Stránka 1 z 1
Vyhřívání zpětných zrcátek
Napsal: 29 kvě 2014, 00:32
od sikula
Zdravim vsechy. Mam takový technicky dotaz ohledne vyhrivani zpetnych zrcatek.Nevite nekdo nahodou cim by mohlo byt zpusobeno to, ze se mi leve zrcatko vyhriva delsi dobu nez to prave? př:za deste kdyz pustim vyhrivaní, tak to prave je drive suche nez to leve a to mi delalo i v zime ze bylo to prave drive rozmrznute, nez to leve. Prosim o radu a dekuji vsem za odpoved
Re: Vyhřívání zpětných zrcátek
Napsal: 29 kvě 2014, 05:35
od Steeve
Jediný logický vysvětlení mě napadá, že je zčásti odlepené od vyhřívané podložky. Mně osobně, jednou za jízdy, málem upadlo. Chemoprén to spravil navždycky
.
Mimochodem, před měsícem mi přestalo vyhřívání fungovat, neví někdo číslo pojistky? Ať to nemusím hledat.
Re: Vyhřívání zpětných zrcátek
Napsal: 29 kvě 2014, 05:55
od sikula
Číslo pojistky je 41
Re: Vyhřívání zpětných zrcátek
Napsal: 29 kvě 2014, 05:57
od sikula
Jeste sem zapoměl dodat ze to levé zrcátko je kompletne nové
Re: Vyhřívání zpětných zrcátek
Napsal: 29 kvě 2014, 06:55
od Steeve
Díky.
K tomu vyhřívání:
Předpokládám, že je velmi nepravděpodobné, že budou mít různé výkony ohřívacíh těles. Což by šlo samozřejmě změřit ale blbě se k tomu dostává.
Takže, pokud je první podmínka splněna, uvnitř každého zrcátka je, za daný časový interval, vyzářeno stejné množství energie. Z čehož vyplývá, že rozdíl v oteplení jednotlivých ploch může způsobovat jedině různá tepelná vodivost materiálu (součet vodivostí jednotlivých vrstev materiálu) umístěných mezi skleněnou plochou zrcátka a vlastním topným tělesem. Za předpokladu, že odvod tepla z vnější plochy zrcátka je u obou také stejný (napříkad, jedno může být ofukováno proudícím vzduchem a druhé nikoli
), ... a mají stejně tlustá skla (sem zapoměl podotknout). Uff.
Re: Vyhřívání zpětných zrcátek
Napsal: 29 kvě 2014, 07:58
od Vojta
to nový levý asi nebude originál? v tom bych viděl důvod rozdílu
Re: Vyhřívání zpětných zrcátek
Napsal: 29 kvě 2014, 14:15
od vasekpetr1
Steeve píše:Díky.
K tomu vyhřívání:
Předpokládám, že je velmi nepravděpodobné, že budou mít různé výkony ohřívacíh těles. Což by šlo samozřejmě změřit ale blbě se k tomu dostává...
Změřit by to šlo úplně v pohodě - vyloupneš sklo z držáků (zatlačením na jednu stranu skla zároveň s tažením na straně druhé) a na rubové straně zrcátka jsou fastony na připojení vyhřívání. Změříš napětí a poté proud a hned víš, na čem jsi. Pokud bude proud stejný s druhým zrcátkem, je problém v špatném přenosu tepla z tělesa na sklo, pokud je odlišný a napětí na svorkách stejné, je každá topnice jiná (zjistíš i změřením odporu při vypnutém napájení). Pokud je při zapnutém vyhřívání napětí na svorkách tělesa odlišné, musíš najít, kde ti vzniká ten úbytek napětí (přechodový odpor v konektoru, vadná kostra).