Dodatečná montáž: Palubní počítač MID
Napsal: 25 led 2006, 22:27
Palubní počítač - Multi Info Display (MID) Opel Astra G 1998-
Návod na dodatečnou montáž
Upozornění!
V žádném případě neručím za případné škody způsobené dodatečnou montáží palubního počítače podle tohoto návodu. Každý z vás musí sám posoudit zda má dostatečné schopnosti na provedení takto zásadní změny v elektroinstalaci vozidla.
Jsou dvě možnosti dodatečné montáže palubního počítače. První možnost zahrnuje pouze BC, druhá BC a CC. Pro druhou variantu je nutné mít všechna potřebná čidla (viz tabulka) a také jednotku kontroly žárovek. Tento návod se výhradně zabývá pouze montáží BC.
BC (Board computer) zahrnuje:
- Dojezdová vzdálenost na palivo v nádrži
- Průměrná rychlost
- Momentální spotřeba litrů/100km a při stání litrů/hod.
- Spotřeba v průměru litrů/100km
- Celková spotřeba
- Stopky
- Venkovní teploměr
- Zobrazení stanic rádia nebo CD/Kassette (pouze pro orig. Opel rádia)
CC (Check control) zahrnuje:
- Kontrola kapaliny do ostřikovačů
- Kontrola brzdových destiček (kola v předu)
- Kontrola žárovek a pojistek (potkávací světla, brzdová světla, couvačky)
- Kontrola hladiny motorového oleje
- Kontrola chladící kapaliny (teplota, množství)
Potřebný materiál:
- MID displej pro Astra G (GM 12 36 498)
- 32-konektorová svorkovnice do MID displeje (GM 62 86 423) nebo náhrada viz níže
- Páčka ovládání stěračů s funkcí palubního počítače (GM 12 41 135)
- 4-konektorová svorkovnice do páčky ovládání (samotný nový nelze zakoupit)
- Pin do svorkovnice řídící jednotky motoru
- Jednotka Check control pro kontrolu žárovek (GM 62 38 078)
- Čidla (kapalina do ostřikovačů, brzdové destičky, čidlo do olejové vany, chladící kapalina)
- Tzv. husí krk pro natažení kabelu od řídící jednotky - 1 m (GM 12 88 103)
- Kabely různých barev o průřezu 0,5 mm2, smršťovací bužírky, cín, elektrikářskou pásku
tučně = nutné pro BC
Galerie
Kabeláž
Jelikož jsem nesehnal samotné kabely o průřezu 0,5 mm2> tak jsem koupil třížilový kabel (na 230V - třeba k lampičce), který jsem rozpáral. Tím jsem získal 3 různě barevné kabely. Celkem je potřeba cca 8 metrů této třílinky.
Měli byste bezpodmínečně požadovat pouze MID displej s odpovídající 32-konektorovou svorkovnicí (viz obr. 5). Můžete ovšem svorkovnici také koupit samotnou za cca 2000 Kč u Opel dealera (Číslo dílu 62 86 423) – měla by obsahovat také konektory s kabely.
MID svorkovnice je shodná (na 99%) se svorkovnicí používanou ve vozech koncernu VW (Škoda Octavia, VW Passat, VW Bora, Seat Toledo, Seat Leon, Audi A3, Audi TT, VW Golf IV). Je použita v panelu přístrojů. Objednací číslo je 1J0 972 977 D, cena u dealera Škoda je 75 Kč. Svorkovnice ovšem neobsahuje konektrory, které je nutné dokoupit – objednací číslo je 000 979 018 A a cena cca 150Kč/2 kusy! Lepší volba je tedy sehnat buďto originální MID svorkovnici nebo alespoň TID svorkovnici ze kterého použijete konektory do škodovácké svorkovnice (perfektně tam pasují).
Ze stávající X23 TID svorkovnice přehodíme konektory (nemusíme pájet – stačí přehodit) do nové svorkovnice podle tabulky č. 1. Dále budeme potřebovat maximálně 19 dalších konektorů (podle toho zda chceme zapojit také CC a podle typu motoru).
Svorkovnice MID
Svorkovnice VW 1J0 972 977 D
Tabulky s popisem pinů displeje a pinů ŘJ ke stažení v XLS zde http://data.quattro.cz/astra/mid/mid.xls
Páčka na stěrače má stejné konektory akorát je tam navíc šlauf s 4 piny. Piny jsou označeny A až D. Pin A se zapojí na pin 23 MID displeje a pin D na pin 24 MIDu. Pin C páčky se ukostří (třeba na pin 1 MIDu), pin B se nezapojuje.
Po zprovoznění je nutný (pokud neni displej z auta se stejným motorem a pneu) změnit index kódů v displeji aby ukazoval správný hodnoty. Stačí zajet k Opel dealerovi a ten to přes Tech2 nastaví. Práce je to max na 15minut. Index kódů se dá zjistit stisknutím tlačítka SET a RESET na cca 3 vteřiny, potom se zobrazí na prvím řádku displeje.
