Stránka 1 z 2

Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimetru

Napsal: 30 bře 2008, 21:27
od datlik
Cyklovač využívá AEV 2O62 a také multimer.Zůstáva zachována funkce ostřiku skla s otřením.Je namontován pod volantem (neleze se vůbec do pojistkovky).
Cyklovač je určen pro hračičky a pro lidi,co umí pájet.
Ti co to tam chcou jen tak nabastlit,tak radši nic nedělejte.
Budu to zasílat emailem (dvě podrobné A4 i s fotem)
Kdo to chce chce,tak zdendajenda@centrum.cz

Napsal: 30 bře 2008, 22:04
od milosh

Napsal: 30 bře 2008, 23:22
od datlik
Není to samý-nefunguje mu tam osřik dohromady se stěračema protože vyřadil multimer a neuměl to zabudovat pod volant k páčce.

Napsal: 31 bře 2008, 20:18
od vasekpetr1
Mně ten nefunkční cykl při ostřiku vůbec nevadí. Spíš jsem rád, že je tato funkce zrušená, protože si nastříkám vodu na okno a pak jej teprve otřu - stěrače nestírají prach a písek na sucho. :wink:

Napsal: 31 bře 2008, 20:49
od datlik
Já sem si na ten ostřik se stěračem zvykl a jsem spíš rád,že to tak funguje (ikdyž je tam prach).Záleží na tom,jak je kdo zvyklej.Je ale blbý,že u odpojeného multimeru je odpojené i relé v pojistkovce a tudíž výstupní tranzistor multimeru není zatížen (ikdyž se nevyužívá).Tím by se mohl multimer částečně poškodit.Pokud bude zájem,tak napíši co stím udělat.Hlavně mi napište odkaz který cyklovač byl namontován (zapojení z kterých stránek).

Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimeru

Napsal: 08 bře 2009, 11:29
od Mike.S
jeden návod máš tady :arrow:

Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimeru

Napsal: 08 bře 2009, 18:12
od kamarek
toto je tan navod od DavidaB, dufam ze sa nenahneva :D

Cyklovač nejen pro Zafiru-aneb jak využít multimer.
Ve fóru jsem nenalezl správné zapojení cyklovače -hlavně sem nechtěl strkat dráty do pojistkovky a něco dotahovat k volantu.
Popsaný cyklovač využívá opět AEV 2062 a je namontován pod volantem a hlavně je zachováno ostřikování se stíráním skla.
Cyklovač je namontován v pěti autech a bez problémů funguje

NEZODPOVÍDÁM ZA NĚJAKÉ ŠKODY VZNIKLÉ ŠPATNOU INSTALACÍ.
PÁJEČKU NEPOUŽÍVEJTE PISTOLOVOU,ALE PRO ELEKTRONIKU CMOS (MŮŽE DOJÍT KE ZNIČENÍ AEV 2062 ALE I ELEKTRONIKY V AUTĚ!!!!!!

Je potřeba
1. zakoupit AEV 2062 (výrobce Kroměříž)
2. pokud je cyklovač odzkoušený např.v jiném autě (Felície),tak zkrátit vývody asi na 3mm (cyklovač by se s autokonektory špatně vměstnával pod volant).POZOR PŘIJDETE O ZÁRUKU NA CYKLOVAČ!!!!PROTO RADŠI ODZKOUŠET!!
3. všechny dráty se zapájí přímo na konektory a ochrání se smršťovací bužírkou
4. spojit svorky 53M s 53S a nechat drát asi 30cm dlouhý (např.žlutý)
5. spojit svorky 31 a T a nechat drát asi 30cm dlouhý (např.černý)
6. ke svorce 15 připájet drát asi 30cm dlouhý (např.červený)
7. ke svorce I připájet drát asi 30cm dlouhý (např.zelený)

