biopalivo Ethanol E85
Re: biopalivo Ethanol E85
Respek hoši! Jste borci a velice oceňuji, že jste se s tím pochlubili.
Já jezdím s krabičkou, ale přes zimu to i tak stojí za prd. Asi ji pošlu do světa a zkusím vaše řešení. Přes léto by to snad mohlo být v pohodě...
Já jezdím s krabičkou, ale přes zimu to i tak stojí za prd. Asi ji pošlu do světa a zkusím vaše řešení. Přes léto by to snad mohlo být v pohodě...
1,6 X16XEL
- Reklama
Re: biopalivo Ethanol E85
dnes tankováno do plné-mají zimní směs, (TANK ONO) spotřeba spočítána na 9L/100 trasy město do 10 Km. někdy na to i šlápnu.
celkem 56 L
celkem 56 L
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: biopalivo Ethanol E85
Tak takovou spotřebu nemám teď ani na čistej benzin:-(
A jak to vlastně funguje? Jednotka si s tím odporem myslí, že je jaká teplota?
Má Astra sytič? Nejede to potom pořád na sytič?
A jak to vlastně funguje? Jednotka si s tím odporem myslí, že je jaká teplota?
Má Astra sytič? Nejede to potom pořád na sytič?
1,6 X16XEL
Re: biopalivo Ethanol E85
Úpravu používám jenom při startu, kterou po cca 20 sec vypnu. Pak to jede normálně, přes ŘJ.
Při startu prostě oblbnu jednotku že dojde k posunu startovací křivky. Za tepla by to dělalo neplechu.
To si ale může každý ověřit sám.
Při startu prostě oblbnu jednotku že dojde k posunu startovací křivky. Za tepla by to dělalo neplechu.
To si ale může každý ověřit sám.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: biopalivo Ethanol E85
No jo, vzdyt si to vlastne psal.A jizda je pak v pohode? Ja kdyz zkousel jezdit na cisty E, tak auto dost kuckalo a z nizkych otacek se mu moc nechtelo
1,6 X16XEL
Re: biopalivo Ethanol E85
mi jede bez problému, možná ze začátku, ale teď si nejsem jistý je to už 1,5 roku. zdá se mi že poslední dobou jede líp.
možná placebo efekt.
možná placebo efekt.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: biopalivo Ethanol E85
spermin já ti nechci kazit radost, ale mám s toho vašeho "řešení" nedobrý pocit... Ta jednotka přidává dle nastavení nějaké to procento ečka navíc čímž kompenzuje "chudou směs" jelikož ečko má nižší výhřevnost atd.. nemáš strach s podpálení ventilů a sedel? Já bych do vaší "úpravy" nešel.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: biopalivo Ethanol E85
Ja bych se toho zas tak nebal. Kdyby tam bylo se smesi neco spatne, tak by to jednotka pres kontrolku nahlasila, ne?
1,6 X16XEL
Re: biopalivo Ethanol E85
no, zatím to nikdo nepotvrdíl, ani nevyvrátil - někdo musí být první
ventily jsou chlazeny při dosednutí na sedla, pokud dosedají dobře, tak problém ASI nenastane.
na tyto problémy jsou více náchylné motory z motorek, potom motory v tomto pořadí, jednoválce-dvouválce-tříválce a výše. víceobrátkové
motor vytáčím na 2000 až 3000 ot = 100 Km. jenom krátkodobě na vyšší ot. Tak doufám problém nenastane.
Jinak na chudou směs jezdí většina moderních motorů, to je trend.
Závodní motory to je o něčemm jiném- ty mají časování ventilů jinak nastavené
v sekačce taky používám E tak doufám že se případný problém projeví dříve tam.
no a chudá nebo bohatá směs, vždy vznikne taková teplota, která odpovídá množství spaleného paliva.
bohatá- nespálí se všechno, chudá nebo normál- spálí se všechno. u chudé je přebytek vzduchu, který vlastně ochlazuje spaliny jo a funkční AGR je přisává teplé spaliny do sání.
prostě jsem toho názoru, že když je vše funkční a netočím nad 4000 Ot tak se toho nebojím. toť můj názor.