Index kódů pro MID displej
Návod na dodatečnou montáž
Upozornění!
V žádném případě neručím za případné škody způsobené dodatečnou montáží palubního počítače podle tohoto návodu. Každý z vás musí sám posoudit zda má dostatečné schopnosti na provedení takto zásadní změny v elektroinstalaci vozidla.
Jsou dvě možnosti dodatečné montáže palubního počítače. První možnost zahrnuje pouze BC, druhá BC a CC. Pro druhou variantu je nutné mít všechna potřebná čidla (viz tabulka) a také jednotku kontroly žárovek. Tento návod se výhradně zabývá pouze montáží BC.
BC (Board computer) zahrnuje:
- Dojezdová vzdálenost na palivo v nádrži
- Průměrná rychlost
- Momentální spotřeba litrů/100km a při stání litrů/hod.
- Spotřeba v průměru litrů/100km
- Celková spotřeba
- Stopky
- Venkovní teploměr
- Zobrazení stanic rádia nebo CD/Kassette (pouze pro orig. Opel rádia)
CC (Check control) zahrnuje:
- Kontrola kapaliny do ostřikovačů
- Kontrola brzdových destiček (kola v předu)
- Kontrola žárovek a pojistek (potkávací světla, brzdová světla, couvačky)
- Kontrola hladiny motorového oleje
- Kontrola chladící kapaliny (teplota, množství)
Potřebný materiál:
- MID displej pro Astra G (GM 12 36 498)
- 32-konektorová svorkovnice do MID displeje (GM 62 86 423) nebo náhrada viz níže
- Páčka ovládání stěračů s funkcí palubního počítače (GM 12 41 135)
- 4-konektorová svorkovnice do páčky ovládání (samotný nový nelze zakoupit)
- Pin do svorkovnice řídící jednotky motoru
- Jednotka Check control pro kontrolu žárovek (GM 62 38 078)
- Čidla (kapalina do ostřikovačů, brzdové destičky, čidlo do olejové vany, chladící kapalina)
- Tzv. husí krk pro natažení kabelu od řídící jednotky - 1 m (GM 12 88 103)
- Kabely různých barev o průřezu 0,5 mm2, smršťovací bužírky, cín, elektrikářskou pásku
tučně = nutné pro BC
Galerie
Kabeláž
Jelikož jsem nesehnal samotné kabely o průřezu 0,5 mm2> tak jsem koupil třížilový kabel (na 230V - třeba k lampičce), který jsem rozpáral. Tím jsem získal 3 různě barevné kabely. Celkem je potřeba cca 8 metrů této třílinky.
Měli byste bezpodmínečně požadovat pouze MID displej s odpovídající 32-konektorovou svorkovnicí (viz obr. 5). Můžete ovšem svorkovnici také koupit samotnou za cca 2000 Kč u Opel dealera (Číslo dílu 62 86 423) – měla by obsahovat také konektory s kabely.
MID svorkovnice je shodná (na 99%) se svorkovnicí používanou ve vozech koncernu VW (Škoda Octavia, VW Passat, VW Bora, Seat Toledo, Seat Leon, Audi A3, Audi TT, VW Golf IV). Je použita v panelu přístrojů. Objednací číslo je 1J0 972 977 D, cena u dealera Škoda je 75 Kč. Svorkovnice ovšem neobsahuje konektrory, které je nutné dokoupit – objednací číslo je 000 979 018 A a cena cca 150Kč/2 kusy! Lepší volba je tedy sehnat buďto originální MID svorkovnici nebo alespoň TID svorkovnici ze kterého použijete konektory do škodovácké svorkovnice (perfektně tam pasují).
Ze stávající X23 TID svorkovnice přehodíme konektory (nemusíme pájet – stačí přehodit) do nové svorkovnice podle tabulky č. 1. Dále budeme potřebovat maximálně 19 dalších konektorů (podle toho zda chceme zapojit také CC a podle typu motoru).
Svorkovnice MID
Svorkovnice VW 1J0 972 977 D
Tabulky s popisem pinů displeje a pinů ŘJ ke stažení v XLS zde http://data.quattro.cz/astra/mid/mid.xls
Páčka na stěrače má stejné konektory akorát je tam navíc šlauf s 4 piny. Piny jsou označeny A až D. Pin A se zapojí na pin 23 MID displeje a pin D na pin 24 MIDu. Pin C páčky se ukostří (třeba na pin 1 MIDu), pin B se nezapojuje.
Po zprovoznění je nutný (pokud neni displej z auta se stejným motorem a pneu) změnit index kódů v displeji aby ukazoval správný hodnoty. Stačí zajet k Opel dealerovi a ten to přes Tech2 nastaví. Práce je to max na 15minut. Index kódů se dá zjistit stisknutím tlačítka SET a RESET na cca 3 vteřiny, potom se zobrazí na prvím řádku displeje.
Index kódů pro MID displej