biopalivo Ethanol E85
biopalivo Ethanol E85
Doslechl jsem se o této možnosti použití za určitých podmínek (1:1) s N95 či N91 od člena zde v klubu, a údajně je to vyzkoušeno více jak půlročním provozem bez sebemenších problémů a dokonce na stejném motoru který mám (X16XEL).
Samozřejmě že jsem hned prolezl pár diskusních článků na toto téma, ale k výsledky který by mne na 100% přesvědčil k vyzkoušení, jsem se nedobral, chtělo by to ještě někoho od nás
Pokud s tím máte ještě někdo zkušenost na našich kárách, nebo jen prověřenou info, jak to provozovat bez nutnosti úpravy (cca. 20T), prosím vložte ji sem, myslím že to bude zajímat hodně lidí s benzínovými motory, díky.
Samozřejmě že jsem hned prolezl pár diskusních článků na toto téma, ale k výsledky který by mne na 100% přesvědčil k vyzkoušení, jsem se nedobral, chtělo by to ještě někoho od nás
Pokud s tím máte ještě někdo zkušenost na našich kárách, nebo jen prověřenou info, jak to provozovat bez nutnosti úpravy (cca. 20T), prosím vložte ji sem, myslím že to bude zajímat hodně lidí s benzínovými motory, díky.
Mobil : 602318645
- Reklama
Re: biopalivo Ethanol E85
Takže vzhledem k tomu že asi nikdo nemá info, tak sem zatím vložím alespoň pumpy v Praze kde se toto palivo dá pořídit. Moc jich není, ale vše je teprve v začátcích (teda už asi rok)
ceny aktuální 30.7.2010
ETK
Průmyslová 1477/12, 102 00
Praha 10
737 227 642
N95 34,20Kč E85 25,90Kč
KM-Prona
Náchodská 2500, 193 00
Praha 20
Horní Počernice
281 927 377
N95 30,90Kč E85 24,20Kč
Q100
Modřanská 283/80, 140 00
Praha 4
Modřany
241 012 177
N95 32,90Kč E85 25,90Kč
No asi nejlíp v kombinaci 1:1 to nyní vychází v KM Prona
ceny aktuální 30.7.2010
ETK
Průmyslová 1477/12, 102 00
Praha 10
737 227 642
N95 34,20Kč E85 25,90Kč
KM-Prona
Náchodská 2500, 193 00
Praha 20
Horní Počernice
281 927 377
N95 30,90Kč E85 24,20Kč
Q100
Modřanská 283/80, 140 00
Praha 4
Modřany
241 012 177
N95 32,90Kč E85 25,90Kč
No asi nejlíp v kombinaci 1:1 to nyní vychází v KM Prona
Naposledy upravil(a) Defender dne 02 dub 2011, 13:05, celkem upraveno 1 x.
Mobil : 602318645
Re: biopalivo Ethanol E85
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
Re: biopalivo Ethanol E85
Tak dneska jsem do toho skočil 1:1 éčko a natural, v nádrži zbylo ze Shelky cca.8L, takže koncentrát zhruba 1:1,8 To víte že jsem měl lepíky co to udělá, ale to co to udělalo jsem si ani ve snu nepředstavoval
Po natankování a odjezdu od pumpy (zhruba po hoďce pokecu s Yankem, Jájou a Terkou ) jsem zaznamenal, že to jede jak raketa (no holt v průměru 101 okt je 101okt ), ale spotřebu ukazoval palubák cca. 14L/100km což mne celkem iritovalo, jenomže po ujetí pouze 5ti km se auto zbláznilo, na trojku točilo 4T otáček (takže musíte stále řadit směrem nahoru) a PPC ukazoval klesající hodnoty spotřeby až na neuvěřitelných (v Praze určitě) 6,7L/100km
To že to jede jak sviňa už sem psal a to že je motor po ujetí pouze a to chci vyzdvihnout POUZE 20ti km tichej jak šum lesa (samo že oproti klasice N95 od Shellu) tak to mi už ale fakt nikdo neuvěří
Další postřehy napíšu zítra, ale už teď vím, že je to auto žïvější a to o dost, že spotřeba klesla a to mírně a to že mne prakticky litr paliva vyšel na 27,50Kč a to přesně !!!!!!!
