Stránka 1 z 1

Alternátor

Napsal: 01 lis 2017, 23:44
od Luňas
Zdravím,
nevíte někdo co by mohlo ničit altík u Astra G clasic 1,7cdti 2008?
Mám ji cca 3 a 1/2 roku a za tu dobu mám už 4 altík - první měnil ještě předchozí majitel, druhý protože z toho starého tekl olej - ten vydržel cca 2 roky pak zemřel na diodový můstek a vadné vinutí - třetí po repasi byl funkční cca 13měsíců a zemřel na regulátor napětí + vyteklá izolace na vinutí věnce. Koupil jsem čtvrtý (něco z Polska za cca 4000) - ten mi v autě vydržel přesně 3měsíce a přestal dobíjet(nyní je už dva měsíce v reklamaci).
Dle stavu třetího mi elektrikář řekl, že musel být opravdu hodně namáhaný, aby takto vytekla izolace na vinutí (velké odběry) , ale že nemá nějaké kleště, aby mi mohl změřit co v autě má takové odběry, že to zlikviduje altík za tak krátkou dobu a že i kdyby je měl tak si není jistý, že by na to přišel :(.
Nemáte někdo nějaký nápad či zkušenost s tímto problémem, případně někoho v Praze a okolí kdo by to uměl a chtěl změřit?
Předem díky Roman

Re: Alternátor

Napsal: 02 lis 2017, 08:31
od vasekpetr1
Předpokládám, že když to máš u autoelektrikáře, tak změřil rozsah napětí v závislosti na otáčkách, prověřil kapacitu aku, stav starteru (to jsou největší "žrouti proudu" na autě). O stavu kabeláže se asi také přesvědčil. Co klínový řemen? Neprokluzuje? Ale toto by přece měl elektrikář poznat. Možná bych zkouknul i souosost řemenice s řemenem a stav kladky.

Re: Alternátor

Napsal: 03 lis 2017, 09:03
od monty.roman
jestli se vysloveně taví lak na vinutí, tak to už snad musí být pomalu natvrdo ve zkratu ne?

Re: Alternátor

Napsal: 03 lis 2017, 10:56
od hefab
Zvýšený odber musí vedieť preklenúť akumulátor. Napríklad pri malých otáčkach motora (zároveň aj alternátora) do motora servoriadenia tečie taký veľký prúd, že alternátor to nezvláda, a poklesne napätie v palubnej sieti povedzme na 13,2 V. Vtedy je alternátor zaťažovaný tak, že v rámci svojich malých otáčok všetok prúd, ktorý dokáže dodať, tečie do palubnej siete a ešte aj to je málo, takže do palubnej siete tečie aj prúd z akumulátora. V tomto čase sa aj akumulátor vybíja. Preťažovanie alternátora hrozí napríklad pri dlhodobejšom využívaní motora servoriadenia na zvýšený výkon(zdĺhavejši proces zaparkovania vozidla), ventilátor kúrenia na vyšší stupeň ako 3, elektrický ohrev okna, spustené ventilátory chladenia motora a klimatizácie, výkonná zvuková aparatúra,... v súčinnosti s vysokou teplotou v motorovom priestore, alebo zlým prirodzeným chladením alternátora.
Niektoré autá majú zabudovaný palubný ampérmeter už z výroby. Nie je zložité takýto ampérmeter dodatočne namontovať do akéhokoľvek auta. Možno pre začiatok by stačilo cez diagnostiku a nahraté Live data odsledovať, či sa niečo neštandartné nedeje pri naštartovanom motore a zapnutí niektorých elektrospotrebičov. Ale takto uvidím len pokles napätia, no aj to má nejakú výpovednú hodnotu 8)
ammeter[1].jpg

Re: Alternátor

Napsal: 07 led 2018, 20:22
od Marťasek
Neví někdo takhle s fotky co to mám za altík na autě? Z18XE1 rv 12/2001

+ Mám problém asi s ložisky - náhodou nevíte co za ložiska tam má být? (rozměry nebo přímo odkaz na ně?)
IMG_20180107_171606.jpg
Předem díky 8)