Stránka 1 z 2
Alternator???
Napsal: 13 lis 2007, 18:42
od Viktor_16
Idem si krasne z domu asi 15km, dojdem na miesto. Motor uz bol zahriaty a aj tak mal volnobeh 1000 otacok. som si myslel ze preto ze mu je zima(bolo 2 stupne). Pridem po 10 minutach k autu a ani nezaclo tocit starter. Ale kontrolky svietily aj žhavilo. Sme skusali startovat cez kable ale vysledok bol ten isty. Mam podozrenie na uhliky v alternatore. Auto ma najazdene 208tis. km Co myslite co to moze byt??
Btw predvcerom mi spadol klinovy remen ci s to s tym nemoze nieco mat spolocne. Aa kontrolka dobijania mi nesvietila len sa mi zdalo ze slabo svietia svetla a pomaly idu stierace. Prosííím pomoc
Napsal: 13 lis 2007, 18:44
od Viktor_16
hej a este som sa chcel spytat ci sa klinovy remen sam napina lebo je viec napnuty jak som ho napol ja
Napsal: 13 lis 2007, 19:58
od spermin
řemen má samonapínák, ale nemusíš ho mít OK. Pokud svítí kontrolka před startem, a potom né, je alt OK
Napsal: 13 lis 2007, 20:19
od medva1
Napsal: 13 lis 2007, 20:27
od Viktor_16
starter to neni je po GO skor alternator
Napsal: 13 lis 2007, 21:19
od spermin
Viktor_16 píše:starter to neni je po GO skor alternator
zkus nějak nastartovat, máš dýzl tak roztlačit a změř napětí, změř barterku
1 hustoměrem,
2 voltmetrem má mít min 12,44 V jinak ji dobij.
Opravdu to vypadá na startér
kontrolky mají malý odběr, tak svítí. Na to stačí i vybitá baterie. Je dobré pravidelně, hlavně u dýzlů
kontrolovat stav baterky tím voltmetrem. Má mít 12,6V= nabitá, 12,4V 75% nabití.
Napsal: 14 lis 2007, 15:09
od Luboš X17DTL
Teď mě ještě napadlo. Mám stejný motor a proto by se ti to mohlo hodit. Jednou jsem normálně nastartoval, dojel do práce a po deseti minutách jsem už nenatočil, baterie vybitá. Přišel jsem na to, že se mi uklepal káblík kostření altíku. Dal jsem nový, hrubší, nabil baterku a od té doby OK. Podotýkám, že jsem si myslel, že altík není třeba kostřit, že je kostřený uchycením, ale omyl.
Napsal: 14 lis 2007, 18:28
od Viktor_16
som nabil baterku a auto zatial ide, pozrem este na to ukostrenie alternatoru
Napsal: 15 lis 2007, 17:04
od Viktor_16
Taaak auto zase nejde
:D Ale som prisiel na to ze preco nejde. Presmykuje mi klinovy remen a auto slabo dobija. Ale problem je v tom ze ta matica s ktorou sa napina remen je v pi.. mozom tam dat inu maticu, ale bude to napevno
Napsal: 15 lis 2007, 21:44
od Trdlo
Viktor_16 píše:Taaak auto zase nejde
:D Ale som prisiel na to ze preco nejde. Presmykuje mi klinovy remen a auto slabo dobija. Ale problem je v tom ze ta matica s ktorou sa napina remen je v pi.. mozom tam dat inu maticu, ale bude to napevno
Jaká matice, s kterou se napíná řemen? Vždyť tam je kladka, ne?
Napsal: 15 lis 2007, 21:48
od spermin
Napsal: 15 lis 2007, 21:50
od spermin
Trdlo píše:Viktor_16 píše:Taaak auto zase nejde
:D Ale som prisiel na to ze preco nejde. Presmykuje mi klinovy remen a auto slabo dobija. Ale problem je v tom ze ta matica s ktorou sa napina remen je v pi.. mozom tam dat inu maticu, ale bude to napevno
Jaká matice, s kterou se napíná řemen? Vždyť tam je kladka, ne?
řemen má samonapínací kladku, a tá se musí kontrolovat, PS doufám že je to tak i u DÝZLU
Napsal: 16 lis 2007, 19:05
od Viktor_16
noo matica, kladka som nevedel jak to pomenovat, ale dolezite je ze sa mi zahrieva alternator tak ze roztopi klinovy remen, mam nove loziska, remen nieje napnuti ani silno ani slabo, mohli mi dnu v alt. nieco zle zapojit ked menily tie loziska???
Napsal: 17 lis 2007, 11:07
od spermin
alternátor musí jít úplne lehce, jinak je v nem závada. Jako kolo u auta
Bud neco drhne, nebo lozisko.
Napsal: 17 lis 2007, 21:31
od Viktor_16
ked dam dole klinovy remen tak sa krasne toci, nezadrhava sa, taze co to moze byt. Alternator dobija, ale po 5 min. na volnobeh sa neda remenice dotknut jaka je horuca
Please help