 let není ani problém s přepisem a v rámci EU ani žádné clo. Pokud má auto platný TÜV, tak ho není problém dát na převozní značky a dojet po vlastni ose (stoji cca. 5000kč na 14 dní včetně pojištění). Pak je třeba počítat ještě s dalšími cca. 5000kč za STK, které je naprosto nesmyslně na dovezená auta dražší.

Na autě ze Švýcarska je obrovska výhoda to, že se tam v zimě nesolí silnice !!!

Co se týče údaje o najetých km, tak v podstatě není potřeba se na něj dívat, pravidelně servisované auto v Německu s 200tkm může být v lepším stavu než tuzemské s originálními 100tkm. Údajně tam vše dělají v servisech pořádně (u nás každej kouká kde co okrást a ušetřit) a na německých silnicích auto tolik netrpí.
Jinak podle německých statistik se počítá zhruba 20tkm za rok.

Tady jsou nějaké tipy na stránky kde hledat auta v zahraničí:
www.mobile.de
www.autoscout.de
www.ebay.de – internetová aukce, lze nalézt super auta za nízké ceny

Informace byly převzaty z diskusního fóra webu www.fordfans.cz – díky za možnost uveřejnění :o)

Jinak jako naprosto vyčerpávající doporučuji tento článek, co jsem zapomněl napsat sem tak tady to snad najdete :D - http://www.autorevue.cz/Magazin/AR.asp?ARI=3685

Napsal: 22 led 2006, 19:18
od milosh
Toto je "univerzalni navod" pro vsechny co kupuji jakykoliv ojety auto, pokud mate nejaky tipy na co presne si dat pozor pri koupi astry, tak to klido piste. diky

Napsal: 07 úno 2006, 22:40
od Defender
Absolutní souhlas s názorem o koupi Astry v němcích, vlastní zkušenost v roce 2004, najeto 152tkm všechno sedělo podle servisky, dovoz po vlastní ose na převozkách a i ty rozvody jsou měněný ve 92tkm, teď už má 161tkm, což znamená, že bych měl mít do výměny ještě tak 20t. Jinak sedí i ten web mobile.de, tam jsem ho našel, jen bych možná doporučil nákup na severu v bývalé NDR, jelikož tam to nový auto bylo pro lidi za hodně peněz a tak si ho hýčkali.

AstraG 1,6 16V 1998

Napsal: 07 úno 2006, 22:43
od YANEK
:D jo já taky servisku a servisy každejch 15 tisíc a v pohodě všechno němci se staraj a pak švýcaři maj snad ještě lepší káry a nebrat itálii tam na to serou :lol:

Napsal: 08 úno 2006, 11:26
od Princ William
mam taky dovoz z Nemecka. nakup pres mobile.de. koupeny u OPLA dilera. nakej nemec to tuknul a sel si koupit jiny auto. teda aspon to tak rikal ten reditel. dovoz na pujcene odtahovce. 100% spokojenost. auto pravidelne servisovane. co dodat ..............

Napsal: 08 úno 2006, 12:10
od YANEK
:D je to tim že v de sou děsně drahý klempířský práce tak si radši koupěj nový auto :lol:

Napsal: 08 úno 2006, 12:32
od Princ William
presne tak ZLATY CESKY RUCICKY

Napsal: 20 bře 2006, 20:55
od Marky
Kluci pro moji predstavu jak vypada kozeny volant pri 150t km az 200t km. Vzdy, kdyz jsem si prohlizel nejake auto s kozenym volantem, tak byl krasne vyhlazen a nektery byly i v mistech prodreny. Je mi jasne, ze kuze je jemnejsi, ale vubec si nedovedu u takoveho auta tipnout co uz ma za sebou.