Prostě první dojmy, JSEM NADŠEN
PS: Poděkování patří Laďovi z našeho klubu, který mne na to informací přivedl
Po natankování a odjezdu od pumpy (zhruba po hoďce pokecu s Yankem, Jájou a Terkou ) jsem zaznamenal, že to jede jak raketa (no holt v průměru 101 okt je 101okt ), ale spotřebu ukazoval palubák cca. 14L/100km což mne celkem iritovalo, jenomže po ujetí pouze 5ti km se auto zbláznilo, na trojku točilo 4T otáček (takže musíte stále řadit směrem nahoru) a PPC ukazoval klesající hodnoty spotřeby až na neuvěřitelných (v Praze určitě) 6,7L/100km
To že to jede jak sviňa už sem psal a to že je motor po ujetí pouze a to chci vyzdvihnout POUZE 20ti km tichej jak šum lesa (samo že oproti klasice N95 od Shellu) tak to mi už ale fakt nikdo neuvěří
Další postřehy napíšu zítra, ale už teď vím, že je to auto žïvější a to o dost, že spotřeba klesla a to mírně a to že mne prakticky litr paliva vyšel na 27,50Kč a to přesně !!!!!!!
Prostě první dojmy, JSEM NADŠEN
PS: Poděkování patří Laďovi z našeho klubu, který mne na to informací přivedl
Mobil : 602318645
Re: biopalivo Ethanol E85
taky to zkouším, zatím v poměru 2:1 najeto 350 KM bez problému. na trase OV Bielsko Biala spotřeba CCA 7/100. průměr cca 100 KM místy 150
tedy nic moc příště zkusím 1:1 ale pozor, podle údajů čístí karbony (líh) a všechny usazeniny a hůře startuje za chladna,
mi se možná neprojevit ten E 85 až tak, ředil jsem ho s 98 OKT:
odkaz http://www.4cc.eu/E85_faq.htm
a možná, to jsou ty problémy se skákajicími motory u různých pump.
tedy nic moc příště zkusím 1:1 ale pozor, podle údajů čístí karbony (líh) a všechny usazeniny a hůře startuje za chladna,
mi se možná neprojevit ten E 85 až tak, ředil jsem ho s 98 OKT:
odkaz http://www.4cc.eu/E85_faq.htm
a možná, to jsou ty problémy se skákajicími motory u různých pump.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: biopalivo Ethanol E85
Jojo přesně jak píšes, už jsem to tady někde taky zmínil, nicméně najeto něco přez 400 km na cca. 1/1 s N95 a kromě toho že se celkově zklidnil a stišil motor, tak to má i bezva zátah, což jsem předtím neznal. Ty horší starty ani nepozoruji, všude píšou že je to důsledek tankování až čistého èčka (holt hůř chytá), ale možný to je, jinak zatím jsem spokojenej (poslední tankování v poměru 1/1 do plnejch v Praze vychází na 27.60Kč/l
Mobil : 602318645
Re: biopalivo Ethanol E85
je to supr lidi, tankujte to
diky defovi!
diky defovi!
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: biopalivo Ethanol E85
já si počkám až co vám to udělá řekněme po 25t km, pak to tam dám taky
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: biopalivo Ethanol E85
u nas na SK som take nic zatial nenasiel...Ale urcite by som to skusil...Sak co, prinajhorsom pojde dnuka novy motor...