PS proto jsem chtěl tu nefunkční lambdu, abych mohl zjistit teplotu spalin.
ventily jsou chlazeny při dosednutí na sedla, pokud dosedají dobře, tak problém ASI nenastane.
na tyto problémy jsou více náchylné motory z motorek, potom motory v tomto pořadí, jednoválce-dvouválce-tříválce a výše. víceobrátkové
motor vytáčím na 2000 až 3000 ot = 100 Km. jenom krátkodobě na vyšší ot. Tak doufám problém nenastane.
Jinak na chudou směs jezdí většina moderních motorů, to je trend.
Závodní motory to je o něčemm jiném- ty mají časování ventilů jinak nastavené
v sekačce taky používám E tak doufám že se případný problém projeví dříve tam.
no a chudá nebo bohatá směs, vždy vznikne taková teplota, která odpovídá množství spaleného paliva.
bohatá- nespálí se všechno, chudá nebo normál- spálí se všechno. u chudé je přebytek vzduchu, který vlastně ochlazuje spaliny jo a funkční AGR je přisává teplé spaliny do sání.
prostě jsem toho názoru, že když je vše funkční a netočím nad 4000 Ot tak se toho nebojím. toť můj názor.
PS proto jsem chtěl tu nefunkční lambdu, abych mohl zjistit teplotu spalin.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: biopalivo Ethanol E85
Přijeď do páglu jednu ti dám (tu mou původní - hodnoty ukazuje mení se, ale už je po sezoně - mám novou)
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 07 úno 2013, 21:08
Re: biopalivo Ethanol E85
Zdravim panove.Mam takovej problem!!Mam zafira A 2.0turbo OPC auto je predelano na E85.Jezdi to krasne startuje hned na poprve i pri mrazech proste neni problem (jezdim na ciste ECKO) Ale co se mi stalo je ze se rosvitil po nejake dobe asi tak po ujeti 500km od predelani check kontrol.Po na pichnuti na pc se zjistilo ze to dela druha lambda za katikem!!!sice hazi chybu ale nema to zadny vliv na jizdu a ani spotrebu (ta je prumerna 10.5L na sto)Ale pokud se ecko vyjede a da se tam benzin opet po ujeti nekolika kilometru to zhasne :)Jde mi o to jestli nema nekdo reseni jak se tohoto problemu zbavit.Sice uz jsem hledal kde se dalo ale nic jsem nenasel ta to zkousim zde.Predem dekuji za nejaky napad.
Re: biopalivo Ethanol E85
no né, dobrý nápad, v květnu jedu do Luhačovic, že by tam.
Ale vážně, kdyby to někdo vzal do OV nebo okolí, nebylo by to marné.
Ale vážně, kdyby to někdo vzal do OV nebo okolí, nebylo by to marné.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: biopalivo Ethanol E85
Použil jsem článek opravdového super odborníka a školitele na diagnostiku.Je to docela zajímavé čtení.
V pondělí si to jedu poslechnout a prohlédnout naživo na Diagnostic con.
Tento článek berte prosím jako odlehčenou ochutnávku na odbornou prezentaci o E85, kterou FCD.eu připravuje na akci Diagnostic Con 2013 konanou 11.2.2013 v aule vysoké školy Škoda Auto v Mladé Boleslavi.