Napsal: 20 bře 2006, 21:45
od Vojta
Marky píše:Kluci pro moji predstavu jak vypada kozeny volant pri 150t km az 200t km. Vzdy, kdyz jsem si prohlizel nejake auto s kozenym volantem, tak byl krasne vyhlazen a nektery byly i v mistech prodreny. Je mi jasne, ze kuze je jemnejsi, ale vubec si nedovedu u takoveho auta tipnout co uz ma za sebou.
to je těžký, někomu se potěj chňáry a zničí ho za 100tis a jinej ho má 200 tis a je v lepšim stavu, zrovnatak u gumovýho...těžko říct, chce to zkouknout i jiný věci

Astra z bazaru

Napsal: 13 dub 2006, 08:02
od Enterka
Ahoj,

ráda bych přispěla svou troškou do mlýna se zkušenostmi při nákupu Astry. Tak především si dejte pozor na nákup čehokoli u autobazaru Autojas. Velmi rádi prodávají auta se zadřeným turbem jako obyč diesely ("nefunguje turbo?? No jo, tak je to jenom D a ne TD"). Následné jednání s nimi je fakt o nervy, radši si zajeďte někam jinam, fakt se to vyplatí!!

Napsal: 13 dub 2006, 08:57
od Caklik
Vojta píše:
Marky píše:Kluci pro moji predstavu jak vypada kozeny volant pri 150t km az 200t km. Vzdy, kdyz jsem si prohlizel nejake auto s kozenym volantem, tak byl krasne vyhlazen a nektery byly i v mistech prodreny. Je mi jasne, ze kuze je jemnejsi, ale vubec si nedovedu u takoveho auta tipnout co uz ma za sebou.
to je těžký, někomu se potěj chňáry a zničí ho za 100tis a jinej ho má 200 tis a je v lepšim stavu, zrovnatak u gumovýho...těžko říct, chce to zkouknout i jiný věci
Presne tak, nehlede na to ze neni problem ho vymenit za par stovek za jinej.

Napsal: 07 čer 2006, 21:35
od Karlos
Co řikate na auta dovezene z Francie.....diky za kazdou odpověď

Re: Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor

Napsal: 16 čer 2006, 16:31
od dj.radik
[quote="milosh"][/quote]Máš bod.Jen bych těl dodat že v Německu když to auto má najeté 300 tkm,tak je to lepší než v Česku 150 tkm po městě a po durach.Byl jsem se před rokem podívat na auta na burzu do Holandka a to by jste mi nevěřili.Aut tam bylo jak nasrané,ale bez výbavy,najete 200 tkm - 400 tkm,oliskané a ještě drahší než v Česku.Nekoupil jsem nic a jel jsem domů. :wink:

Napsal: 03 úno 2007, 16:46
od Mirek MH
Caklik píše:
Vojta píše:
Marky píše:Kluci pro moji predstavu jak vypada kozeny volant pri 150t km az 200t km. Vzdy, kdyz jsem si prohlizel nejake auto s kozenym volantem, tak byl krasne vyhlazen a nektery byly i v mistech prodreny. Je mi jasne, ze kuze je jemnejsi, ale vubec si nedovedu u takoveho auta tipnout co uz ma za sebou.
to je těžký, někomu se potěj chňáry a zničí ho za 100tis a jinej ho má 200 tis a je v lepšim stavu, zrovnatak u gumovýho...těžko říct, chce to zkouknout i jiný věci
Presne tak, nehlede na to ze neni problem ho vymenit za par stovek za jinej.
No,tak teď mi to prosím upřesněte,mám v Zafiře ohmatané tlačítka klaksonu na volantu,prý se musí měnit celý prostředek i s airbagem.....tuším nějakou kulišárnu ze strany servisu,podle mě by měl stačit jen prostředek s těma tlačítkama a bez airbagu.Možná se pletu,nevíte jak je to na volantu ????Díky za info.

Napsal: 03 úno 2007, 16:52
od Marky
Jo to mi v servisu rekli take, je to bohuzel kompletne vcetne airbagu.