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: biopalivo Ethanol E85
No Miku, než já najedu 25T km tak na to stát uvalí daň a tehdy to tankovat možná přestanu, jelikož to bude cenově stejný jak N95 . Poslední údaj je že hsem našel v OVA pumpu s tímhle palivem, takže už jedu svou třetí nádrž mixu N95+E85 a to v poměru 1:1 (cca. zatím najeto 1000 km) a jsem v poho
Mobil : 602318645
Re: biopalivo Ethanol E85
Tak si dovolím vlastní zkušenost s vozidlem , které jsem měl cca 1měsíc k dispozici a to loni Ford Focus 1,8i Flexifuel. Ford takto označuje motory upravené aby bez problémů "papkaly" právě E85 (85% biolíh, 15% benzín).
Vozidlo dovezl kámoš z Německa a teď jezdí někde po ČR.
Výhodou E85 je samozřejmě vyšší oktanové číslo, které je vždy vyšší než 100 (obvykle 101-105) z toho plyne vyšší výkon vozu (např. právě u mnou ježděného Fordu byl papírově udávaný výkon s E85 96kW a na N95 "pouze" 88kW), nevýhodou je nižší výhřevnost tudíž vyšší spotřeba a problémy se starty při nižších teplotách (mluvím o teplotách pod -10°C, takže teď v létě v poho). Ford Flexifuel proto na první pohled poznáte tak, že v masce má el. zásuvku pro připojení do el.sítě - předehřev právě kvůli lepším startům při nízkých teplotách)
Motor MUSÍ být upraven na to aby bez trvalého poškození dlouhodobě jezdil na E85.
Problémem pro "neupravená vozidla" bude právě v zimním období starty i provoz, protože ŔJ neumí upravit vstřikování a zapalování tak vhodně, aby motor bezproblémově běžel.
Další mnohem větším problémem, který nelze u "neupravených vozidel" odtranit je vysoká korozivnost bioethanolu. U vozidel provozovaných na bioethanol je právě kvůli tomu upraven palivový systém tak, aby se toto maximálně omezilo (plastová vedení, minimium kovových dílů a pokud se někde dostává E85 do styku s kovem tak je materiál upraven) a samozřejmě nemůžeme opomenout vlastní motor kde nejvíce dostávají na "prdel" ventily a jejich sedla (musí být speciálně legována a vytvrzena).
Takže když to laicky shrnu: E85 ano, ale pouze za teplého počasí a určitě ne dlouhodobě, spíš jednorázově a hlavně nenechávat dlouho v nádrži. Prostě natankovat a hnedka vyjet (např. když vím že pojedu delší cestu). A určitě kombinovat s benzínem (nemít jen plnou nádrž E85).
Vozidlo dovezl kámoš z Německa a teď jezdí někde po ČR.
Výhodou E85 je samozřejmě vyšší oktanové číslo, které je vždy vyšší než 100 (obvykle 101-105) z toho plyne vyšší výkon vozu (např. právě u mnou ježděného Fordu byl papírově udávaný výkon s E85 96kW a na N95 "pouze" 88kW), nevýhodou je nižší výhřevnost tudíž vyšší spotřeba a problémy se starty při nižších teplotách (mluvím o teplotách pod -10°C, takže teď v létě v poho). Ford Flexifuel proto na první pohled poznáte tak, že v masce má el. zásuvku pro připojení do el.sítě - předehřev právě kvůli lepším startům při nízkých teplotách)
Motor MUSÍ být upraven na to aby bez trvalého poškození dlouhodobě jezdil na E85.
Problémem pro "neupravená vozidla" bude právě v zimním období starty i provoz, protože ŔJ neumí upravit vstřikování a zapalování tak vhodně, aby motor bezproblémově běžel.
