Stránka 1 z 3
Je diesel 1,7 l dobrá volba ?
Napsal: 14 srp 2006, 10:05
od ondrej
Ahoj,
Líbí se mi Astra Classic II Caravan a uvažuji o její koupi. Chtěl bych auto tak 3-4 r staré do 100 tis. najeto. Uvažuji o dieselovém motoru 1,7 l 55 kW nebo 59 kW. V motorech se vůbec nevyznám, ale láká mne nižší spotřeba u dieslu. Zároveň bych chtěl auto spolehlivé. Překvapuje mne, že většina přispěvovatelů má benzínový motor a i na prodejním německém serveru jsou benzíňáky dražší. Nejsou ty diesely poruchové ? A který je lepší 55 kW, nebo 59KW. Nevíte někdo ?
Dík
Ondřej
Re: Je diesel 1,7 l dobrá volba ?
Napsal: 14 srp 2006, 10:53
od Marhonza
ondrej píše:Ahoj,
Líbí se mi Astra Classic II Caravan a uvažuji o její koupi. Chtěl bych auto tak 3-4 r staré do 100 tis. najeto. Uvažuji o dieselovém motoru 1,7 l 55 kW nebo 59 kW. V motorech se vůbec nevyznám, ale láká mne nižší spotřeba u dieslu. Zároveň bych chtěl auto spolehlivé. Překvapuje mne, že většina přispěvovatelů má benzínový motor a i na prodejním německém serveru jsou benzíňáky dražší. Nejsou ty diesely poruchové ? A který je lepší 55 kW, nebo 59KW. Nevíte někdo ?
Dík
Ondřej
59kW je motor CDTi který se dává i do Astry H ale co tady chodím na fórum tak jsem neobjevil nikoho kdo ho má. 55kW je motor DTi. Osobně bych bral motor CDTi 59kW jednak pro vyšší výkon a taky je to novější typ motoru. Ale praktické zkušenosti nemám žádné. Bavil jsem se s několika majiteli 1,7 TD 55kW a všichni byli spokojeni. Já zvažuji nákup nové astry G a tam mne od nákupu dieslu odrazuje jen 60 tis rozdílu mezi 1,4 Twinport a 1,7 CDTi. Kupovat ojetinu tak neváhám a beru diesel. Pokud by nevadilo vyšší povinné ručení tak bych z turbodieslů Astry G bral 2,2 DTi. To už má i slušný výkon.
Napsal: 14 srp 2006, 10:55
od Vojta
59kw je common-rail, odlehčená verze motoru co se dává do novejch aster, asi už bude slušnej ale nejel sem v něm
1.7 Di 50kw je chcíplotina nemající co v astře dělat (a ještě má větší spotřebu než 2.0di 60kw)
1.7Dti 55kw trochu táhne na cca 2000 otáčkách ale taky lemra co víc řve než jede
výhoda oproti 2,0di nebo dti v nižšim povinnym a pro mě osobně v tom že má rozvodovej řemen
jinak do 20tis km/rok se diesel nevyplatí
já osobně dám příště přednost komfortu před klapotem dieslu

Napsal: 14 srp 2006, 10:57
od Vojta
ještě dodám že 1.7 di je 8V a Dti 16V a Dti a CDTI maj stejnej základ
Napsal: 14 srp 2006, 11:31
od Hany
Tak já nemůžu porovnávat diesel s benzíňáky kolem 1.8, protože jsem neměl možnost v něčem takovém jet. Krom 1.6 16V a to se mi zdá a ne jen mě, že moje 1,7 Dti jede živěji. Jsem spokojený, spotřeba dobrá, na nádrž najedu tak 980 km, co se týče výměny oleje - kanystr 5L plná syntetika origo Opel vč filtru 1500,- Kč . Je pravda, že to není divočák, ale na ekonomické ježdění to stačí.
Napsal: 14 srp 2006, 11:32
od AstraDTI
Je potreba vzit v uvahu jak bude to auto jezdit - mesto a kratky cesty nebo dlouhy streky mimo mesto .... plny/prazdny, jaka se ocekava pruznost, atd... takhle obecne se k tomu neda nic moc rict.