Začal jsem jako asi všichni, kteří se o E85 zajímají, brouzdáním na Internetu a musím předeslat, že nejsem ani zastáncem ani protivníkem tohoto paliva. Jedni É-osmdesátpětku chválí, jiní zase varují, že pokud auta nejsou již od výrobce připravena s označením FFV (Flex Fuel Vehicle), „…stane se moc hrozných věcí!“. Diskusní hádky o tom, zda s E85 uspoříte nebo naopak, jsou z poloviny zkušenosti z velmi různého chování vozidel, do kterých bylo tankováno palivo E85, a z poloviny "jen názory" jako v politice. Pokud pisatel vychvaluje špiritus do nebe, asi má holínky od řepy a živí ho. Pokud líh někdo haní, napil se asi meruňkovice z kapaliny do ostřikovačů, nebo je to člověk bez soudnosti, který si mohl udělat špatné mínění ze „slivovice v nádrži“ či úmyslně lobujícího za běžná fosilní paliva. To vše mne inspirovalo, abych si to sám rozseknul, a dal jsem se tedy do testování jedné z nejlevnějších řídících jednotek FlexFuel E85, kterou prodává skutečně kdekdo, její poruchovost mně nakonec přivedla k velmi zajímavým a doložitelným zjištěním.
Oběť jsem si vyhlédl ve vozidle manželky (k její nelibosti). Je jím Kia Soul 1,6 CVVT (93kW), na jehož 7-mi letou záruku jsem po trpké zkušenosti zkrátka přestal věřit (viz tento případ). Od koupě nového vozidla totiž vůz díky již jednou vyměňovaným a stále reklamovaným vadným zapalovacím cívkám neustále pocukává. A vyjádření prodejce Kia? „Jestli si myslíte, že Vám budeme dávat každé dva měsíce nové cívky, tak takhle to nefunguje. Od těďka už to řešte a komunikujte s dovozcem..“ Nu, asi mám dle Kia názoru „vybráno“… Žaludek na soudy nemám, ale moje "individuální" řešení se takříkajíc vynořilo samo a strašnou náhodou a věřte nebo nevěřte, právě díky E85! Podtrhuji „individuální“, protože se každé vozidlo s E85 chová dle mých poznatků, skutečně jinak!
„Krabička“ nedůvěryhodného jihovýchodního vzhledu potvrdila mé skeptické očekávání, které přišlo po bližším pohledu na manufakturní výrobek. Křivé příliš krátké „pepíčky“ konektorů trefí do „mařenek“ při propojování jen Kateřina Emons, ultratenkými kabely ke vstřikům by se mohla chlubit i liberecká nanovláknová universita a návod k použití by mohl sloužit jako scénář k silvestrovskému, skutečně veselému programu.
Zkušenosti se sadou FlexFuel E85 byly už méně veselé, ale právě ty mě přivedly k dalším zajímavým zjištěním. Po instalaci „první krabičky“ (byly celkem 4) šel motor po dvou dnech na tři válce. Reklamace byla vyřízená promptně a druhá krabička již byla statečnější, její vada však malinko rafinovanější. Chovala se jako Jánošík a obdarovávala náhodné válce trojnásobnými porcemi paliva a stříkala je zcela mimo určenou dobu. Kia se s tím prala statečně, chvílemi zakuckala kvůli sem tam ulité svíčce, ale svou prohru rozsvícením kontrolky přiznat ne a nechtěla.
Na v pořadí třetí reklamovanou krabičku FlexFuel E85 Soul nechtěl vůbec nastartovat. Tentokrát jsem naměřil na jejím výstupu jen 3,6V namísto 12V. Měl jsem ale štěstí, protože mi distributor z Českých Budějic poslal hned 3 jednotky se slovy "Vyzkoušejte všechny tři, a která bude fungovat nejlépe, tu si nechte"...
Mezi první a druhou reklamací jsem byl nucen jezdit „bez FlexFuel krabičky“ a to mi nahrálo k dalším důležitým zjištěním, které jsem zanesl do výsledků testů. Vzniknuvší problémy a další rozsáhlé testy přestavby na 100% palivo E85 se zajímavými zjištěními budu prezentovat na akci Diagnostic Con 11.února 2013 v přednáškovém sále vysoké školy Škoda Auto Na Karmeli v Mladé Boleslavi, kterou by si nikdo, koho téma E85 zajímá, neměl nechat ujít.