8. v autě odpojit baterii (zakóduje se rádio,tak si zežeňte kód)
9. natočit volant tak,aby se daly odšroubovat dva křížové šrouby (mezi volantem a krytem)
10. odklopit vrchní kryt za volantem
11. odšroubovat dva vrchní torxy
12. odšroubovat torx pod volantem
13. vyklopit páčku pro štelování volantu a odšroubovat torx na této páčce
14. u páčky pro stěrače zmáčknout zajišťovací kolíky a vycvaknout páčku do prava
15. odpojit konektor od páčky a vyhledat kontakty na páčce 31, 53a, J.
16. na protikusu konektoru u vývodu J zkrátit drát na 5cm (od konektoru).Tím vzniknou dva dráty (jeden k páčce a druhý směrem k multimeru)
17. žlutý drát od AEV se připájí k drátu J (rozdělený drát směrem ke konektoru) a nasuňte na drát smršťovací bužírku
18. zelený drát od AEV se připájí k drátu J (rozdělený drát směrem k multimeru) a nasuňte na drát smršťovací bužírku
19. černý drát od AEV naletovat přímo na svorku 31(konektor spojený s drátem k multimeru ze strany jak vedou dráty)
20. červený drát od AEV naletovat přímo na svorku 53a (konektor spojený s drátem k multimeru ze strany jak vedou dráty)
21. zkontrolovat správnost zapojení a zacvaknout konektor do páčky
22. zapojit baterii a zkusit funkci cyklovače -po zapnutí do první polohy jednou setře a potom páčku dát do polohy 0.Až je potřeba sklo setřít,tak opět dát do první polohy a nechat páčku v první poloze.Tím vznikne čas,který si bude cyklovač pamatovat (kdykoli se dá změnit).
23. Odpojit baterii a zahřát smršťovací bužírky (pěkně obemknou drát)
24. cyklovač umístit pod volant a stahovacími páskami zafixovat
25. zkontrolovat,zda se vodiče někde nedotýkají
26. složit kryty volantu nazpět
27. připojit baterii


Závěr:AEV je chráněn pojistkou,která je namontována uvnitř a také z instalace auta

Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimeru

Napsal: 09 bře 2009, 09:28
od josef
Davidovo schéma funguje, mám cyklovač podle něj, jen jsem nepájel, dal vše na konektory a relé mám pod bočním krytem tunelu vedle plynového pedálu (je tam výztužné žebro, ke kterému jsen přišrouboval držák na samostatné relé, bohužel nevím z čeho původně byl) a dráty protažené k páčce na volantu. Konektory na relé jsem samozřejmě nemusel krátit. (pod krytem je místa .... :D ) . Jsem spokojený, protože hrkat páčkou každou chvíli to bylo "na prášky" .

Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimeru

Napsal: 14 bře 2009, 19:29
od kukajz
No neviem chlapi, aj to ešte niekomu ide? Dnes som to robil a bol som velmi sklamaný :cry: :cry: :cry:
Nefunguje mi to. Všetko som robil podla toho návodu, desať krát som si to prekontroloval a nič. Keď som dal páčku do prvej polohy, tak sa mi stierače ani nepohli. Potom som to prekontroloval ešte 5x a všetko som mal v poriadku a vôbec mi to nefunguje. Tak som si myslel že mám pokazený cyklovač. Strčil som ho do felicie a tam išiel. A u mňa to nefunguje! Neviete v čom som mohol urobiť chybu? :? :? :?
Môj postup (pre istotu):
Spravil som si dva kábliky s dvomi konektormi (jeden káblik=2konektory), jeden kábel+jeden konektor a jeden kábel + jeden mini konektor
Zapojil som ich na cyklovač, kde som spojil jedným káblikom 53M+53S, druhým káblikom 31+T, na 15-ku jeden kablik a na I druhý káblik
Vznikli mi 4 kábliky.
Káblik, čo vedie na konektor páčky J som precvakol. 53M + 53S (čo su spojené na cyklovači) som zapojil na precvaknutý káblik čo vedie k páčke.
Od konektoru cyklovača I som zapojil na druhý (precvaknutý) káblik smerom do multitimeru.
Káblik čo vedie od konektoru cyklovača 31 + T som naletoval priamo na konektor 31 u páčky
Káblik čo vedie od konektoru cyklovača 15 som naletoval priamo na konektor 53a u páčky
Zacvakol som páčku naspäť zapnem klučik potom dám na prvú polohu a NIČ!

