Stránka 1 z 1

Startér - KO

Napsal: 29 kvě 2007, 18:11
od diesel
Majitele Aster pozor na spínačku,poloha II - III - po nastartování se nevrací zpět,mně se to už taky stalo 2.x a le přesunul jsem to zpátky do polohy II.
Včera jsem táhl jednu lišku do servisu,které se oddělal startér,pastorek se neodpojil od motoru a byl pořád přistaven :( 4500,- je pryč.
Každopádně aspoň mám její číslo a dne s ji beru na kafe.

OT:vrakoviště Opel Severní morava- nevíte kde ho naleznu,konkrétně přední nárazník grafitová met.
Dík

Napsal: 30 kvě 2007, 10:35
od esek1
pááni mne sa to stalo včera.

Napsal: 30 kvě 2007, 12:24
od diesel
TAkže pozor na to,startér to úplně rozmlátí :( ,ale novej stojí 4500,- :lol: ,takže ašpoň nějaká útěcha.
Zůstane to zkrátka viset v poloze III kdy je,startér spojen s motorem a podle té prdelky co ho oddělala,tak ujela cca 1.km :!:

Napsal: 30 kvě 2007, 16:15
od spermin
Zapnutý startér by neměl vadit, předpokládám ze má volnoběžku. Pouze vybíjí baterii.
Problém může být, když se startuje za běžícího motoru, potom dojde k očesání zubů. :P :P

Napsal: 03 srp 2007, 18:46
od ADY
Zdravím to se mi právě stalo přijedu domu a už nenastartovala, muj dvorní mechanik konstatoval uplně rozšlehanej startér bude nový ale mám strach ať mi to neudělá znovu :cry: Dá se tomu nějak zamezit :?:

Napsal: 03 srp 2007, 20:12
od Spin
Jak píše Spermin, startér má volnoběžku, takže k poškození zubů by teoreticky nemělo dojít. Starér je ale elektromotor, který je konstuován na krátkodobý chod, takže pokud je zapnut déle může se přehřát a spálit, nebo mohou odejít ložiska. (U některých aut dříve bývala myslím dokonce kluzná.)
Nevím jestli je to ideální řešení, ale mě pomáhá prostříknout zámek a škvíru mezi plastovými krouzky kolem mazacím sprejem na zámky nebo nakapat řídký olej.

Napsal: 03 srp 2007, 20:24
od spermin
ADY píše:Zdravím to se mi právě stalo přijedu domu a už nenastartovala, muj dvorní mechanik konstatoval uplně rozšlehanej startér bude nový ale mám strach ať mi to neudělá znovu :cry: Dá se tomu nějak zamezit :?:
Jestli v něm cvaklo, ale netočí, nemusí být startér KO. Možná stačí pročistit kontakty, ale jestli
jde ven, pořádně proměřit zkontrolovat a promazat. Pokud je Tvůj mechanik dobrý známý, hoď řeč.
Je to více pracné, zjisk je nižší, ale spokojenost majitele by měla být na 1 místě.

Napsal: 06 srp 2007, 20:50
od Pipóch
Nejlépe předejít spálení startéru promazáním spínací skříňky. Pozor musí se ovšem celé vytáhnout ( vložka ).
Už jsem viděl startér, který byl zasunutý ve věnci po dobu jízdy a nedalo se z něj nic použít.

Napsal: 07 srp 2007, 08:52
od Spin
Pipóch píše:Nejlépe předejít spálení startéru promazáním spínací skříňky. Pozor musí se ovšem celé vytáhnout ( vložka ).
Už jsem viděl startér, který byl zasunutý ve věnci po dobu jízdy a nedalo se z něj nic použít.
Nemohl bys napsat pár řádků jak se to dá demontovat? Myslím, že by to dost lidí uvítalo. Díky.

Napsal: 07 srp 2007, 12:16
od Radoš 92
Jojo! Uvítal bych to.... Občas mi to dělá, ale na staré astře mi to dělalo často, tak jsem si zvykl a kontroluju to, ale prostříknout by to chtělo...

Napsal: 13 srp 2007, 22:32
od Pipóch
Tak pokusím se to popsat. Nejprve se sundá vrchní kryt sloupku řízení ( tj. nad páčkami blinkrů a stěračů ) jsou zde dva šroubky. Po této demotáži se odšoubuje spodní kryt. Dole je jeden torx a vedle páček jsou dva ( stříbrná barva ). Pokud máme stav. sloupek řízení, nutno demontovat i plastové držadlo táhla nastavování výšky volantu. Kryt se oddělá. Pak demontujeme páčku stěračů. Je nutné na každé straně zmáčknou západky, jsou pěkně vidět. Po demotáži páčky uvidíme na sloupku malou dirku cca 5 mm. Klíč ve spínačce otočíme do druhé polohy ( před rožnutí kontrolek ). Do této dirky vsuneme tvrdý drát a zatlačíme. Vložka by měla vyskočit. Poté ji můžeme promazat atd. Před montáží zpět je nutné v otvoru po spínačce ztlačit západku a odemknout volant. Pak spínačku vsunem zpět a postupujeme obráceně. Nejlépe by to bylo vyfotit. Pokusím se o to. Zatím Astrám Zdar. :wink: :wink: