www.maxcars.cz (Ferrari Days + Škola smyku) - zkusenost
Napsal: 16 črc 2011, 21:27
Zdravim po delší době na Foru
Nenasel jsem, ze by tohle téma tady uz bylo.... tak mne jen napadlo přidat par postřehů co jsem získal během dvou dnů na Ferrari days a na škole smyku (dostal jsem k narozeninam poukazky) na polygonu u Dobřiše (Dlouha Lhota) ... viz http://www.maxcars.cz a http://www.pujciferrari.cz:
(kazdopadne jim nechci delat reklamu!!!)
a) Ferrari days (14 dní zpět)
Mel jsem (ne)stesti na pocasi: 11°C a dest! Jak idiot jsem hodinu cekal venku (proc jsem necekal ve stanu?) nez na mne prijde rada... totalne promoklej az na kost . Peklo!
Takze mi to nastavil (jede s vama jako spolujezdec) na rezim "mokro" + automat = pouzivas volant, plyn a brzda. (ani padla pod volantem jsem nepouzil)
Mel jsem zaplacene jen jedno kolo... takze start, "plnej kotel", za chvilku na tachometru 180 km/h ale uz musis brzdit, draha je kratka (cca 400m?)! Skoda, doufal jsem na 3km rovinku
Zrychleni ani tak nebyl zazitek, to spis pak to z tech 180ti zabrzdit pred zatackou na cca 80 km/h za deste. Takze po hodinu cekani, promrznuti a promoceni behem cca 1,5 minutky (4x akcelerace a brzdeni) byl šmitec.
Bejt sucho a teplo, tak by to v jinym rezimu auta + jizdy na vice kol (to vas si necha radit sam padlama) byla asi vetsi bomba.
Suma sumarum: zadarmo to bylo super. Ale byl by to i super zazitek, ale to by Vam to auto museli pujcit na tom polygonu na pul dne na blbnuti
P.S. kdyz vezmu ze kolo stoji 1500,- (kdyz koupis 5 kol tak jedno stoji 850,-) a ja byl v 15:00 70tej clovek na rade (lidi pred tebou jedou vetsinu 1 nebo 3 kola. Obcas 5 kol), tak to je dobrej byznys.
P.S.2. ma to nadrz na 95 litru, predemnou tankovali, ujeta vzdalenost 200km
b) škola smyku (dnes)
Hlasit se tam clovek musi uz pred 9tou, dopoledne teorie u videa vcetne povidani.
Pousti "BESIP" videa, ktera zastavuje a povida .... pana musim pochvalit, fakt dobrej, vtipnej atd... ale v realu jsem se tam dozvedel snad jen jednu vec co jsem nevedel.
Odpoledne jizdy na polygonu (bylo nas 15 lidi, kazdy ve svem aute).
Vzdy se zacina takto: rozjezd na 80m dlouhou kluzkou folii, kde se postupne zkouseji jine situace v jinych rychlostech, pak prujezd zatackou na folii (pri prvni jizde jsem tam suverene vlitnul rychle, auto zatocilo lehce, v zatacce uz jelo jen bokem rovne... az na suchym asfaltu se chytlo ). Clovek se uci. Ale na dalsi pokus zatacka uz sla cca v 50km/h dát .
No a dale si clovek mohl vyzkouset slalom, brzdeni pred prekazkou a pak se ji vyhnout a znovu slalom
V podstate po 12 letech řidičáku a skoly od taty (jezdil rally) nic noveho. Ale je to zajimave si to vyzkouset na bezpecnym okruhu (ikdyz kdo z nas si v zime nezablbnul na prazdnym parkovisti? To je zadarmo).
Kazdopadne jako vysledek je, ze se samozrejme nenaucite jezdit zatacku dverma napred, ale clovek od tamtud odjizdi s pocitem RESPEKTu... že fyziku neoblafnes a ze na snehu to fakt klouze
Tod moje hlášení.
Astrám 3x zdar!
Jirka
Nenasel jsem, ze by tohle téma tady uz bylo.... tak mne jen napadlo přidat par postřehů co jsem získal během dvou dnů na Ferrari days a na škole smyku (dostal jsem k narozeninam poukazky) na polygonu u Dobřiše (Dlouha Lhota) ... viz http://www.maxcars.cz a http://www.pujciferrari.cz:
(kazdopadne jim nechci delat reklamu!!!)
a) Ferrari days (14 dní zpět)
Mel jsem (ne)stesti na pocasi: 11°C a dest! Jak idiot jsem hodinu cekal venku (proc jsem necekal ve stanu?) nez na mne prijde rada... totalne promoklej az na kost . Peklo!
Takze mi to nastavil (jede s vama jako spolujezdec) na rezim "mokro" + automat = pouzivas volant, plyn a brzda. (ani padla pod volantem jsem nepouzil)
Mel jsem zaplacene jen jedno kolo... takze start, "plnej kotel", za chvilku na tachometru 180 km/h ale uz musis brzdit, draha je kratka (cca 400m?)! Skoda, doufal jsem na 3km rovinku
Zrychleni ani tak nebyl zazitek, to spis pak to z tech 180ti zabrzdit pred zatackou na cca 80 km/h za deste. Takze po hodinu cekani, promrznuti a promoceni behem cca 1,5 minutky (4x akcelerace a brzdeni) byl šmitec.
Bejt sucho a teplo, tak by to v jinym rezimu auta + jizdy na vice kol (to vas si necha radit sam padlama) byla asi vetsi bomba.
Suma sumarum: zadarmo to bylo super. Ale byl by to i super zazitek, ale to by Vam to auto museli pujcit na tom polygonu na pul dne na blbnuti
P.S. kdyz vezmu ze kolo stoji 1500,- (kdyz koupis 5 kol tak jedno stoji 850,-) a ja byl v 15:00 70tej clovek na rade (lidi pred tebou jedou vetsinu 1 nebo 3 kola. Obcas 5 kol), tak to je dobrej byznys.
P.S.2. ma to nadrz na 95 litru, predemnou tankovali, ujeta vzdalenost 200km
b) škola smyku (dnes)
Hlasit se tam clovek musi uz pred 9tou, dopoledne teorie u videa vcetne povidani.
Pousti "BESIP" videa, ktera zastavuje a povida .... pana musim pochvalit, fakt dobrej, vtipnej atd... ale v realu jsem se tam dozvedel snad jen jednu vec co jsem nevedel.
Odpoledne jizdy na polygonu (bylo nas 15 lidi, kazdy ve svem aute).
Vzdy se zacina takto: rozjezd na 80m dlouhou kluzkou folii, kde se postupne zkouseji jine situace v jinych rychlostech, pak prujezd zatackou na folii (pri prvni jizde jsem tam suverene vlitnul rychle, auto zatocilo lehce, v zatacce uz jelo jen bokem rovne... az na suchym asfaltu se chytlo ). Clovek se uci. Ale na dalsi pokus zatacka uz sla cca v 50km/h dát .
No a dale si clovek mohl vyzkouset slalom, brzdeni pred prekazkou a pak se ji vyhnout a znovu slalom
V podstate po 12 letech řidičáku a skoly od taty (jezdil rally) nic noveho. Ale je to zajimave si to vyzkouset na bezpecnym okruhu (ikdyz kdo z nas si v zime nezablbnul na prazdnym parkovisti? To je zadarmo).
Kazdopadne jako vysledek je, ze se samozrejme nenaucite jezdit zatacku dverma napred, ale clovek od tamtud odjizdi s pocitem RESPEKTu... že fyziku neoblafnes a ze na snehu to fakt klouze
Tod moje hlášení.
Astrám 3x zdar!
Jirka