Napsal: 14 srp 2006, 11:58
od Pleshoun
Hany píše:Tak já nemůžu porovnávat diesel s benzíňáky kolem 1.8, protože jsem neměl možnost v něčem takovém jet. Krom 1.6 16V a to se mi zdá a ne jen mě, že moje 1,7 Dti jede živěji. Jsem spokojený, spotřeba dobrá, na nádrž najedu tak 980 km, co se týče výměny oleje - kanystr 5L plná syntetika origo Opel vč filtru 1500,- Kč . Je pravda, že to není divočák, ale na ekonomické ježdění to stačí.
Vím, že o tomhle to tu moc není, ale nejsem moc velký příznivec ropáků...
To o té živosti 1,6 16V versus 1,7DTi myslíš vážně? Dovol abych se zasmál... to víš když chceš živost po benzínu musíš motoru dovolit větší otáčky než si zvyklý u ropáka... benzín je prostě benzín
Napsal: 14 srp 2006, 12:06
od Vojta
no stim 1.7dti/1.6 16V je to pozoruhodný, ta 1,6 jede výrazně líp
Napsal: 14 srp 2006, 12:25
od AstraDTI
Nevim konkretne 1.7DTI vs. 1.6 16V, ale kolikrat je "slabsi" diesel opravdu zivejsi.
Treba Omega B -
2.2 16V: 0-100km/h 12,91s , 0-1000m 33,99s , 60-120km/h na III. 14,5s
1597kg a 144koni
2.2 DTI: 0-100km/h 12,74s , 0-1000m 34,04s , 60-120km/h na III. 12,99s
1668kg a 120koni
zalezi mejen na maximalni hodnote, ale hlavne na prubehu ... rozhodujici je maximalni dostupny vykon pri dane rychlosti, ktery muze byt v prumeru lepsi u "slabsiho" motoru s lepsim prubehem.
Napsal: 14 srp 2006, 12:48
od Vojta
já nemluvim jenom o papírovejch hodnotách kde jasně 1.6 16V vede ale i o reálný jízdě na silnici, jel sem ve všech uvedenejch motorech a 1.7 se na 1,6 opravdu nehrabe
Napsal: 14 srp 2006, 12:53
od Pleshoun
Vojta píše:já nemluvim jenom o papírovejch hodnotách kde jasně 1.6 16V vede ale i o reálný jízdě na silnici, jel sem ve všech uvedenejch motorech a 1.7 se na 1,6 opravdu nehrabe
Ano i já mám praktickou zkušenost s tím že 1,7DTi není živější než 1,6 16V... určitě bych to sem nepsal abych ze sebe udělal vola...
Napsal: 14 srp 2006, 13:15
od ondrej
Ahoj, díky všem za odpoveď.
Ondřej
Napsal: 14 srp 2006, 13:27
od AstraDTI
No dobre, ja jsem sice 1.7 i 1.6 taky ridil, ale jenom velmi kratce a netroufam si to porovnat. Z vlastni zkusenosti (a mam to potvrzeno i nekolika testama v internetovejch autocasopisech) je napriklad ta 2.2 od opla zivejsi v nafte nez v benzinu, ackoliv papirove hodnoty mluvi uplne jinak.
No a k tematu - ta 1.7 59kW(80koni) uz by mela jezdit pomerne slusne - v testu motoru namerili 95koni a 210Nm.
Napsal: 14 srp 2006, 13:33
od Pleshoun
Když jsme u těch ropáků... prosím vás jaké máte praktické zkušenosti v zimě se startováním? Mám na mysli -18 a podobné teploty...
Je to jeden z důvodů proč je mou volbou vždy benzín...
Napsal: 14 srp 2006, 13:38
od Vojta
Pleshoun píše:Když jsme u těch ropáků... prosím vás jaké máte praktické zkušenosti v zimě se startováním? Mám na mysli -18 a podobné teploty...
Je to jeden z důvodů proč je mou volbou vždy benzín...
já nastartoval zatim vždy ale přiznávám že při -21°C letos v zimě sem jednou startoval dost hlouho ale chytlo to, jinak to bylo v pohodě až na ten rámus co diesel prostě dělá