Stránka 1 z 3

Solární ventilace vozu

Napsal: 02 črc 2008, 11:29
od LadaW
Ahoj, pohrávám si s myšlenkou, že právě v těchto parných dnech by se mi hodilo něco co by pohánělo ventilátor a cirkulovalo vzduch v aute, aby tam nebylo 70C. Napadlo mě připojit na ventilátor solární panel, který by mu doval energii. Tento panel by byl na zadním platu. Podobný princip využívají u audi. Co myslíte, není o utopická myšlenka?

Napsal: 02 črc 2008, 14:14
od Frydex
To čoveče není špatný nápad. Otázka je, jaký proud je třeba, aby ten ventilátor se docela obstojně točil a stálo to za to... :wink:

Napsal: 02 črc 2008, 14:27
od LadaW
Frydex píše:To čoveče není špatný nápad. Otázka je, jaký proud je třeba, aby ten ventilátor se docela obstojně točil a stálo to za to... :wink:
Přesně tak... budu na to muset přijít... víš co... i kdyby to dávalo jen málo a honilo to vzduch trochu, tak je to lepší než nic... dám tam na to spínač do palubky a budu to ovládat manuálně... frajeřinka by byla, aby to ovládal nějaký tepelný senzor, který by to třeba při 40C v interiéru zapnul. Samozřejmě pokud by byl vytažený klíček ze zapalování. Pokusím se na nějakou takovou koncepci přijít. Kdyby ses chtěl na vzniku, nebo kdokoli jiný podílet tak mi napište na lada@elektroamater.cz

Napsal: 02 črc 2008, 14:40
od Princ William
nechci rejpat ale nebylo by lepší kdyby si tento "problém" vyřešil fóliema :?: nevím jak tě to bude běžet ale já zázraky nečekám neboť ventilátor je zrovna pěknej žrout......můžeš si to zkusit se zapnutým klíčkem bez běžícího motoru......můj tip je cca 30 min a pak už nenastartuješ :!: práskni si folie na zadek (to je velký okno) pak na zadní boční a dopředu si nech dát termo okno (je takové modrofialové) jako maj sprostý francouzí :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: 02 črc 2008, 14:48
od Frydex
Princ: Horko je v autě když stojí na slunku i s foliema na 90%. Tady de o to, že vzduch ktrý cirkuluje, je pořád lepší než ten co se nehýbe a pořád se jen zahřívá...

Napsal: 02 črc 2008, 14:52
od LadaW
Princ William píše:nechci rejpat ale nebylo by lepší kdyby si tento "problém" vyřešil fóliema :?: nevím jak tě to bude běžet ale já zázraky nečekám neboť ventilátor je zrovna pěknej žrout......můžeš si to zkusit se zapnutým klíčkem bez běžícího motoru......můj tip je cca 30 min a pak už nenastartuješ :!: práskni si folie na zadek (to je velký okno) pak na zadní boční a dopředu si nech dát termo okno (je takové modrofialové) jako maj sprostý francouzí :lol: :lol: :lol: :lol:
No úplně nelepší by bylo zjistit parametry toho motorku na ventilaci ať se tu bavíme o konkrétních číslech. Nemá někdo doma náhradní nebo spálený ať se můžeme podívat? Na netu jsem zběžně nic nenašel..

sdf

Napsal: 02 črc 2008, 16:17
od lukaskpd
cavte do je celkom dobry napad tak nato kapnite ja kto udelat a inak ked uz je tu zmienka o tom prednom okne (modrofialovem) kolko to stoji a kde sa to da spravit lebo cesto okno celkom dost prazi

Napsal: 02 črc 2008, 21:32
od Phrz
jako ja jsem dal folie relativne tmavy a musim rict ze kdyz stahnu okno a sviti slunce tak to fakt pali a pres ty folie ani tuk a v kolone po praze jezdim ve 30C vedru bez klima a naprosto prijemne, je to taky tim ze mam auto v garazi ale predtim bez klimy by to bylo nemyslitelne...

neni to spatnej napad ale ty solarni clanky stoji taky dost penez ne? a myslim ze jich je potereba hodne

Napsal: 03 črc 2008, 10:04
od mexxo
No ja mám síce stredne tmavé fólie a určite pomáhajú, ale keď mi v práci stojí auto celý deň na slnku aj tak je to pekná sauna. Vždy pustím klimu naplno, chvílu vyháňam horúci vzduch cez okná a potom sa zavrem. Niečo čo by chladilo by bolo fajn, ale nevidím moc výhru v tom, že sa tam ten vzduch bude točiť...

Napsal: 03 črc 2008, 12:49
od Kulich
Tohle nemůže chodit - 2 W je přibližně přesně žádná celá málo. Je to myšleno jen jako trvalé dobíjení baterie k eliminaci úbytku kapacity baterie vlivem trvalých odběrů.

Napsal: 03 črc 2008, 13:50
od crown
Na www.conrad.cz maji nejen tento 2W, ale i vetsi 6W a asi 15W. Jsou ale strasne velke a asi by dlouho v aute nevydrzely. ( urcite by si je nekdo "pujcil" )

Krome toho samotna cirkulace uvnitr nestaci, musel by se honit horky vzduch ven.

Napsal: 04 črc 2008, 09:41
od David B.
Je to asi otázka ceny. Co tady mám jeden panel o vel. 46 x 34 cm, který by na zadním platu celkem seděl, tak ten má udávané parametry 17V/18W při maximální účinnosti. Ale stojí 4.800,- Kč :( Takový by už určitě nějaký ventilátor roztočil. Ale jak už podotkl Crown, stejně by jsi musel hnát horký vzduch ven, takže nějaká elektronika by ještě navíc musela sem tam otevřít okno, což zase není vhodné z hlediska bezpčnosti. A nebo spínat nějakým způsobem normálně ventilátor ve vozidle. Zase by tam musela být nějaká elektronika, která by pohlídala max. dobu ventilace, aby nedošlo k vybití akumulátoru ve vozidle.

Napsal: 04 črc 2008, 09:50
od Ivorty
tak co zkusit panel na zadni plato na vhodne misto umistit teplocitni senzor ktery by pri teplote CCA 30 stupnu sepnul ventilator v topeni a napajeni by se bralo primo s toho solarniho panelu
pokdu my posles kolik ten panel vyrobi el energie a kolik ma ventilator odber tak by se to dalo spocitat jinak schema uz nejak v hlavne mam.

Napsal: 04 črc 2008, 16:31
od spermin
při stání na slunku a odjezdu mi ukázalo 53 °C a to v prostoru nohou. Možná by pomohl ventilátor z PC, a dofuk do nebo z
kufru, tam je ventilační otvor. :oops:

Napsal: 06 črc 2008, 20:05
od LadaW
Nemyslím si, že by musel vzduch jít ven, protože když jedeš a zapneš si klimu, tak ti taky vzduch cirkuluje .Auto není akvárium a není hermeticky uzavřené. I když by panel točil s ventilátorem jen málo, tak je to lepší než nic. Tedy není potřeba mít tak výkoné a drahé panely. To, že by si ho někdo "půjčil", jak píšete si nemyslím, protože takové panely napájejí měřící stanice u řek, parkovací hodiny atd. a taky to nikdo nekrade a je to více přístupné. Folie jsou dobrá věc, ale teplo jde i skrz ně a taky kapotou, střechou. Tedy není to to by pomohlo. Jde jen o to zjistit, jaké má motor ventilace parametry a pak se bavit nad konkrétní věcí, než jen tak polemizovat ;-)