Stránka 1 z 2

Kontrolka dobíjení zůstává svítit

Napsal: 21 čer 2007, 18:27
od Dti
Prosím o radu, dnes po jízdě v dešti a asi hodinové přestávce jsem nastartoval a po 2 metrech se mi rozsvítila kontrolka dobíjení a přestalo fungovat servo. Ještě mi po otečení klíčem zůstává svítit mazání a zhasne až po nastartování, dříve zhasínala po chvilce s ostatními kontrolkami.

Nějaké informace jsem tady našel, ale nevím, jestli je to i můj případ.

Kde bych mohl hledat příčinu?

Díky za rady

Napsal: 21 čer 2007, 20:04
od Effe
Alternátor v riti :roll: myslím,že to může být špatným diodovým můstkem,oprava tak cca 3000Kč

Napsal: 21 čer 2007, 21:09
od Dti
Effe píše:Alternátor v riti :roll: myslím,že to může být špatným diodovým můstkem,oprava tak cca 3000Kč
Kde se nachází ten diodový můstek?
Je to někde u alternátoru a nebo přímo v něm?

Napsal: 21 čer 2007, 21:21
od Dti
Dti píše:
Effe píše:Alternátor v riti :roll: myslím,že to může být špatným diodovým můstkem,oprava tak cca 3000Kč
Kde se nachází ten diodový můstek?
Je to někde u alternátoru a nebo přímo v něm?
Už jsem to našel :wink:

Napsal: 22 čer 2007, 05:57
od spermin
Změř si napětí při chodu motoru, cca 14,6V, jestli dává je chyba jinde. Pravděpodobně to dude ten můstek.
Necej altík proměřit šikovnému elektrikáři, oprava nemusí být vůbec tak drahá. A kontrolka mazání, pokud zhasne
samostatně, tak funguje správně. :?

Napsal: 22 čer 2007, 06:48
od Effe
Nemusí ,může to stát i víc,většinou 3-5 tisíc.Záleží i na tom jestli se mění ložiska,relé a atp.Jestli se vlezeš do těch 3000Kč tak nech opraváři zahrát v rádiu. :D

Napsal: 22 čer 2007, 17:02
od Dti
Ještě se mi ted začaly držet otáčky na 1100-1200ot./min. Nevím, jestli to něčemu napovídá.

Napsal: 22 čer 2007, 17:07
od A.P.
Měl jsem to samé. Nedobíjel alternátor a servo nešlo. Byl to diodový můstek . Nicméně oprava mě stála 1600.- a ne 3000.-

Napsal: 22 čer 2007, 18:52
od Dti
Ted jsem konečně změřil napětí a při vypnutém motoru 12,6V a po nastartování mám 11,8V. Měřil jsem to na baterce.

Napsal: 22 čer 2007, 19:15
od Dti
Můžou to být třeba jen uhlíky?

Napsal: 22 čer 2007, 19:19
od Effe
A.P. píše:Měl jsem to samé. Nedobíjel alternátor a servo nešlo. Byl to diodový můstek . Nicméně oprava mě stála 1600.- a ne 3000.-
Tak to je superprice,kde jsi ten diodový můstek kupoval?

Napsal: 23 čer 2007, 22:16
od spermin
DNES by to mohl šikula opravit ještě levněji, ale opravdu Šikula. Musí být i manuálně zručný. Nevím kolik práce, ale
součástka cca max. 500 Kč

Napsal: 24 čer 2007, 09:57
od Effe
spermin píše:DNES by to mohl šikula opravit ještě levněji, ale opravdu Šikula. Musí být i manuálně zručný. Nevím kolik práce, ale
součástka cca max. 500 Kč
A kdyby byl megazručný,tak možná i méně.Takový McGyver by si diody vyrobil doma na koleně.Ono by se dalo jezdit i bez altíku,akorát bys potřeboval větší počet akumulátorů. :D

Napsal: 24 čer 2007, 10:54
od fanuc
Diodový mostík na Slovensku 1700 Sk.A preletuješ si to sám. Je to hračka. Štyri kontakty a hotovo. Ale trochu je robota s vybratím alternátoru. Za 3700 sk komplet zrepasovaný altík. Ložiska uhlíky ....

Napsal: 24 čer 2007, 11:05
od Effe