Stránka 1 z 1
Oprava ridici jednotky
Napsal: 19 úno 2008, 22:12
od kucerav
Dobry den,
z niceho nic mi vyskocily volnobezne otacky na 2000 az 2500. Vymenil jsem servomotorek volnobeznych otacek (po namontovani jinych motorku z vrakoviste stale stejna chyba, tak abych mel jistotu, koupil jsem radeji novy).
Ve znackovem servisu (bokem) mi zjistili, ze problem je v ridici jednotce.
Mate nekdo kontakt na cloveka, ktery by dovedl opravit ridici jednotku ?
Diky.
kontakt :
kucerav@email.cz
Napsal: 19 úno 2008, 22:58
od Trdlo
No ještě než se dáš do pokusů s ŘJ, zkus odpojit lambdu. Pokud otáčky klesnou a půjdou v poho, je problém v ní a ne v jednotce. Měl jsem tenhle problém.
Napsal: 20 úno 2008, 10:05
od RomanK
Jaký motor máš?
Napsal: 20 úno 2008, 10:09
od kucerav
Ahoj,
mam X16SZR, 1,6 osm ventilu.
Vasek
Napsal: 20 úno 2008, 10:10
od kucerav
Diky za napad z lambda sondou. Ozkousim a dam vedet.
Napsal: 20 úno 2008, 12:30
od RomanK
Lambda sonda na to nemá vliv. Nejjednodušší rada je diagnostika - co přesně to hlásí za chybu a po tom problému bych šel. Pokud ti řekli že je vadná jednotka, čím to zdůvodnili? Můžou mít pravdu ale taky se mohou mýlit. Jednotky X16SRZ ale bohužel taky odcházejí...
Napsal: 20 úno 2008, 13:11
od kucerav
Jednotka vyhodnocuje spatne udaje ze snimace teploty motoru, ktery jsem rovnez vymenil za novy a vysledek stejny (konkretin chybovy kod nemam).
Napsal: 20 úno 2008, 14:06
od Okura
nechápu proč ti měnili teplotní čídlo.
na diagnostice se mrknout na live data a hnedka vidíš.
když to není krkový motorek volnoběhu, mrkni jestli nemáš někde díru v sání před i za klapkou.
dalo by se to poznat na MAP čidle
jestli bude vše ok, asi fakt bude jednotka
Napsal: 20 úno 2008, 20:36
od Trdlo
RomanK píše:Lambda sonda na to nemá vliv. Nejjednodušší rada je diagnostika - co přesně to hlásí za chybu a po tom problému bych šel. Pokud ti řekli že je vadná jednotka, čím to zdůvodnili? Můžou mít pravdu ale taky se mohou mýlit. Jednotky X16SRZ ale bohužel taky odcházejí...
A z čeho usuzuješ, že lambda nemá vliv na otáčky? To by mně docela zajímalo.
Napsal: 20 úno 2008, 23:40
od RomanK
Trdlo píše:RomanK píše:Lambda sonda na to nemá vliv. Nejjednodušší rada je diagnostika - co přesně to hlásí za chybu a po tom problému bych šel. Pokud ti řekli že je vadná jednotka, čím to zdůvodnili? Můžou mít pravdu ale taky se mohou mýlit. Jednotky X16SRZ ale bohužel taky odcházejí...
A z čeho usuzuješ, že lambda nemá vliv na otáčky? To by mně docela zajímalo.
Jestli trochu znáš motory, tak jistě víš, jaký je rozdíl mezi lambda sondou na motoru X14XE a X16SZR. Pokud ne, tak X16SZR má pouze jeden kabel a X14XE čtyři, protože je vyhřívaná. Taky je rozdíl ve vstřikování paliva. X16SZR jednobodové před škrtící klapku a X14XE čtyřbodové do sání před hlavou motoru. Takže na dávkování paliva jednokabelová lambda nemá zas až takový vliv, aby zvedla otáčky na 2000-2500.
Pokud jsou při volnoběhu zvýšené otáčky a bylo zjištěno vadné čidlo teploty motoru, může to být důsledek bohaté směsi (jednotka dává při studeném motoru bohatší). Teď je otázkou proč si jednotka myslí že je motor studený. Buď je vadné čidlo (vyloučil bych - je nové) nebo přerušený kabel od čidla k jednotce a nebo vadná řídící jednotka (obvod snímání teploty motoru)
Napsal: 21 úno 2008, 23:11
od Trdlo
Ok, díky za skvělé vysvětlení. Moje chyba, že jsem četl na půl oka a nevšiml si typu motoru. Takže se omlouvám, že můj dotaz možná vyzněl drze. Sorry.
nová řídící jednotka
Napsal: 28 úno 2008, 16:49
od kucerav
Bude problém v řídící jednotce, dá se sehnat nová za cenu 10.395,- OPEL údajně měl u tohoto typu motoru větší poruchovost řídící jednotky a snížil cenu nové (o tom lze pochybovat). Když jsem se informoval na vrakovišti, tak mi tu samou řídící jednotku, staší, nabízeli za 12.500,-.
Nevíte náhodou někdo, jak zjistím, která je ta správná, pokud bych chtěl koupit starší ?
V příloze je nabízená jednotka
A tady jsou hodnoty z mé jednotky:
16227049 DELCO
D98003 DBHR
#86DBHRLG92931353#
Díky za odpověď
Napsal: 28 úno 2008, 22:36
od RomanK
Starší jednotku mám. Cena 5000.- Kč
Jednotka na obrázku ale nepasuje do X16SZR z Astry G. Hádal bych ji na Astru F X16XEL motor.
Jednotka pro X16SZR pro Astru G by měla mít ident MF. Co na ní máš ty?
Napsal: 29 úno 2008, 08:57
od kucerav
Na me ridici jednotce jsou tyto udaje:
A tady jsou hodnoty z mé jednotky:
16227049 DELCO
D98003 DBHR
#86DBHRLG92931353#
Na inzeratu (viz. obrazek v predchozi odpovedi)
Vadi, kdyz nabizena ridici jednotka, respektive klic neobsahuje chip k imobilizeru ?
Nebo musim mit identickou (mam klic s imobilizerem) ?
Kolik by stalo "preliti" dat do nove/starsi jednotky ?
Napsal: 29 úno 2008, 09:06
od RomanK
Nejdřív mi napiš co máš za auto a přesný typ motoru. Některé jednotky vyžadují mazání a některé ne. Můžeš poslat foto tvojí jednotky? Podle tvých čísel nejde dohledat v EPC.