Stránka 1 z 11
Kontrolka airbagů
Napsal: 23 čer 2008, 09:57
od KLF
Ahoj, včera cestou domů se mi rozsvítila trvale kontrolka airbagů. Zkoušel jsem několikrát znovu nastartovat, ale svítí stále. Vždy při startování zhasne, ale hned se opět rozsvítí. Dočetl sem se tu, že by to snad mohlo být něco pod volantem (svorkovnička), což mi připadá pravděpodobné, protože mi v pátek nějaký blb z Plzně zaparkoval u dveří tak, že jsem musel nastupovat přes spolujezdce a do volantu jsem při přehazování nohy přes fofrklacek omylem kopl, že se otevřelo nastavování volantu. Kde tam nějakou tu svorkovničku (nebo nějaké ty kroužky) najdu? A proč se mi to rozsvítilo až v neděli odpoledne (mezitím jsem bez problémů ujel skoro 300km)? Díky za radu.
Napsal: 23 čer 2008, 11:20
od David B.
Při otočení klíčem se kontrolka na chvíli rozsvítí vždy, je to kontrola "kontrolky". Závada některého komponentu Airbagu je málo pravděpodobná, takže zase ty "spoje". Jednou zapsaná závada Airbagu se sama většinou nemaže, takže zkusit vymazat přes nějakou diag. konzolu a doufat, že se závada už neprojeví. Pokud ano, tak zkontrolovat konektory (vytáhnout/zasunout, případně vyčistit). PS: Předtím odpojit AKU!!!
Napsal: 01 črc 2008, 12:40
od KLF
David B. píše:Při otočení klíčem se kontrolka na chvíli rozsvítí vždy, je to kontrola "kontrolky". Závada některého komponentu Airbagu je málo pravděpodobná, takže zase ty "spoje". Jednou zapsaná závada Airbagu se sama většinou nemaže, takže zkusit vymazat přes nějakou diag. konzolu a doufat, že se závada už neprojeví. Pokud ano, tak zkontrolovat konektory (vytáhnout/zasunout, případně vyčistit). PS: Předtím odpojit AKU!!!
Díky, provedena kontrola airbagové části a vymazaní chyby přes diagnostiku.
Napsal: 05 črc 2008, 19:52
od Gabrihell
Mám ten istý problém. O ktoré konektory ide? Pod sedačkou, pod volantom?
Napsal: 05 črc 2008, 23:52
od iwo126
mne ta kontrolka vobec nesvieti ale neviem od kedy lebo pri kupe som si to nevsimol. je tam ziarovka?alebo smd dioda?
Napsal: 06 črc 2008, 21:45
od HonzaL
Je tam dioda.
Napsal: 08 črc 2008, 09:41
od Gabrihell
Takže bol som na diagnostike. Chyba je v nejakom vystreľovači pásov na šoférovej strane - príliš vysoký odpor.Platil som 720 SKK. Hodina stojí 600SKK (cca 20 Eur
). Tak som to vzdal, a pôjdem za kámošom....
P.S. nepoznáte nato nejaký trik, nemáte s tým skúsenosti?
Napsal: 10 črc 2008, 22:59
od cejny
Ahoj,
s kontrolkou airbagu válčím průběžně už rok. Nejdříve jsem to nechával v Opelu odmazat (naštěstí zadarmo). Když jsem tam byl po třetí, tak řekli že je to kroužkem ve volantu. Tak jsem ho nechal za 4000,- vymenit. Jenže, po týdnu se to rozsvítilo znovu, tak proletovali spoje pod sedačkou. Rozsvítilo se to znovu (prý velký odpor) no a řekli že byl asi vadnej ten novej kroužek, tak ho objednali znova a dali ho tam, no a je to asi tak měsíc a už zase svítím. Tak nějak nechápu, jak to že v Opelu na to nemůžou přijít.
Nenapadá vás někoho ještě něco, co bych měl udělat, prověřit. resp. neznáte někdo nějakého kutila v Praze, který by to dokázal opravit?
Díky za odpověd
Cejny
Astra G 1.4 16V Caravan, 1998
Napsal: 08 srp 2008, 12:46
od cejny
Prosím prosím poraďte, viz odkaz výše.
Díky
Cejny
Napsal: 08 srp 2008, 15:57
od Pico
Ja by som vyskúšal iný origo servis, aspoň konzultovať. často sa totiž stáva, že práve v Opli vedia najmenej o Opli.
Napsal: 12 srp 2008, 17:27
od APiK
Tak se mi ta mrcha dneska rozsvítila taky. Z ničeho nic, po nastartování. Není tu někdo z okolí Pardubic, Hradce kdo tu chybu umí vymazat? Do Opelu se mi zatím moc nechce.
Napsal: 12 srp 2008, 18:29
od APiK
To se maže taky přes TECH-2? No vypadá to, že se asi nakonec opravdu stavím u Opela a nechám si konečně s tím nahrát i Angličtinu.
Napsal: 13 srp 2008, 15:20
od APiK
Tak v pátek jdu do Opela - uvidí se. Ještě před tím chci ty konektory pod sedačkama prostříknout alespoň WD-40. Vypnutý zapalování ano, ale musím i odpojovat baterku (jak jsem někde tady v jiným podobným fóru četl)? Ten mechanik z Opela se mě hned ptal, jestli jsem jen neodpojil baterku.
Napsal: 13 srp 2008, 17:00
od Gabrihell
Moja skúsenosť je, že aj keď som tie konektory spojil natvrdo - nepomohlo. Zašiel som za kámošom, ktorý tam naletoval iný odpor. Úplne odpojil konektory od piropatróny. mohlo sa to riešiť aj úplnou výmenou patróny, čo by stalo podstatne viac. Tak to mám za 300SK (9,96 EUR|
Napsal: 13 srp 2008, 18:25
od APiK
Takže: Diagnostika airbagů OK. Sporadická chyba v tuto chvíli se nevyskytující > velký odpor větve snímače sedačky u spolujezdce (přesně to nevím jak to bylo). Takže jak jsem čekal - ty zas***ý konektory
Chyba smazána - znovu se neopakuje! Všiml jsem si, že ten kabel z podlahy drží přesně před tím konektorem na sedačce taková černá objímka. No a já to u spolujezdce měl z tý objímky vypadlý, takže se při posouvání sedačky ty káble ohýbaly i s konektorem a šup horší kontakt a šup chybu
a natrvalo
To je moje domněnka, že tak ta chyba asi vznikla.
Ten debil kterej to vymejšlel, já bych ho.... Tak pokud se to uvede do normálu, tak se to má třeba po 10 min, nebo 10 nastartováních zkusit zresetovat, ne? A kontrolka vypnout! Navíc prej přestanou v tu chvíli airbagy fungovat úplně (co svítí kontrolka) - takže ať žije bezpečnost ADAME!
Aby mi to z tý objímky zase nevypadlo, stáhnul jsem ji mírně stahovací páskou (taková pojistka proti opětovnému vypadnutí). Udělal jsem to i u řidiče i když tam je to tak, že to asi jen tak nevypadne. FOTO NÍŽE! A budu se modlit a hypnotizovat kontrolku, aby se to už neopakovalo.
A proč jsem tak nasr***j? Páč jsem za to vymazání chyby v NEZNAČKOVYM servise zaplatil nekřesťanský peníze (
800 Kč-nakopal bych i sebe, že jsem na to kývnul). Sice mi to předem řek, ale když už jsme seděli v autě nechal jsem to udělat, páč v pátek jsem měl s tím jít do Opela a tam by to stálo taky min 500,- a musel bych kvůli tomu jet z práce přes půl města a pak zase zpět.