Stránka 1 z 1

Zadní stěrač - automatické zapnutí

Napsal: 18 kvě 2008, 20:33
od RomanK
Přemýšlím, jestli má cenu udělat na Astře G automatické zapnutí zadního stěrače po vzoru Corsy C. Stěrač se zapne pokud jsou zapnuté přední stěrače a zařadí se zpátečka. Stěrač pak stírá dokud se nevyřadí. Pro instalaci by stačilo jedno relé a dioda, tudíž nic složitého. Co si o tom myslíte?

Napsal: 18 kvě 2008, 20:59
od Frydex
Vzhledem k tomu že zadní stěrač nepoužívám skoro vůbec, pro mě nezajímavé. Navíc ve 95% couvám podle bočních špiglů.. :wink: Ale někomu se může hodit.
Mě spíš kolikrát sere, když si chci jen tak ošplíchat a umýt přední okno, tak se ty stěrače rozjedou po suchým skle, což je hnus. Mělo by tam být nějaké zpoždění, až je okno pořádně mokré, nebo voda steče na gumu stěrače... :wink:

Napsal: 18 kvě 2008, 21:17
od Radoš 92
Frydex píše:Vzhledem k tomu že zadní stěrač nepoužívám skoro vůbec, pro mě nezajímavé. Navíc ve 95% couvám podle bočních špiglů.. :wink: Ale někomu se může hodit.
Mě spíš kolikrát sere, když si chci jen tak ošplíchat a umýt přední okno, tak se ty stěrače rozjedou po suchým skle, což je hnus. Mělo by tam být nějaké zpoždění, až je okno pořádně mokré, nebo voda steče na gumu stěrače... :wink:

Přesně, líp bych to nenapsal. :)

Napsal: 19 kvě 2008, 12:37
od vasekpetr1
Já ten přední stěrač vyřešil cyklovačem z Favorita https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... highlight= a setření skla si po ostřiku tím pádem zapínám sám :wink: . Spíš přemýšlím nad tím, jak nacpat ten samý cyklovač na zadní okno (klasický cykl z Multitimeru je příliš krátký). Do té pojistkovky se už toho moc nevleze.

Re: Zadní stěrač - automatické zapnutí

Napsal: 19 kvě 2008, 20:18
od datlik
RomanK píše:Přemýšlím, jestli má cenu udělat na Astře G automatické zapnutí zadního stěrače po vzoru Corsy C. Stěrač se zapne pokud jsou zapnuté přední stěrače a zařadí se zpátečka. Stěrač pak stírá dokud se nevyřadí. Pro instalaci by stačilo jedno relé a dioda, tudíž nic složitého. Co si o tom myslíte?
Romane to je dobrej nápad.Využil bych ale multimer (aby to stíralo s cyklovačem) vývod 1 na páčce.
Jinak nevím proč ostatní pořád otravují s ostřikovačema když ses ptal na něco jinýho.

Napsal: 19 kvě 2008, 20:28
od datlik
vasekpetr1 píše:Já ten přední stěrač vyřešil cyklovačem z Favorita https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... highlight= a setření skla si po ostřiku tím pádem zapínám sám :wink: . Spíš přemýšlím nad tím, jak nacpat ten samý cyklovač na zadní okno (klasický cykl z Multitimeru je příliš krátký). Do té pojistkovky se už toho moc nevleze.
Pokud chceš tak mi napiš na zdendajenda@centrum.cz a já ti pošlu jak využít multimer na zadní stěrač za pomocí AEV.Řešil jsem tak sice přední stěrač,ale zadní není taky problém.Namontuje se to pod páčku volantu.

Jinak pro všechny stím ostřikováním.Sice jsu v jiném tématu (já sem stím tady nezačal).Zpoždění stírání při ostřiku jde provést (např o 3 sec),ale dojde i k zpoždění když dáte páčku do polohy stírání anebo polohy s intervalem (jedná se o první zapnutí,pak to je jedno).
Chcete to vyřešit mám se tím zabývat?

Napsal: 19 kvě 2008, 20:57
od RomanK
Já jsem to chtěl řešit zapojením cívky relé na čidlo zpátečky a kostru (neměl by být problém se napíchnout do patice na slouku A u řidiče). A kontakty relé zapojit přes diodu na piny páčky stěrače č. 1 a 9 (opravte mě jestli se pletu). Dá se napíchnout u multimetru, aby dráty nebyly moc dlouhé.
Pak by se po zařazení zpátečky sepnulo relé (vždycky) a pokud by byly sepnuty přední stěrače, přes kontakty relé by se zapnul i zadní stěrač. Dioda je od toho, aby při zapnutém zadním stěrači (a zařazení zpátečky) nešlo napětí na přední (i když je to vlastně jedno).

P.S. Cyklovač jsem zatím neřešil, mám dešťový senzor a ten funguje zatím spolehlivě.

Napsal: 19 kvě 2008, 21:16
od datlik
RomanK píše:Já jsem to chtěl řešit zapojením cívky relé na čidlo zpátečky a kostru (neměl by být problém se napíchnout do patice na slouku A u řidiče). A kontakty relé zapojit přes diodu na piny páčky stěrače č. 1 a 9 (opravte mě jestli se pletu). Dá se napíchnout u multimetru, aby dráty nebyly moc dlouhé.
Pak by se po zařazení zpátečky sepnulo relé (vždycky) a pokud by byly sepnuty přední stěrače, přes kontakty relé by se zapnul i zadní stěrač. Dioda je od toho, aby při zapnutém zadním stěrači (a zařazení zpátečky) nešlo napětí na přední (i když je to vlastně jedno).

P.S. Cyklovač jsem zatím neřešil, mám dešťový senzor a ten funguje zatím spolehlivě.
Romane vývod 1 je pro zadní stěrač (s cyklovačem),ale vývod 9 je na cyklovač přední.Musíš se napojit přes diody na vývody 2,8 a 9 (aby šla 1,2 poloha a cyklovač)

Napsal: 19 kvě 2008, 21:38
od RomanK
Předpokládal jsem, že automatický zadní stěrač by člověk nejvíc ocenil při parkování a to si myslím, že není potřeba mít zapnuté stěrače na 1. nebo 2. polohu. Stačí mít zapnuto na cyklovač. Proto jsem to řešil co nejjednodušeji. Ale kdo by to tak chtěl, přidá ještě dvě diody. A samozřejmě je to dokonalejší řešení :D

Re: Zadní stěrač - automatické zapnutí

Napsal: 08 čer 2011, 10:06
od langdon2
Roman, daky navod na dorobenie toho automaticky spustajuceho zadneho stieraca by nebol? Celkom sa mi to paci.... 8)

Re: Zadní stěrač - automatické zapnutí

Napsal: 09 čer 2011, 10:52
od HerryCZ
Taky bych nad tim uvazoval.