Tak jsem dnes asi na delší dobu dojezdil ze Zafirkou, a zrovna 2 dny před plánovaným odjezdem.... Jak naschvál. Ráno jsem ještě byl na desinfekci klimy ozónem, dojel domů, a před domem se rozsvítila kontrolka motoru. Diagnostika ukázala P0100 02-Obvod hmotnosti nebo objemu proudícího vzduchu - nízká vstupní hodnota
pohled pod kapotu odhalil uvolněnou sk pásku na hrdle škrtící klapky (hadice sání se dala pootočit) - říkám si, že v Oplu kde mi dělali diagnosti a učení klapky nedotáhli šroubek na pásce. Dotáhl jsem SK pásku , a jel na chalupu ke tchánovi. Kontrolka se o5 objevila, navíc auto začalo škubat, pak dokonce přestalo táhnout, víc než 80 jsem to nerozjel.
Doma jsem to znovu napíchnul a výčet chyb se výrazně rozšířil
P0100 - Obvod hmotnosti nebo objemu proudícího vzduchu - nízká vstupní hodnota
(02) - Present
P0304 - Nedokonalé spalování - 4. válec
(01) - Not present
P0170 - Chudé výfukové plyny
(02) - Not present
P0303 - <Unknown DTC>
(04) - Not present
P0130 - Snímač O2 1, nízké napětí
(02) - Not present
P1555 - Neprijatelný signál snímace polohy škrticí klapky (TPS) pri zatízení motoru
(00) - Not present
Říkám si, začnu váhou, i když je cca 1,5 roku stará Delphi - dokonce mechanik v Oplu se divil že dává dobré hodnoty, i když není origo, dám starou váhu, a začíná skákat P0170 - lambda 1 neukazuje, stabilně má 20 mA, max 39, druhá stojí úplně, hodnota váhy na volnoběh 17-18 Kg/hod, nějaké vysoké hodnoty, zkouším 3 váhy vzduchu, dokonce jsem kuchnul i manželčinu origo a stejné.
Auto škube, jako by jelo na 3 válce, chyba P0170, P0304, dokonce vadne posilovač brzd a někdy je pedál tvrdý, otáčky houpou.
Svíčka ze 4 válce je opravdu tmavší, takže asi budu následovat Marťáska s ŘJ
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)