Stránka 1 z 2

RADY - TIPY

Napsal: 25 čer 2006, 14:02
od Tred
Zdarek všem,
jsme tu nový a právě uvažuji o koupi Astřičky G, tak r.v. 99-00.
Spoustu jsem toho tady i jinde přečetl, a rád bych se vyvyroval zbytečných omylů. Auto bych si určitě nechal dotáhnout ze západu - kvůli výbavě, servisu a i celkovému opotebení. Mají tam lepší silnice. Poraďte mi na co si mám dát největší pozor?? Vybírám mezi motorizacemi 1.6 16V nebo 1.7 DTi. Jak je to se spolehlivostí a porucovostí jednotlivých motorů. K 1,6 jsem četl, že je poruchová, že žere olej. K 1,7 zase že neteění, odchází turbo atd .... nerad bych koupil auto a pak do něj ještě padika nacpal na opravach. Jak se pohybují ceny .... na kilometrech mi nezáleží, raději koupím auto se 150t km a servisní knížkou než se 90tkm a bez jasného původu.
Důležitou věcí je taky servis ... jak jsou na tom ceny náhradních dílů??

Taky jsem tady nazazil na tyto kódy x16szr, může mi nějaká hodná duše vysvětlit co pa to je zač??? 16 bude asi motor 1.6 ale zbytek nevím a podle toho se dá taky vybrat auto ..... :wink: Nezlob te se, že jsem založil nové téma, informací tu je v ostatních dost, ale pro přehlednost, přeba se o bude hodit i jiným budoucím kupujícím

Díkas za jakoukoliv radu ...... :lol:

Napsal: 25 čer 2006, 14:09
od milosh
Resim letos uplne to samy, tak taky budu rad za par info, ktery zde jeste nebyly, i kdyz uzu se tady toho napsalo dost :wink:

Napsal: 25 čer 2006, 16:31
od wwollff
Taky se přidávám, chci coupé 1,8 tak kdo ví, ať odpoví, prosím :wink:

Napsal: 25 čer 2006, 16:45
od Vojta
X16SZR je 1.6 8V 55kw
X16XEL je 1.6 16V 74kw
když 1.7 tak Y17DT 55kw

Napsal: 25 čer 2006, 17:08
od Marcel
Trede záleží nač ten motor potrebuješ (kombi,sedan,cupe a hatchback salon)
Či máš rad športovejšiu jazdu a si za nu ochotný priplatit aj na spotrebe.
1,4 16v 66kw stačí tak do hatchback poskitne príjemnu jazdu ale žiadne dynamické zrýchlenia nečakaj (pomerne spolahlivá)
1,6 16v ideál do hatch. a sedan a však naložené kombi na dialnici žiaden závodák

ja osobne by som bral len 16v motorizaciu

Napsal: 25 čer 2006, 18:17
od Tred
Já mám vytipovanou tuhletu:
http://www.vyberauto.cz/products.php?ci ... 7&pmenu=10

ale jak se tu psalo, tak na vyberauto.cz jsou samý šunky .... tak fakt nevím no. Budu muset hodit řeč s kámošema co sem tahaj auťáky .... 8)

Napsal: 25 čer 2006, 21:29
od Vojta
vyberauto nebrat, tadle astra už tam je docela dlouho a asi to má svuj důvod....byla tam už v zimě

Napsal: 26 čer 2006, 08:08
od Tred
pak jsem tam našel ještě tuto:
http://www.vyberauto.cz/products.php?ci ... 9&pmenu=10

nevypadá špatně ..... ale z fotek je to napytel!!

K tomu kombíku jak jsem sem dával: kamoš bydlí v Olomouci, tak se na ní šel podívat a je to celkem plečka ..... hodně vyrachtaná! tak proto asi ta sleva :lol:

Napsal: 26 čer 2006, 09:48
od Vojta
no a takhle vyrachtaný tam je všechno ale kup si to tam když nevěříš........

