Stránka 1 z 4
Nefunkční vnitřní cirkulace vzduchu
Napsal: 08 čer 2008, 16:07
od Jiří Pávek
Po dnešní demontáži schránky spolujezdce jsem zjistil, že není zapojený konektor do motorku vnitřní cirkulace vzduchu. Po jeho připojení se stále nic nedělo a pak náhodně začal fachat a klapku zavřel, ale pak jsem ji zase nemohl zaboha otevřít. Pak se to nějak zbláznilo a zase se otevřela. Pak už nic. Bez reakce. Tlačítko maká a motorek ne. Zkusím to proměřit. Ale zarazilo mě, jak se ten motorek zahřívá při čím vyšší rychlosti větráku, tím větší teplo vydává. Nemáte někdo fotku, jestli tam zapojuji správný konektor, ale je tam jediný co není zapojený. Je to oválný konektor s dvěma dráty. Červený a zelený. Nemáte někdo fotku?
Napsal: 10 čer 2008, 00:08
od David B.
Jedna z častých závad Aster. Ovládací elektronika přestane vypínat napětí pro motorek při dojezdu do krajní plohy a motorek se spálí. Zkontroluj napětí na konektoru (musí se měnit polarita při stisku tl. vnitřní cirkulace vzduchu). Pokud to bude v pořádku, tak vyměnit motorek a přidělat na servo koncové spínače krajních poloh. Nejlevnější a spolehlivé řešení. Už se to tady někde probíralo...
Napsal: 10 čer 2008, 01:46
od David B.
PS: Původní majitel určitě věděl, že servo klapky je vadné, tak ji nechal v poloze "vnitřní cirkulace vypnuta" a konektor vypojil.
Napsal: 10 čer 2008, 11:11
od Fík
Pokud motorek točí náhodně, nepo pořád není to žádnou elektronikou, ale osičkou klapky. Je totiž zdeformovaná a osička motorku v ní prokluzuje.Opravil jsem to tak,že jsem klapku otočil a funguje jak víno.Až se zbortí i druhá stana tak nevím, protože těžko půjde sehnat jen klapka. Postup platí pro ventilátor bez kopule.
Napsal: 10 čer 2008, 12:28
od David B.
To je samozřejmě možné, je to také jedna z možných závad. Ale předpokládám, že mechanické zrady by si majitel všiml. Závadu elektroniky jsem tipoval podle zahřívajícího se motorku, jak uvedl tazatel. S protáčející se osou klapky jsem se zatím setkal 2x, řešil jsem to obdobně, se závadou ovládací elektroniky jsem se setkal častěji a to od pouhého spáleného motorku serva až po spálené cesty DPS v ovládací elektronice.
Napsal: 10 čer 2008, 15:05
od Fík
Mechanickou zradu u klapky jakou mám v autě těžko odhalíš bez sundání klapky. Motorek je teplý jak se stále točí. Nevím,kde jsi našel elektroniku, ale já tam žádnou nemam, pouze motorek a tuším dvě ozubené kolečka.
Napsal: 10 čer 2008, 17:15
od Jiří Pávek
David B. píše:To je samozřejmě možné, je to také jedna z možných závad. Ale předpokládám, že mechanické zrady by si majitel všiml. Závadu elektroniky jsem tipoval podle zahřívajícího se motorku, jak uvedl tazatel. S protáčející se osou klapky jsem se zatím setkal 2x, řešil jsem to obdobně, se závadou ovládací elektroniky jsem se setkal častěji a to od pouhého spáleného motorku serva až po spálené cesty DPS v ovládací elektronice.
Díky za radu. Já si taky myslím, že je chyba v motorku. Bohužel mám nyní auto na výměně lebra a napínací kladky, takže až se mi vrátí, tak zkusím ten motorek připojit na volno bez táhla a přepólovat. Uvidíme zda bude chodit. Je zajímavé, že se na několikrát pomocí úderu do motorku, motorek rozběhl. Ale sporadicky. A další poznatek, že se jednou po úderech rozběhl po stisknutí tlačítka opačně. Tedy při aktivaci vnitřní cirkulace vzduchu tzn. zavření kopule se klapka otevřela a opačně. Ale to pouze jednou. Pak se to naštěstí srovnalo klapka se otevřela a už jsem to nerozběhl vůbec.
Napsal: 11 čer 2008, 10:17
od David B.
Elektronika se nachází ve středové konzole v části za tlačítky, které spínají vnitřní cirkulaci, klimu a vyhřívání zadního skla.
Napsal: 16 čer 2008, 22:35
od Jiří Pávek
Tak jsem dnes zprovoznil servomotorek. Byl v něm v háji el.motorek, který se zasekl v koncové poloze. Předělali jsme motorek z servomotorku z Roomstera, kam dáváme taky topení Behr. Vnitřnosti servomotorku jsou téměř shodné. Je tam akorát jiný typ šnekového převodu a navíc snímač polohy motorku. Ten se nepoužije. Jinak tedy oprava spočívala v tom přehodit el.motorek a dvě ozubená kolečka. A fachá to jak o život. Takže díky všem.
Napsal: 17 čer 2008, 19:24
od David B.
Dokonalé
Jinak do toho serva pasuje taky motorek ze serva centrálního zamykání, které prodává firma HADEX za 59,- kč. Stačí jen zkrátit osku a nalisovat původní ozubené kolečko.
Napsal: 24 črc 2008, 14:01
od rychlyradim
David B. píše:Dokonalé
Jinak do toho serva pasuje taky motorek ze serva centrálního zamykání, které prodává firma HADEX za 59,- kč. Stačí jen zkrátit osku a nalisovat původní ozubené kolečko.
tak já mám také obdobné poznatky jak tu píšete! začal jsem se stím ted už také zabívat když už mi na autě vše funguje a je čas
Mně to funguje tak že klapka funguje vpořádku a při několikátém stiknutí jakoby motorek zrychlí a sekne se! a už to nefunguje tak ted je problém asi spíš v elektronice než motorku! je to podle mě celé šalamounské
Napsal: 24 črc 2008, 14:23
od Effe
Já myslím,že u těch motorků jde jen o mechanickou závadu ,časem se zvětší vůle a jednoduše se kousnou.Ten motorek je snad pořád pod napětím a tlačí ozubení.
Napsal: 24 črc 2008, 15:46
od rychlyradim
Effe píše:Já myslím,že u těch motorků jde jen o mechanickou závadu ,časem se zvětší vůle a jednoduše se kousnou.Ten motorek je snad pořád pod napětím a tlačí ozubení.
no kdyby byl pod napětím tak se bude zahřívat až se spálí ne? to už tu bylo! teď vyzkouším návod s těmi mikrospínači tak uvidíme...
Re: Nefunkční vnitřní cirkulace vzduchu
Napsal: 16 úno 2009, 22:18
od saimon
Mozno blba otazka ale aj tak, pri zapnutej vnutornej cirkulacii ma byt klapka otvorena alebo zatvorena(teda kopula ma byt otvorena alebo zatvorena)?
Dakujem ...
Re: Nefunkční vnitřní cirkulace vzduchu
Napsal: 16 úno 2009, 22:54
od Trdlo
Při zapnuté vnitřní cirkulaci má být klapka zavřená (nenasává zvenčí, ale zevnitř)