Tak si dovolím vlastní zkušenost s vozidlem , které jsem měl cca 1měsíc k dispozici a to loni Ford Focus 1,8i Flexifuel. Ford takto označuje motory upravené aby bez problémů "papkaly" právě
E85 (85% biolíh, 15% benzín).
Vozidlo dovezl kámoš z Německa a teď jezdí někde po ČR.

Výhodou
E85 je samozřejmě vyšší oktanové číslo, které je vždy vyšší než 100 (obvykle 101-105) z toho plyne vyšší výkon vozu (např. právě u mnou ježděného Fordu byl papírově udávaný výkon s
E85 96kW a na N95 "pouze" 88kW), nevýhodou je nižší výhřevnost tudíž vyšší spotřeba a problémy se starty při nižších teplotách (mluvím o teplotách pod -10°C, takže teď v létě v poho). Ford Flexifuel proto na první pohled poznáte tak, že v masce má el. zásuvku pro připojení do el.sítě - předehřev právě kvůli lepším startům při nízkých teplotách)

Motor MUSÍ být upraven na to aby bez trvalého poškození dlouhodobě jezdil na
E85.
Problémem pro "neupravená vozidla" bude právě v zimním období starty i provoz, protože ŔJ neumí upravit vstřikování a zapalování tak vhodně, aby motor bezproblémově běžel.
Další mnohem větším problémem, který nelze u "neupravených vozidel" odtranit je vysoká korozivnost bioethanolu. U vozidel provozovaných na bioethanol je právě kvůli tomu upraven palivový systém tak, aby se toto maximálně omezilo (plastová vedení, minimium kovových dílů a pokud se někde dostává
E85 do styku s kovem tak je materiál upraven) a samozřejmě nemůžeme opomenout vlastní motor kde nejvíce dostávají na "prdel" ventily a jejich sedla (musí být speciálně legována a vytvrzena).
Takže když to laicky shrnu:
E85 ano, ale pouze za teplého počasí a určitě ne dlouhodobě, spíš jednorázově a hlavně nenechávat dlouho v nádrži. Prostě natankovat a hnedka vyjet (např. když vím že pojedu delší cestu). A určitě kombinovat s benzínem (nemít jen plnou nádrž
E85).