Další mnohem větším problémem, který nelze u "neupravených vozidel" odtranit je vysoká korozivnost bioethanolu. U vozidel provozovaných na bioethanol je právě kvůli tomu upraven palivový systém tak, aby se toto maximálně omezilo (plastová vedení, minimium kovových dílů a pokud se někde dostává E85 do styku s kovem tak je materiál upraven) a samozřejmě nemůžeme opomenout vlastní motor kde nejvíce dostávají na "prdel" ventily a jejich sedla (musí být speciálně legována a vytvrzena).
Takže když to laicky shrnu: E85 ano, ale pouze za teplého počasí a určitě ne dlouhodobě, spíš jednorázově a hlavně nenechávat dlouho v nádrži. Prostě natankovat a hnedka vyjet (např. když vím že pojedu delší cestu). A určitě kombinovat s benzínem (nemít jen plnou nádrž E85).
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
Re: biopalivo Ethanol E85
Takže info zde http://www.4cc.eu/E85_pricelist.htm a nikde se v ceníku potřebné sady od firmy co provádí úpravy na jízdu E85 (podotýkám čistého Ethanolu, né kombinace 1:1 s Naturalem)nepíše, že sada obsahuje nové jinak kované či upravované části motoru, nebo plastové a nebo jiné části palivové soustavy. Prostě upravuje se řídící jednotka (přídavnou), svíčky, sání a toť prakticky vše (pouze upozorňuji, že je to úprava pro jízdu na čistý bioethanol), toliko firma/firmy co tyto úpravy provádějí se zárukou
Mobil : 602318645
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: biopalivo Ethanol E85
že byýých to taky zkusil? auto cuká až hrůza....a vím že to dělá kvůli benzínu ale jak píše kolega střecha nahoře...asi určitě dlouhodobě neužívat....na pročištění motoru tak jednu, dvě nádrže....a zas tam pak samostatně tankovat ty naše N95 srajdy.... co ty na to Defe
Form MAX-CZ - koukal jsem na odkaz od Defa, a zde maj:
Je Etanol korozivní?
Ne, není. Ale oponenti E85 si rádi pletou ETANOL s METANOLEM (někteří "odborníci" to prostě neví, jiní to vědí velmi dobře a umí i dobře lhát...) Metanol (ten s tím "M" na začátku) totiž korozivní je.
Ethanol vlastně není o nic víc korozivní než ropný benzín - protože korozi způsobuje voda, nikoliv palivo. Etanol vodu jímá - tedy ji rozpouští. Za předpokladu, že nebyla voda v nádrži před nalitím etanolu, nebude tam ani poté, naopak - bude jí méně, neboť se postupně rozpustí v palivu a zmizí při spálení směsi.
2. Palivová nádrž prorezaví... Astry MAJ PLASTOVÝ NE? Plechový se snad už do aut nedávaj ne?
Ano, pokud tedy je plechová. Ale nemá to nic společného s etanolem - ten ji spíš vyčistí. Pokud však byl v nádrži benzín, který jak známo na vodě plave, je možné, že na nejnižším bodě vaší nádrže máte malé vodní jezírko... Moderní palivové nádrže jsou však z umělé hmoty - je to pro výrobce levnější. Plastik nerezaví... A samotné palivové vedení je také buď z plastu, nebo nerezu.
chce si to pročíst
Form MAX-CZ - koukal jsem na odkaz od Defa, a zde maj:
Je Etanol korozivní?
Ne, není. Ale oponenti E85 si rádi pletou ETANOL s METANOLEM (někteří "odborníci" to prostě neví, jiní to vědí velmi dobře a umí i dobře lhát...) Metanol (ten s tím "M" na začátku) totiž korozivní je.
Ethanol vlastně není o nic víc korozivní než ropný benzín - protože korozi způsobuje voda, nikoliv palivo. Etanol vodu jímá - tedy ji rozpouští. Za předpokladu, že nebyla voda v nádrži před nalitím etanolu, nebude tam ani poté, naopak - bude jí méně, neboť se postupně rozpustí v palivu a zmizí při spálení směsi.
