biopalivo Ethanol E85
Re: biopalivo Ethanol E85
Koupil jsem zhruba před rokem svojí Astru, kterou pořád vlastním Jednotka E85 již byla namontována originálním servisem, který se tím zabývá. Už od doby koupě jednotka E85 zlobí. Auto škube, nejede a výkon zdaleka vyšší není. Auto bylo 2x v servisu na seřízení ethanolu. Nikdy nenašli žádný problém. Je pravda, že jsem to míchal řekněme 2:1. Jelikož na čistý ethanol jsem jezdit nemohl, protože jízda byla šílená. Jediné, co v servisu řekli, je, že některé motory to zkrátka hůře nesou. A problém vyřešen. Jednotku stále mám, ale již nepoužívám. Bohužel neušetřím. Pozor pro ty, kteří plánují to do auta nacpat. Doporučuje se nahodit svíčky na LPG, vyměnit vzducháč, nejlépe K&N a vyměnit palivový filtr. A po ujetí zhruba 500-1000 km ho vyměnit znovu. Já jsem nic z toho neudělal, krom palivového filtru. Bavil jsem se s různými lidmi, kteří se E85 zabývají. Nic takového dělat nemuseli a ethanol jim funguje krásně. A vozy jako Felda a šestnáctka Octávka na ethanol jezdí vesele i bez jednotky. Tak kde je problém. Je fakt že od koupě vozu je v ..... lambda sonda a do teď jsem nebyl schopen ji vyměnit. Tím bych problém asi nevyřešil. Takže jasnou odpověď jsem nikdy nedostal a pokud mi ji nedá ani autorizovaný servis, tak za mě osobně E85 NEBRAT!!!
- Reklama
Re: biopalivo Ethanol E85
Tak se opět ozývám ohledně poznatku provozu na E85. Po natakování čistého E85 do prázdné nádrže jsem po nastartování a jízdy domů žádný rozdíl nenašel. Jezdím bez jakékoliv jednotky. Tu objednanou vracím
Později jsem se snažil hledat rozdíly:
- vyšší spotřeba přibližně 1,5 litrů/100km (8,7 na 10,2)
- včera při -11 stupňů jsem dlouho startoval (načepoval jsem 5 litrů Shell V-Power Racing - dneska při -10 stupňů bez problémový strart)
- vysoká citlivost na plynový pedál (špatné se drží rychlost 50km/h na pětku - musím jet minimálně 55km/h)
- při -5 stupních jsem o něco déle startoval než za teplého počasí
- kultivovaný chod motorů
- vyšší kouřivost z výfuku (vypadá to podobně jako když máte prasklé těsnění pod hlavou)/bude asi způsobeno vyšší spotřebou a nachýlnost E85 na vodu
- delší ohřev motoru
- zajímavá vůně z výfuku
Další mé poznatky
- studený motor na začátku provozu čistého E85 při rozjezdů trochu škubal, pak to samo přešlo
- žádná kontrolka motoru nesvítila podle vysoké aktuální spotřeby při sešlápnutí plynu asi stříkačky stíhají
- kdysi jsem to zkoušel na Peugeotu 207 1.4, při poměru 1/3 benzínu 2/3 E85 motor měl při teplotě +10 stupňů měl problém naskočit a svítíla kontrolka motoru.
- Rozdíl provozu cca 30Kč/100km
- Tím, že se motor ohřívá déle než benzín a já jezdím do práce cca 5km, tak E85 nebudu v zimě používat a začnu ho používat, když bude tak cca 10 stupňů. Místo toho teď načepuju Shell V-Power Racing. Po zkušenost z předchozích aut se motor ohřeje na toto palivo dříve.
Později jsem se snažil hledat rozdíly:
- vyšší spotřeba přibližně 1,5 litrů/100km (8,7 na 10,2)
- včera při -11 stupňů jsem dlouho startoval (načepoval jsem 5 litrů Shell V-Power Racing - dneska při -10 stupňů bez problémový strart)
- vysoká citlivost na plynový pedál (špatné se drží rychlost 50km/h na pětku - musím jet minimálně 55km/h)
- při -5 stupních jsem o něco déle startoval než za teplého počasí
- kultivovaný chod motorů
- vyšší kouřivost z výfuku (vypadá to podobně jako když máte prasklé těsnění pod hlavou)/bude asi způsobeno vyšší spotřebou a nachýlnost E85 na vodu
- delší ohřev motoru
- zajímavá vůně z výfuku
Další mé poznatky
- studený motor na začátku provozu čistého E85 při rozjezdů trochu škubal, pak to samo přešlo
- žádná kontrolka motoru nesvítila podle vysoké aktuální spotřeby při sešlápnutí plynu asi stříkačky stíhají
- kdysi jsem to zkoušel na Peugeotu 207 1.4, při poměru 1/3 benzínu 2/3 E85 motor měl při teplotě +10 stupňů měl problém naskočit a svítíla kontrolka motoru.
- Rozdíl provozu cca 30Kč/100km
- Tím, že se motor ohřívá déle než benzín a já jezdím do práce cca 5km, tak E85 nebudu v zimě používat a začnu ho používat, když bude tak cca 10 stupňů. Místo toho teď načepuju Shell V-Power Racing. Po zkušenost z předchozích aut se motor ohřeje na toto palivo dříve.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: biopalivo Ethanol E85
Zdravím. Já jsem také jezdil s odstavenou přídavnou jednotkou, ale po výměně lambda sondy už auto nejelo, házelo chybu chudé směsi. Po aktivaci jednotky je vše o.k. Jinak studený start jsem řešil vychytávkou od Spermina viz. výše v tomto tématu, a startuji bez problému i v zimě v mrazech. Spotřeba v zimě 10L, v létě 9L.
