......navíc jezdí hlavně po hlavních tazích, tak je nepotřebuje, resp. nevyužije - ty jsou zavčas prosoleny a protaženy......
Tak na tohle bych teprve nesázel!!!! Jedině v případě, že jsou takový lidi schopni realně uvažovat a třeba cestu odložit. Ale znáš to, "já musím teď hned..." A pak držkujou, že ostatní jezdí jako prasata. Jenže ostatní jedou akorát v klidu.
To je jasné, že zimní mají víc siliky, takže jsou lepší i na suchém povrchu za nízkých teplot. Ale ten rozdíl není tak markantní a pokud opravdu "můžu jet jindy nebo pozděj" - důchodci, sváteční řidiči atd. tak jsou to pro takové lidi zbytečné peníze. Stačí kvalitní letní s dobrým vzorkem.
Ale jak jsem psal, kdo jezdí denně nebo delší štreky, tak bez zimních nevyjede!
Pokud mi nekde ve meste vbehne pod kola maly decko a ja to zahamtnu a za mnou pojede svatecni ridic na letnich, tak ho mam na 100 procent v kufru. Svatecni ridice bych nechal jezdit celorocne na zimnich - za 4 roky je nesjedou a pak se musej stejne kupovat novy.
AstraDTI píše:Pokud mi nekde ve meste vbehne pod kola maly decko a ja to zahamtnu a za mnou pojede svatecni ridic na letnich, tak ho mam na 100 procent v kufru. Svatecni ridice bych nechal jezdit celorocne na zimnich - za 4 roky je nesjedou a pak se musej stejne kupovat novy.
Teda ne ze bych chtel nekomu nutit jezdit na zimakach celorocne, ale pokud jsou 2 sady gum pro nekoho luxus a najezdi treba 5 tisic rocne, tak at si koupi zimaky, no ne?
AstraDTI píše:Pokud mi nekde ve meste vbehne pod kola maly decko a ja to zahamtnu a za mnou pojede svatecni ridic na letnich, tak ho mam na 100 procent v kufru. Svatecni ridice bych nechal jezdit celorocne na zimnich - za 4 roky je nesjedou a pak se musej stejne kupovat novy.
To se mi moc nezdá. Když jsem koupil letos auto, bylo na zimácích (malý vzorek - na dojetí). V létě za velkých teplot bylo auto dost takové plavné. Hlavně při přejíždění nerovností. Radši jsem šel shánět letní a auto se hned chovalo o hodně lépe.
Takže v zimně by sis pomohl a v létě zase naopak.
Nojo, vic to klouze v lete a pri zahamtnuti se udela na gume flat-spot, ale neni to tak krizovy jako na letnakach v -5, byt jen na suchem povrchu. Zimaky jsou v lete dobry na driftovani bo se nemusej tak zahrivat
AstraDTI píše:Nojo, vic to klouze v lete a pri zahamtnuti se udela na gume flat-spot, ale neni to tak krizovy jako na letnakach v -5, byt jen na suchem povrchu. Zimaky jsou v lete dobry na driftovani bo se nemusej tak zahrivat
Jo jo to souhlasí. Jinak jsem zastáncem v létě letní, v zimě zimní. A mám to vyzkoušený. Dříve jsem taky přez zimu jezdil na leťákách a jen když to šlo. Ale jen jednou jsem potřeboval opravdu odjet a můžu být rád, že to dopadlo dobře pro všechny a nic se nikomu nestalo.