2. Palivová nádrž prorezaví... Astry MAJ PLASTOVÝ NE? Plechový se snad už do aut nedávaj ne?
Ano, pokud tedy je plechová. Ale nemá to nic společného s etanolem - ten ji spíš vyčistí. Pokud však byl v nádrži benzín, který jak známo na vodě plave, je možné, že na nejnižším bodě vaší nádrže máte malé vodní jezírko... Moderní palivové nádrže jsou však z umělé hmoty - je to pro výrobce levnější. Plastik nerezaví... A samotné palivové vedení je také buď z plastu, nebo nerezu.
chce si to pročíst
Re: biopalivo Ethanol E85
No Radime nepasuju se do pozice odborníka (konec konců mám na tom nalítáno zatím pouze 1T km) a zítra na frčím do Prahy, ale pokud to chceš zkusit ale máš obavy, tak tam načepuj při bliká hladovýho oka 10l éčka a 10l naturalu a uvidiš. Pokud by ti to po tak 50 km rozsvěcelo kontrolky, nebo něco jinýho, tak to jen doleješ 95tkou/98čkou do plnejch a je to, no a pokud budeš spokojenej, tak je to holt už jen na tvé volbě. Já už sem si zvolil pokud to bude cenově výhodný a budu mít v dosahu E85, tak jasná volba , ale každého věc
Mobil : 602318645
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: biopalivo Ethanol E85
já a odborník? kde že... No tak to taky zkusím, hned jak vyjedu ten český hnus co mám v nádrži - omlouvám se že jsem tak sprostý, ale jak už jsem zde někde psal, když jsem jel do CHR tak jsem tankovat všude na OMV...a auto přestalo cukat...táhlo to pěkně už i odspod...no a dojedu do ČR, dvakrát natankuji a cukání se opět dostavilo... proto mě tohled docela zaujalo....
No jo ale nesmím zapomenout že jsem stále v ČR aj ten E85 může být nekvalitní...
Takže Defe zkusím a hodím reference
PS: jj četl jsem, když začne svítit kontrolka tak stačí dotankovat N95 viz:
6. Zničím si motor, když natankuji E85 do vozu bez konverze?
Ne. Ale zničíte si náladu a budete na E85 dlouho nadávat. Pokud nebudete na E85 jezdit stále dále, a dotankujete příště benzín, možná že u některých motorů vlastně ani nic škodlivého nepoznáte. Nejspíš se vám však rozsvítí výstražná kontrolka motoru - spalovaná směs bude totiž chudá, tedy zdánlivě - E85 sníží zplodiny natolik, že lambda sonda, zvyklá na pořádné hladiny emisí ve výfuku, vyšle varovný signál do řídící jednotky - ve skutečnosti sice budou výfukové plyny v pořádku (díky ekovlastnostem E85), ale zmatek v počítači vozu odstraníte až dotankováním klasického ropného benzínu
No jo ale nesmím zapomenout že jsem stále v ČR aj ten E85 může být nekvalitní...
Takže Defe zkusím a hodím reference
PS: jj četl jsem, když začne svítit kontrolka tak stačí dotankovat N95 viz:
6. Zničím si motor, když natankuji E85 do vozu bez konverze?
Ne. Ale zničíte si náladu a budete na E85 dlouho nadávat. Pokud nebudete na E85 jezdit stále dále, a dotankujete příště benzín, možná že u některých motorů vlastně ani nic škodlivého nepoznáte. Nejspíš se vám však rozsvítí výstražná kontrolka motoru - spalovaná směs bude totiž chudá, tedy zdánlivě - E85 sníží zplodiny natolik, že lambda sonda, zvyklá na pořádné hladiny emisí ve výfuku, vyšle varovný signál do řídící jednotky - ve skutečnosti sice budou výfukové plyny v pořádku (díky ekovlastnostem E85), ale zmatek v počítači vozu odstraníte až dotankováním klasického ropného benzínu