Těm, kteří se zúčastnit nemohou mohu vzkázat alespoň to, že se každé auto po přestavbě může (a bude) chovat skutečně jinak! Záleží na generaci a systému vstřikování. Pokud laikovi někdo řekne, že mu pošlou řídící jednotku a on si ji namontuje sám, tak ať na to raději zapomene. Rozlišit, zda pozdější závadu, kterou může být cukání, startovatelnost či jiná závada, má přičíst autu, krabičce, nebo čerpadláři, který se dozvěděl, že s E85 se "supr dobře smíchá s půl kýblem vody na nádrž", je bez provedení hloubkové analýzy osciloskopem nadlidský úkol, nehledě na to, že kvalita těchto téměř navlas stejných produktů ukazuje na fakt, že dobře fungovat může až každá čtvrtá. Zajímavé je, že všichni distributoři tvrdí, že se podílí na vývoji, nebo že produkt je originál jejich výrobkem (téměř všude stojí nestydatě "MADE IN EU").
V pondělí si to jedu poslechnout a prohlédnout naživo na Diagnostic con.
Tento článek berte prosím jako odlehčenou ochutnávku na odbornou prezentaci o E85, kterou FCD.eu připravuje na akci Diagnostic Con 2013 konanou 11.2.2013 v aule vysoké školy Škoda Auto v Mladé Boleslavi.
Začal jsem jako asi všichni, kteří se o E85 zajímají, brouzdáním na Internetu a musím předeslat, že nejsem ani zastáncem ani protivníkem tohoto paliva. Jedni É-osmdesátpětku chválí, jiní zase varují, že pokud auta nejsou již od výrobce připravena s označením FFV (Flex Fuel Vehicle), „…stane se moc hrozných věcí!“. Diskusní hádky o tom, zda s E85 uspoříte nebo naopak, jsou z poloviny zkušenosti z velmi různého chování vozidel, do kterých bylo tankováno palivo E85, a z poloviny "jen názory" jako v politice. Pokud pisatel vychvaluje špiritus do nebe, asi má holínky od řepy a živí ho. Pokud líh někdo haní, napil se asi meruňkovice z kapaliny do ostřikovačů, nebo je to člověk bez soudnosti, který si mohl udělat špatné mínění ze „slivovice v nádrži“ či úmyslně lobujícího za běžná fosilní paliva. To vše mne inspirovalo, abych si to sám rozseknul, a dal jsem se tedy do testování jedné z nejlevnějších řídících jednotek FlexFuel E85, kterou prodává skutečně kdekdo, její poruchovost mně nakonec přivedla k velmi zajímavým a doložitelným zjištěním.
Oběť jsem si vyhlédl ve vozidle manželky (k její nelibosti). Je jím Kia Soul 1,6 CVVT (93kW), na jehož 7-mi letou záruku jsem po trpké zkušenosti zkrátka přestal věřit (viz tento případ). Od koupě nového vozidla totiž vůz díky již jednou vyměňovaným a stále reklamovaným vadným zapalovacím cívkám neustále pocukává. A vyjádření prodejce Kia? „Jestli si myslíte, že Vám budeme dávat každé dva měsíce nové cívky, tak takhle to nefunguje. Od těďka už to řešte a komunikujte s dovozcem..“ Nu, asi mám dle Kia názoru „vybráno“… Žaludek na soudy nemám, ale moje "individuální" řešení se takříkajíc vynořilo samo a strašnou náhodou a věřte nebo nevěřte, právě díky E85! Podtrhuji „individuální“, protože se každé vozidlo s E85 chová dle mých poznatků, skutečně jinak!