Napsal: 26 čer 2006, 12:52
od Marhonza
No já se taky přidám s žádostí o radu. Sice jsem se tu už ptal, ale třeba se dozvím něco jiného. Takže stručně a jasně:
Chtěl bych koupit novou Astru G (ClassicII) hatchback a rozhoduji se mezi 1,4 Twinport a 1,7CDTi. Výkonem mi naprosto stačí obě auta. V současné době mám Escorta diesla 51kW a výkonově mi to stačí. A hatchback mi taky stačí i když mám rodinu. V současném HB jsem uvozil rodinu i s velkým kočárkem, takže kombi nebude asi třeba.

Klady:
Pro 1,4 hovoří jasně pořizovací cena (-60 tis proti 1,7CDTi))a když už bych še do benzínu tak nebudu připlácet 30tis za 1,6. Najedu za rok cca 15 tis km a to hovoří spíš pro benzín
Pro 1,7 CDTi: Nižší spotřeba paliva a zdroj nafty za 20Kč. (při této ceně a tomto ročním nájezdu se rozdíl v pořizovací ceně vrátí za cca 4,5 roku - předpokládám, že auto budu splácet 5 let. A mám radši diesly než benzín.

Zápory: Jsou analogicky opačné proti kladům.

Poradíte co teda vybrat?

A potom dotaz pro obě verze: Jde do obou motorů o kterých uvažuji dodělat (a případně za kolik) palubní počítač? Ten bych totiž moc chtěl, ale Opel ho těď nabízí jen s motorem 1,6 a ten nechci. A připlácet 30 tis za 1,6 když už bych se rozhodl pro benzín, jen kvůli možnosti objednat PPC se mi nechce.

Napsal: 26 čer 2006, 14:42
od Vojta
na palubní počítač zapomeň jestli nechceš přijít o záruku....

Napsal: 26 čer 2006, 14:52
od Luky
Zigi píše:Bez do toho diesla,za 20Kc/l se to vyplati i pri cca 15t km/rok!
A ver,ze s dieslem najezdis i vic :wink:
Za predpokladu, ze ta nafta je kvalitni. Coz za 20Kc nevim, nevim.
Prece jen novy diesly jsou docela hakllivy na kvalitni palivo.

Napsal: 26 čer 2006, 15:01
od Marhonza
Vojta píše:na palubní počítač zapomeň jestli nechceš přijít o záruku....
A po záruce? Ty dva roky bych to nějak vydržel. Nechápu ale strategii Opla. Do stejných motorů v Astře H ten palubní PC jde. Do starších 1,7 TD i 1,4 se dával a teď to možné není. Vím že je už dělají jen v Polsku, ale fakt nechápu proč do 1,6 jde a do těch druhých dvou ne. A řekl bych že Astra G je a zůstane nejpovedenější model od Oplu v nižší střední třídě. Astra H už takový úspěch mít nebude. Volal jsem k jednomu dealerovi a ten říkal, že Astra G mu dělá nějakých 50-60 % prodeje a že se modlí aby se G dělalo co nejdéle. Že to je výborný poměr kvality a ceny. Astra H má už cenu úplně jinde.

Jo a zapoměl jsem ještě na jeden klad, který může taky třeba pomoct rozhodnout.

1,4 Twinport - má rozvodový řetěz
1,6 Twinport i 1,7CDTi má rozvodový řemen

Napsal: 26 čer 2006, 15:06
od Marhonza
Luky píše:
Zigi píše:Bez do toho diesla,za 20Kc/l se to vyplati i pri cca 15t km/rok!
A ver,ze s dieslem najezdis i vic :wink:
Za predpokladu, ze ta nafta je kvalitni. Coz za 20Kc nevim, nevim.
Prece jen novy diesly jsou docela hakllivy na kvalitni palivo.
O kvalitu se nebojím. Je to nafta čepovaná ze stojanu jedné běžné čerpací stanice přímo do mého kanystru. Takže žádný sud co leží půl roku u Lojzy ve stodole. Ale samozřejmě netuším jestli tento zdroj někdy nevyhasne.

Napsal: 26 čer 2006, 15:11
od Mike
Marhonza píše:... A mám radši diesly než benzín...
Rek bych, ze sis na tvuj dotaz i odpovedel... :wink: