Stránka 1 z 1
motorka vs auto
Napsal: 24 kvě 2007, 01:19
od Melodi
Zdravíčko
Mám takový dotaz: Co zastaví z rychlosti 100km dříve - osobní automobil nebo silniční motorka?
Napsal: 24 kvě 2007, 09:36
od Luky
Dobra otazka, na netu toho o brzdny draze motorek moc neni, resp. je, ale ne ze 100 na 0, ale z 200 na 0
Osobne bych tipnul auto (neberu v potaz popelnice jako S120), jestli ale nekdo najdete o tomhle clanek, sup sem s nim.
Napsal: 24 kvě 2007, 09:47
od Dark
na 100% to bude motorka... Brzdy silničních motorek by zvládly zastavit i náklaďák...
Napsal: 24 kvě 2007, 09:55
od Luky
Dark píše:na 100% to bude motorka... Brzdy silničních motorek by zvládly zastavit i náklaďák...
Tak mi najdi brzdou drahu masiny nekde na netu, at mame jistotu.
A zadnou Haybusu, taky neberem brzdy od Porsche

Napsal: 24 kvě 2007, 12:08
od Stand
Z pozice bikera musím konstatovat, že nemáš nejmenší šanci zabrzdit dříve než auto, nejde o sílu brzd ale o setrvačnost..Při prudkém brždění na motocyklu s kvaltníma brzdama letíš přes řidítka, kdežto u auta jedeš smykem..
Napsal: 24 kvě 2007, 14:54
od Melodi
ale kdybys pokažde při razantnějším brzdění na motorce letěl přes řiditka tak je tu tolik supermanu a tolik přižku na cestě ...
Napsal: 24 kvě 2007, 15:35
od Mike
Stand píše:Z pozice bikera musím konstatovat, že nemáš nejmenší šanci zabrzdit dříve než auto, nejde o sílu brzd ale o setrvačnost..Při prudkém brždění na motocyklu s kvaltníma brzdama letíš přes řidítka, kdežto u auta jedeš smykem..
vicemene nejak tak... kdyz proti sobe postavis stejne slusnej bike a karu (treba moto GP vs. F1), tak na tom nemuze byt bike lip, co se tyka brzdeni (fyziku proste masina neochcije).
Napsal: 24 kvě 2007, 17:18
od Charlie
Hodnoty měření z motorky R1:
Tachometr na masine ukazoval 200km/h - namerena skutecna rychlost 186.2km/h
Brzdna draha z 200km/h (skutecnych - na tachometru neco pod 220)
Solo - bez reakcni doby (brzdeni "na caru")
a) po smeru vetru (vitr cca 8m/s) 178m
b) proti smeru vetru 162m
Se spolujezdcem - bez reakcni doby (brzdeni "na caru")
a) 198m
b) 179m
Solo - s reakcni dobou (brzdeni "na zvukovy signal")
a) po smeru vetru (vitr cca 8m/s) 193m
b) proti smeru vetru 179m
Se spolujezdcem - s reakcni dobou (brzdeni "na zvukovy signal")
a) 221m
b) 204m
Jenže dráha se s rychlostí neúměrně zvětšuje, takže ze 100km/h jsem se dočetl asi tak na 35 až 36metrech zastaví.
Napsal: 25 kvě 2007, 08:49
od Luky
To jsem taky nasel, ale otazka neznela, za jak dlouho zabrzdi ze dvou kil, ale ze stovky. Navic eR jednicka je naslapla jak prase, a to i brzdy.
Pokud chcete srovnavat nejakej prumer, jako je u aut treba Astrina, tak bych to videl maximalne tak na Bandita...
Napsal: 25 kvě 2007, 09:33
od ondrazalsky
tabulkove hodnoty jsou vyrovnane (plusminus kolem 40 metru ze 100kph), motorka mozna lehounce vede, nicmene na aute vlastne staci zaslapnout brzdu a o vic se nestarat, na motorce se pravdepodobne musi hooodne s citem. takze pro mne jako cloveka co motorku nikdy poradne neridil (proste jsem v dobach meho mladi - tehdy vladla znacka SIMSON - nikdy nepochopil to ŘAZENÍ) z toho vyplyva nasledujici: amater v aute s abs zastavi ze 100kph stejne rychle (cca stejna brzdna draha) jako profik na dobre motorce. a myslim ze na mokru by auto s abs zastavilo rychleji nez motorka
Napsal: 25 kvě 2007, 11:40
od Charlie
No jestli jsi to četl celý, když jsi to taky našel, tak tam psal 37,86 metru ze 100vky
Napsal: 25 kvě 2007, 11:45
od Luky
Charlie píše:No jestli jsi to četl celý, když jsi to taky našel, tak tam psal 37,86 metru ze 100vky
Tak toho jsem si nevsim, anebo to byl jinej web. Kazdopadne to je dost podobny autum... asi nema cenu resit dal
Napsal: 25 kvě 2007, 12:08
od Charlie
bylo to na motomohelnice.cz myslim. Jo je to prostě podobný, ale kdyžto tak vezmeš, tak rozměrově jsou ty brzdy podobný, auto je mnohonásobně těžší, což má vliv na setrvačnost, ale i na hranici smyku.
Napsal: 11 zář 2007, 13:09
od palix
Mike píše:Stand píše:Z pozice bikera musím konstatovat, že nemáš nejmenší šanci zabrzdit dříve než auto, nejde o sílu brzd ale o setrvačnost..Při prudkém brždění na motocyklu s kvaltníma brzdama letíš přes řidítka, kdežto u auta jedeš smykem..
vicemene nejak tak... kdyz proti sobe postavis stejne slusnej bike a karu (treba moto GP vs. F1), tak na tom nemuze byt bike lip, co se tyka brzdeni (fyziku proste masina neochcije).
Raz som videl v telke zabery, kde postavili proti sebe F1-cku a motorku - najvyssej triedy - teraz myslim moto GP. Aj ked motorka ma super zrychlenie, tak sa na F1 nechytala - predsa len je ta aerodynamika lepsia. V zatackach bol na motorke slaby...