Problem - Smerova svetla - rychle blikani
Napsal: 15 srp 2008, 14:26
Dnes jsem se pustil do blinkru, leva i prava strana blikala rychle, pri varovnejch to bylo v poradku. Bracha mi rikal, ze po vymene prednich lamp, kde je udajne slabsi blinkrova zarovka, to zacalo delat.
Koupil jsem keramicky 10W odpory ruznejch hodnot a jal se experimentovat. Chtel jsem k prednim zarovkam paralelne pridat tak 12ohmu a ochcat tak elektroniku, ktera si mysli, ze je zarovka spalena.
Nicmene ani pridani 21W zarovky do okruhu to s rychlosti blikani ani nehlo, respektive neco se hlo a prestalo to blikat uplne. Dvojrele na blinkry prestalo cvakat. Zarazil me i jeden dratek, kterej tam byl evidentne nejak navic, na hulvata zastrcenej v jedny svorce od rele. Pojistky OK, takze jsem pojal podezreni na multi-timer, modul, kterej je zasunutej v pojistkovce a ridi smerova svetla, okna a dalsi veci.
Po vyndani a rozebrani multi-timeru na me vykouklo tohle:
vypalena cesticka
To by i nejak vysvetlovalo ten extra dratek z dvojrele na kontakt pojistkovky. A to rele melo vsechny kontakty uvolneny z plosnaku, samej studenak, tak jsem ho propajel, dratek odcvaknul a v multi-timeru cesticku proklemoval dratkem.
Po slozeni vse blika jak ma, normalni rychlosti a ja se obesel i bez extra zatezovacich odporu. Kdyz jsem mel modul multi-timeru venku, aspon jsem zalepil lepenkou ten ujecenej pipak, ztlumilo se to, ale asi cvaknu ten dratek jak to tu nekdo popisoval a kterej se skryva v konektoru modulu multimetru na fotce vpravo nahore.
Koupil jsem keramicky 10W odpory ruznejch hodnot a jal se experimentovat. Chtel jsem k prednim zarovkam paralelne pridat tak 12ohmu a ochcat tak elektroniku, ktera si mysli, ze je zarovka spalena.
Nicmene ani pridani 21W zarovky do okruhu to s rychlosti blikani ani nehlo, respektive neco se hlo a prestalo to blikat uplne. Dvojrele na blinkry prestalo cvakat. Zarazil me i jeden dratek, kterej tam byl evidentne nejak navic, na hulvata zastrcenej v jedny svorce od rele. Pojistky OK, takze jsem pojal podezreni na multi-timer, modul, kterej je zasunutej v pojistkovce a ridi smerova svetla, okna a dalsi veci.
Po vyndani a rozebrani multi-timeru na me vykouklo tohle:
vypalena cesticka
To by i nejak vysvetlovalo ten extra dratek z dvojrele na kontakt pojistkovky. A to rele melo vsechny kontakty uvolneny z plosnaku, samej studenak, tak jsem ho propajel, dratek odcvaknul a v multi-timeru cesticku proklemoval dratkem.
Po slozeni vse blika jak ma, normalni rychlosti a ja se obesel i bez extra zatezovacich odporu. Kdyz jsem mel modul multi-timeru venku, aspon jsem zalepil lepenkou ten ujecenej pipak, ztlumilo se to, ale asi cvaknu ten dratek jak to tu nekdo popisoval a kterej se skryva v konektoru modulu multimetru na fotce vpravo nahore.