„Krabička“ nedůvěryhodného jihovýchodního vzhledu potvrdila mé skeptické očekávání, které přišlo po bližším pohledu na manufakturní výrobek. Křivé příliš krátké „pepíčky“ konektorů trefí do „mařenek“ při propojování jen Kateřina Emons, ultratenkými kabely ke vstřikům by se mohla chlubit i liberecká nanovláknová universita a návod k použití by mohl sloužit jako scénář k silvestrovskému, skutečně veselému programu.
Zkušenosti se sadou FlexFuel E85 byly už méně veselé, ale právě ty mě přivedly k dalším zajímavým zjištěním. Po instalaci „první krabičky“ (byly celkem 4) šel motor po dvou dnech na tři válce. Reklamace byla vyřízená promptně a druhá krabička již byla statečnější, její vada však malinko rafinovanější. Chovala se jako Jánošík a obdarovávala náhodné válce trojnásobnými porcemi paliva a stříkala je zcela mimo určenou dobu. Kia se s tím prala statečně, chvílemi zakuckala kvůli sem tam ulité svíčce, ale svou prohru rozsvícením kontrolky přiznat ne a nechtěla.
Na v pořadí třetí reklamovanou krabičku FlexFuel E85 Soul nechtěl vůbec nastartovat. Tentokrát jsem naměřil na jejím výstupu jen 3,6V namísto 12V. Měl jsem ale štěstí, protože mi distributor z Českých Budějic poslal hned 3 jednotky se slovy "Vyzkoušejte všechny tři, a která bude fungovat nejlépe, tu si nechte"...
Mezi první a druhou reklamací jsem byl nucen jezdit „bez FlexFuel krabičky“ a to mi nahrálo k dalším důležitým zjištěním, které jsem zanesl do výsledků testů. Vzniknuvší problémy a další rozsáhlé testy přestavby na 100% palivo E85 se zajímavými zjištěními budu prezentovat na akci Diagnostic Con 11.února 2013 v přednáškovém sále vysoké školy Škoda Auto Na Karmeli v Mladé Boleslavi, kterou by si nikdo, koho téma E85 zajímá, neměl nechat ujít.
Těm, kteří se zúčastnit nemohou mohu vzkázat alespoň to, že se každé auto po přestavbě může (a bude) chovat skutečně jinak! Záleží na generaci a systému vstřikování. Pokud laikovi někdo řekne, že mu pošlou řídící jednotku a on si ji namontuje sám, tak ať na to raději zapomene. Rozlišit, zda pozdější závadu, kterou může být cukání, startovatelnost či jiná závada, má přičíst autu, krabičce, nebo čerpadláři, který se dozvěděl, že s E85 se "supr dobře smíchá s půl kýblem vody na nádrž", je bez provedení hloubkové analýzy osciloskopem nadlidský úkol, nehledě na to, že kvalita těchto téměř navlas stejných produktů ukazuje na fakt, že dobře fungovat může až každá čtvrtá. Zajímavé je, že všichni distributoři tvrdí, že se podílí na vývoji, nebo že produkt je originál jejich výrobkem (téměř všude stojí nestydatě "MADE IN EU").
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: biopalivo Ethanol E85
jezdím do Opávie Opava není pro mě problém to vzít přes ostravu a přibrzdit někde před křižovatkou u Báňský univezity jak se odbočuje na Opavu ale je to nárazovka a čas taky... to spíš ti jí pošlu.spermin píše:no né, dobrý nápad, v květnu jedu do Luhačovic, že by tam.
Ale vážně, kdyby to někdo vzal do OV nebo okolí, nebylo by to marné.
denny krásný referát. Moc mě mrzí že to mám do MB tak daleko moc by mě to opravdu zajímalo!!!
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: biopalivo Ethanol E85
Jo kup novou labdu. A nedělám si iluzi že ta první bude taky OK...elektronics píše:Jde mi o to jestli nema nekdo reseni jak se tohoto problemu zbavit.
http://www.auto-pilot.cz/opel/zafira/op ... 12807.html
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504