Nemôže byť v návode nejaký preklep alebo chyba?

Ešte som našiel toto:
Jestli chceš programovatelný cyklovač,
tak musíš udělat tohle -

1. koupit cyklovač do Feldy - AEV 2062 (cca.200 kč)
označení kontaktů na relé není, musíš se podívat
na http://www.gogohy.szm.sk/2062.GIF tam je to popsané

2. původní relé vytáhneš, opíšeš si označení kontaktů

3. sundáš kryt kolem volantu, aby ses dostal k páčce
stěrače

4. vyndáš páčku i s konektorem, vyndáš páčku z konektoru

5. u kontaktů na páčce najdeš jejich označení

6. u páčky jsou důležité dva kontakty -
J a W ( nebo WF )
J je pro funkci stírání
W je pro funkci ostřik a stírání
pokud tam náhodou bude označení jiné, jednoduše si
zkoušečkou můžeš "propísknout", které kontakty
jsou spínané ( J a W proti třetímu - myslím 53 )

7. Teď propojíš nové relé takto -

a) relé 53M - do kontaktu původního relé 30
b) relé 53S - do kontaktu původního relé 87A
c) relé 15 - do kontaktu původního relé 87
d) relé I - na kontakt J páčky
d) relé T - na kontakt W páčky
e) relé 31 - na kostru

8. Toť vše, nové relé můžeš uchytit v pojistkové
skříni na suchý zip, mista je tam dost.
Původní kabely, co vedou od páčky, není třeba přerušovat,
pro propojení s novým relé stačí tyto kabely kousek
odizolovat a propojovací kabely na ně připájet.

Jinak - původní kabel ke kontaktu J vede od multitimeru,
ke kontaktu W vedou dva, jeden od multitimeru a druhým
se spíná ostřik.
Stírání v poloze I a II zůstává zachováno

Čo vám na to mám aj toto vyskúšať?

Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimeru

Napsal: 15 bře 2009, 09:58
od josef
V bodě 16. se přeruší drát a pájí se tam žlutý a zelený. Tyto dva přehoď na relátku a mělo by to jít. Nic s tím nezkazíš.

Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimetru

Napsal: 15 bře 2009, 10:09
od Mike.S
promazal jsem tady přísěvky typu "pošli mi to taky" :wink:

Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimetru

Napsal: 15 bře 2009, 11:14
od kukajz
Ok. Vyskúšam :wink:
No moment, na relátku su so žltým spojené dva konektory. Keby že myslíš prehodiť ich na tých prerušených káblikoch, tak to chápem. :? Ale neviem ako na relátku !?! :?

Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimetru

Napsal: 15 bře 2009, 15:36
od josef
kukajz píše:Ok. Vyskúšam :wink:
No moment, na relátku su so žltým spojené dva konektory. Keby že myslíš prehodiť ich na tých prerušených káblikoch, tak to chápem. :? Ale neviem ako na relátku !?! :?
Myslel jsem to na těch přerušených káblikoch, nedošlo mi hned, že na žlutém jsou dva vývody na relé. Sorry :oops: . Taky mi to při montáži nešlo a po přehození těch dvou káblíků to začlo fungovat. Mám to všechno nepájené, jen na konektorech a "zlodějích", tak to byla hračka.Tehdy jsem si myslel, že jsem to špatně pochopil z návodu.

Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimetru

Napsal: 15 bře 2009, 16:55
od kukajz
Ok tak už mi je to jasné 8) Tak týždni sa sa znovu pustím na to. Dík :wink:

Re: Cyklovač nejen pro Zafiru-využití multimetru

Napsal: 15 bře 2009, 17:45
od josef
Pak dej vědět.