Stránka 1 z 6
SERVO
Napsal: 31 led 2008, 11:17
od dobrota01
Zdravím všechny příznivce Aster, prosím o radu.. .. před nedávnem mi jeden šikula elektrikářská na 3 krát měnil můstek v altíku(na po 3 tí tam dal origoš
)..ovšem mezi poslední výměnou mi začlo vynechávat servo..po dotazu zda nemůže být problém s altíkem vůči servu, mi šikula řek ,že né a že to asi nebude v elektrice.....teď mi servo po nastartování už nefrčí vůbec...a spouštím ho povytáhnutím pojistky ABS a SERVA kdy během 20 sekund s vytím najede...su z toho celý mrzutý
a čekám kdy to prdne úplně
1.6 8v 1999
Napsal: 15 úno 2008, 16:44
od vito
Nejsem odborník na auta ani na elektro, ale dopadl jsem následovně.... Odešel mě alternátor pravděpodoně za jízdy. Auto jelo, nedobíjelo, ale servo šlo v pohodě. To jsem ještě nevěděl že je elektrické a ne přes řemen. Domů jsem normálně dojel a nic netušil. Je tam pravděpodobně nějaké jištění aby se člověk nezabil za jízdy díky nečekané nefunkčnosti serva, protože když jsem šel ráno nastartovat tak baterka i servo už nefungovalo. Baterie se vybila díky pohánění serva při dojezdu a po zhasnutí motoru už bylo servo vyřazeno z provozu i když jsem dal baterku jinou. Po nové baterii a GO serva se vše rozběhlo. Asi to není odpověď na otázku, ale souvislost alternátor a servo určitě je. Ale jak říkám, jsem řidič, ne automechanik
1.7DTi 2002.
Re: SERVO
Napsal: 24 dub 2011, 14:59
od kott2
Vie niekto poradit čo zapina servo ako funguje pripadne schemu kde su zapojene konektory v motorovom priestore jedna sa o servo TRW 1 generacie to rebrovane dobijanie je v poriadku pripadne ak to niekto rozoberal dik za odpovede Astra caravan 98 1.6 16V X16XEL.
Re: SERVO
Napsal: 26 dub 2011, 20:27
od kott2
Nikto
Re: SERVO
Napsal: 27 dub 2011, 08:07
od vasekpetr1
Dle schematu by mělo servo mít pojistku (F7 - 80A) v motorovém prostoru a konektor by měl být jediný u posilovače X33. Silové napájení je udělané napřímo od pojistky (červené lano o průřezu 10mm) a hnědý o stejném průřezu jde z posilovače někam na kostřící bod. Zapíná se zvýšením napětí po nastartování, které vyhodnotí elektronika na servu (jestli to dobře chápu). Ještě tam vidím jednu pojistku F3.23 (10A) - umístěná v pojistkové skříňce, která bude napájet elektroniku. Takže proměřit pojistky, případně zkontrolovat konektor a to ukostření. Pokud je toto v pořádku, pak ještě může ovlivňovat chod to napojení serva na řídící jednotku motoru - linie 5923.
Re: SERVO
Napsal: 28 dub 2011, 15:29
od kott2
Diky za schemu tak som to prekontroloval vsetko je v poriadku servo vymontujem a pozriem v com je problem
Re: SERVO
Napsal: 28 dub 2011, 16:53
od vasekpetr1
Ještě se dívám, že ze serva jde pin na konektor diagnostiky (X 13, pin 7), tak jestli by ti i ta něco nenapověděla.
S tím spuštěním serva po nastartování si říkám, jestli se nespustí od povelu z řídící jednotky motoru, která vyhodnotí, že motor je v stabilních otáčkách. Ale to jsou pouze moje doměnky. Ale teď se dívám na tvůj typ motoru (X16XEL) a beru zpět - u tebe si servo bere spouštěcí napětí z alternátoru, viz obrázek (linie 118 u dobíjení navazuje na 5921 serva).
Re: SERVO
Napsal: 29 dub 2011, 12:07
od Arwy
Ty si mu dal zlú schému zapojenia serva, diagnostiku má len servo TRWII. generácie, ktoré sa začalo montovať od modelového roku 2000.
Re: SERVO
Napsal: 29 dub 2011, 12:55
od vasekpetr1
No já čerpám z elektroschemat pro Astry, ten vývod na diagnostiku -
hnědobílý 0,5 na linii 5923/442 - je kreslený tak, že platí pro všechny typy motorů. Co se týče vývodu na řídící jednotku motoru -
žlutobílý 0,5 na linii 5923 - tak ten pro jeho motor neplatí. Já to beru teoreticky podle papíru, do serva jsem se zatím drbat nemusel. Ale ty s tím máš asi svou zkušenost, takže víš, o čem mluvíš a máš jiné přesnější výkresy. Tak sem s nimi
. Nebo aspoň na mail. Mám ho v profilu.
Re: SERVO
Napsal: 29 dub 2011, 19:51
od kott2
vasekpetr1 pomohol si mi aj s novymi ja mam tie stare len nie su kvalitne tazko v nich nieco najst zisitl som ze do posilovaca riadenia to ide este cez X2 co je palubna doska tak este tam to musim skontrolovat poslem ti odkaz na tie schemi na mail su v mudrej knizke jak na to
Re: SERVO
Napsal: 29 dub 2011, 19:59
od Fritol
jestli ma TRW 1 tak bude mít to 1vni schema protože jak říka arwy dřive se davali serva jen se 4 vyvodama.
1+baterie, 2-baterie, 3 +12 spínane klíčkem, 4 12 v z altiku.
TRW2 měli pak 5 vyvodu
1+baterie, 2-baterie, 3 +12 spínane kličkem, 4 12 v z altiku, 5 kablik pro diag.
Re: SERVO
Napsal: 30 dub 2011, 00:57
od Arwy
vasekpetr1 píše:Já to beru teoreticky podle papíru, do serva jsem se zatím drbat nemusel. Ale ty s tím máš asi svou zkušenost, takže víš, o čem mluvíš a máš jiné přesnější výkresy. Tak sem s nimi
. Nebo aspoň na mail. Mám ho v profilu.
V pravo 2000 a novší, v ľavo do 99. Spodný vodič je kostra.
Re: SERVO
Napsal: 30 dub 2011, 16:12
od kott2
Dik za schemi ale ked tak pozeram tak neviem ci sa robili dva typy lebo ja co mam schemi z jak na to astra g tak tam to ide z X2 do serva a este jedna vec pre funkcnost serva musi ist 12V aj z alternatora aj zo spinacky inak sa nerozbehne servo ?? Svorkovnica X33 je ta ktora je nasunuta na poistkovom boxe co je v motorovom priestore ? su tam presne dva vodice
Re: SERVO
Napsal: 30 dub 2011, 18:17
od Arwy
V Astre sa používajú tri tipy serva. Dva do modelového roku 2000 (Delphi a TRW I. generácie). Pre ne platí ľavá schéma. Konektor pri poistkovej skrinke má 2 piny, nemá diagnostiku. Od modelového roku 2000 sa používa už len jeden typ serva - TRW II. generácie. Platí pravá schéma (pre motor X16XEL). Konektor pri poistkovej skrinke má tri piny, servo má diagnostiku.
Re: SERVO
Napsal: 02 kvě 2011, 16:25
od kott2
Dnes som to premeral na svorkovnici X33 v motorovom priestore. Nameral som zo spinacky 14,75V a z alternatora 13,81V rozdiel skoro 1V moze to byt problem v zopnuti serva?? alebo je to v poriadku