Dobrý den,
Prosím Vás o radu ohledně problému s vnitřním osvětlením vozidla. Nefunguje osvětlení 12V zdířky zapalovače (občas pobliknulo, ale teď už ani ránu) a zároveň po otočení klíčkem v zapalování se zapalovač nenahřívá, avšak v zásuvce jsem multimetrem naměřil napětí 12.5V takže to podle mě bude chyba v kontaktu mezi zapalovačem a zásuvkou, ale nejsem si jist. Kontroloval jsem také pojistkovou skříň, pozice 28, která je určena pro pojistku k osvětlení interiéru okamžitě přepálí nově vloženou pojistku (vkládal jsem podle návodu pojistku na 5A). Ve skříni jsem také narazil na to, že původní majitel některé pojistky nahradil slabšími/silnějšími a neseděla na nich proudová hodnota..
Spíše ale než podsvícení zásuvky mi vadí, že je nefunkční stropní světlo, a to i po vytažení ovladače světel směrem k sobě. Měl jsem sundaný kryt stropního světla a žárovka vypadala v pořádku. Prosím tedy o radu čím by to mohlo být? Děkuji a přeji hezký večer
Nefunkční podsvícení zapalovače a nesvítí stropní světlo
- Reklama
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Nefunkční podsvícení zapalovače a nesvítí stropní světlo
Takže si to trochu shrňme:
nesvítící zapalovač: žárovka je napájena z potenciálu pojistky F3.29 (10A) přes multitimer, ale vzhledem k tomu, že nepíšeš, že ti nefunguje podsvícení přístrojů, tak vidím problém v samotném kontaktu žárovky osvětlení zapalovače a světlovodu popelníku. demontáž k žárovce je jednoduchá: vyloupneš kryt diagnostické zásuvky pod ruční brzdou a postupuješ dopředu demontáží krytu šaltrpáky, vyloupneš kryt tlačítkové lišty a po otevření popelníku a jeho vytažením vidíš dva šrouby, po jejichž vyšroubování dostaneš ven popelník. Zapalovač má krytku, po jejím vyloupnutí vidíš šroub zapalovače a kabely jsou na konektoru. V knize "Jak na to" je pěkně demontáž popsána (můžu poskytnout).
Pojistka F1.28 napájí osvětlení kabiny, zavazadl. prostoru, osvětlení stínítka (pokud máš sluneční clony s osvětlením), napájí i diagnostickou zásuvku ( pin 16). Takže pokud víš, že jsi v autě nezasahoval do ničeho, co by mohlo udělat problém (bastlení vlastního ledkového osvětlení, vrtání do plechu na uchycení něčeho, skřípnutí kabelového svazku mezi dva plechy), tak nezbývá nic jiného, než vyloupat ven všechny moduly osvětlení (čtecí lampičky nad dveřmi, osvětlení kabiny u řidiče, osvětlení kufru), odpojit z konektorů a zkusit zasunout pojistku. Zkontroluj i tu zásuvku diagnostiky. Můžu poslat schema elektriky Astry - pokud se ve schématech vyznáš.
nesvítící zapalovač: žárovka je napájena z potenciálu pojistky F3.29 (10A) přes multitimer, ale vzhledem k tomu, že nepíšeš, že ti nefunguje podsvícení přístrojů, tak vidím problém v samotném kontaktu žárovky osvětlení zapalovače a světlovodu popelníku. demontáž k žárovce je jednoduchá: vyloupneš kryt diagnostické zásuvky pod ruční brzdou a postupuješ dopředu demontáží krytu šaltrpáky, vyloupneš kryt tlačítkové lišty a po otevření popelníku a jeho vytažením vidíš dva šrouby, po jejichž vyšroubování dostaneš ven popelník. Zapalovač má krytku, po jejím vyloupnutí vidíš šroub zapalovače a kabely jsou na konektoru. V knize "Jak na to" je pěkně demontáž popsána (můžu poskytnout).
Pojistka F1.28 napájí osvětlení kabiny, zavazadl. prostoru, osvětlení stínítka (pokud máš sluneční clony s osvětlením), napájí i diagnostickou zásuvku ( pin 16). Takže pokud víš, že jsi v autě nezasahoval do ničeho, co by mohlo udělat problém (bastlení vlastního ledkového osvětlení, vrtání do plechu na uchycení něčeho, skřípnutí kabelového svazku mezi dva plechy), tak nezbývá nic jiného, než vyloupat ven všechny moduly osvětlení (čtecí lampičky nad dveřmi, osvětlení kabiny u řidiče, osvětlení kufru), odpojit z konektorů a zkusit zasunout pojistku. Zkontroluj i tu zásuvku diagnostiky. Můžu poslat schema elektriky Astry - pokud se ve schématech vyznáš.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Nefunkční podsvícení zapalovače a nesvítí stropní světlo
Super, moc děkuji za velice podrobný návod i poslané soubory. Ostatní přístroje svítí a otočný přepínač světel také. Nicméně auto je teď nově kupované (s čím souvisí i to, že jsem na něm ani nedělal žádné úpravy) a co jsem koukal do pojistkové skříně, tak původní majitel se s hodnotami pojistek vůbec neštval a na některých políčkách nesedí hodnoty pojistek.
Abych to shrnul tak jsem ale i přes tyto neduhy z auta velice nadšen a také z toho, že i nováčkům se zde na fóru dostane rychlé odpovědi.
O víkendu se na to mrknu, teď jsem celý týden od rána až do večera v práci. Snad vyjde čas a počasí. Ještě jednou dík za rady
Abych to shrnul tak jsem ale i přes tyto neduhy z auta velice nadšen a také z toho, že i nováčkům se zde na fóru dostane rychlé odpovědi.
O víkendu se na to mrknu, teď jsem celý týden od rána až do večera v práci. Snad vyjde čas a počasí. Ještě jednou dík za rady