Zafira,1.8 16V X18XE1,r.v.1999
Diagnostika: OP-COM v. 1.44 En
Diagnostika: OP-COM v. 1.44 En
Re: biopalivo Ethanol E85
a při kolika stupních máš vyzkoušeno, já již jezdím na benál, ale jenom
proto že, auto jde z domu, a asi bych zájemci těžko vysvětloval možné
problémy s přepínáním.
proto že, auto jde z domu, a asi bych zájemci těžko vysvětloval možné
problémy s přepínáním.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: biopalivo Ethanol E85
spermin. vyzkoušeno do -15.
Zafira,1.8 16V X18XE1,r.v.1999
Diagnostika: OP-COM v. 1.44 En
Diagnostika: OP-COM v. 1.44 En
Re: biopalivo Ethanol E85
Ahoj, chci se zeptat mam motor x14xe 16v najeto 200000km...chtel bych zkusit jezdit na ethanol.Je lepsi koupit pridavnou jednotku? Chtel bych to michat 1:1 benzin:ethanol...Vyplati se to? Diky:)
Opel astra G 1.4 16v Rv.1999 66Kw
Kod motoru: X14XE
Kod motoru: X14XE
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: biopalivo Ethanol E85
NE, nevyplatí. Míchat to 1:1 nepotřebuješ žádnou jednotku a to ani v poměru 1:2 ve prospěch E85
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: biopalivo Ethanol E85
Kubíku, nic neřeš a přečti si toto https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... 05#p423805
přeci jenom má motor již nejlepší za sebou.
přeci jenom má motor již nejlepší za sebou.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: biopalivo Ethanol E85
Cus chlapi.
Mám dotaz:
Promítne se do spotřeby udané palubním počítačem zafiry na displeji navýšení otevření vstřiku přes onu jednotku ethanolu? Nebo musím k udané spotřebě ještě dopočítat ony procenta co jsem si nastavil?
Jde o to, že vlastně jednotka je mimo palubní počítač a tak nevím, zda aktuální spotřeba co svítí na displeji 9L je cajk, nebo ještě + ony procenta??
Mám dotaz:
Promítne se do spotřeby udané palubním počítačem zafiry na displeji navýšení otevření vstřiku přes onu jednotku ethanolu? Nebo musím k udané spotřebě ještě dopočítat ony procenta co jsem si nastavil?
Jde o to, že vlastně jednotka je mimo palubní počítač a tak nevím, zda aktuální spotřeba co svítí na displeji 9L je cajk, nebo ještě + ony procenta??
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: biopalivo Ethanol E85
Nepromítne. Tak jednotka je takový oblbovák pro lidi. Aby si mysleli, kolik neušetří.
Jednotka auta pošle nějakou dávku paliva, kterou započítá do palubního PC. Ale ta nadstavba pošle např. o 30% více, ale to auto neví. To znamená, že to auto žere ve skutečnosti více než si myslíš. Pak zjistíš, že se Ti to moc nevyplatí.
Podle mých poznatků, co mě stál kilometr když jsem jezdil čistě na N95, E85, N95preminum OMW
výpočet při dlouhé trase (jízda na spotřebu)
N95 - 2,3 Kč/km (6l/100km)
E85 - 2,2 Kč/km (7,8l/100km)
N95 premium OMW - 2,2 Kč/km (5,6l/km)
ve městě
N95 - N95 - 2,7 Kč/km (7,4l/100km)
E85 - 2,5 Kč/km (9l/100km)
N95 premium OMW - 2,65 Kč/km (6,9l/km)
Jednotka auta pošle nějakou dávku paliva, kterou započítá do palubního PC. Ale ta nadstavba pošle např. o 30% více, ale to auto neví. To znamená, že to auto žere ve skutečnosti více než si myslíš. Pak zjistíš, že se Ti to moc nevyplatí.
Podle mých poznatků, co mě stál kilometr když jsem jezdil čistě na N95, E85, N95preminum OMW
výpočet při dlouhé trase (jízda na spotřebu)
N95 - 2,3 Kč/km (6l/100km)
E85 - 2,2 Kč/km (7,8l/100km)
N95 premium OMW - 2,2 Kč/km (5,6l/km)
ve městě
N95 - N95 - 2,7 Kč/km (7,4l/100km)
E85 - 2,5 Kč/km (9l/100km)
N95 premium OMW - 2,65 Kč/km (6,9l/km)
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: biopalivo Ethanol E85
Já jsem si palubní počítač montoval dodatečně a spotřeba na E85 mi podle něj sedí.
Moc mi to nejde do hlavy, protože by to mělo ukazovat méně, jinak počítá i s přídavnou jednotkou.
Moc mi to nejde do hlavy, protože by to mělo ukazovat méně, jinak počítá i s přídavnou jednotkou.
Zafira,1.8 16V X18XE1,r.v.1999
Diagnostika: OP-COM v. 1.44 En
Diagnostika: OP-COM v. 1.44 En
Re: biopalivo Ethanol E85
ahojte, když začnu tankovat ethanol michanej s benzínem...muže se mi stát že se mi ucpe palivovej filtr? a auto nepojede?Po kolika Km doporučujete vyměnu filtu při míchání ethanolu a benzínu díky:)
Opel astra G 1.4 16v Rv.1999 66Kw
Kod motoru: X14XE
Kod motoru: X14XE
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: biopalivo Ethanol E85
tak ucpe.. ani ne. záleží jaký bordel v té nádrži je a jak je to celkově zasviněný. každopádně namíchat plnou vyjet a pak bych vyměnil filtr
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504