Stránka 1 z 2
Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 02 pro 2015, 15:02
od MATES2
Ahoj všem, prosím vás o radu. Koupil jsem si na vrakáči alternátor, zeptali se mě jen na tip auta-mam Opel astra G kombi 1.7 DTI a tip motoru mam Y17DT, ale až doma a ještě k tomu až po namontování toho alternátoru do auta mi došlo, že se vůbec neptali jestli mám auto s klimatizaci a nebo bez klimatizace. Po tomto zjištění jsem na internetu zjistil, že pro mé auto se vyrábí dva alternátory, jeden alternátor 100A asi pro auta s klimatizací a druhý 70A asi pro auta bez klimatizace.
Když jsem se na alternátor díval na autě tak tam nikde nemůžu najít jaký tip alternátoru to je. Nevíte prosím někdo kde je to na alternátoru uvedeno, nebo jestli se to dá nějak jednoduše změřit, nebo podle nějakých znaků třeba jak ten alternátor vypadá poznat že je to 100A a nebo 70A alternátor? A vadilo by, když mám tu klimatizaci a přesto bych jezdil s tím slabším 70A alternátorem-co by se v tomto případě mohlo stát a hrozit. Předem vám všem děkuji za vaše rady a reakce.
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 02 pro 2015, 21:43
od Kosa02
No já mám 100A alternátor a i klimatizaci.
Na tom původním alternátoru je buď na štítku nebo někde na něm napsáno jestli má 100A nebo 70A. Jednoduše to určitě změřit nejde.
Jediné co se může stát, tak když spustíš všechny elektrické spotřebiče, že se baterka nebude dobíjet.. jestli máš klimu asi bych zvážil radši koupit 100A a mít jistotu než pak kupovat druhý.
Ale říkám pořádně ten původní alternátor prohlídnout. Někde to tam bude.
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 02 pro 2015, 22:27
od Vojta
nepises jakej si tam mel predtim, na nem si udaje taky nenasel?
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 02 pro 2015, 22:40
od MATES2
Ahoj děkuji vám za vaše reakce a názory.
Původní alternátor tam byl od výroby a bohužel už ho nemám
Tak nevím
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 02 pro 2015, 22:54
od jerry mouse
Daj tam 100amp a nerieš to!
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 02 pro 2015, 23:31
od MATES2
JERRY MAUSE , tak to je od tebe fakt dobrá rada. Četl jsi vůbec s čím potřebuji pomoci?
Takže podle tebe mám bez toho aniž bych zjistil jaký tam mám teď namontovaný ten nově koupený a funkční alternátor-ho vyndat a vyhodit a koupit další 100A alternátor? A co když ten co tam mám je 100A-jak to zjistím? To je trochu nesmyslná rada a drahá sranda.
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 03 pro 2015, 07:48
od langdon2
Ahoj.. Ja mam povodny alternator 70A v aute.. Dorabal som si do Astry klimu, ale altik som nemenil. viem ze by tam mal byt tiez 100A, ale nemam s tym ziaden problem. Vsetko ide, vsetko stiha.. Cize klud. Pojde to aj s tym 70A ak by si naahodou ten mal.
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 03 pro 2015, 09:32
od JRD McLAREN
...
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 03 pro 2015, 09:35
od langdon2
Viem ze tam neni zo srandy ten 100A, ale vravim, funguje vsetko aj pri 70A
Ked sa mi tento raz pokazi, urcite tam dam uz 100A
Ale klimu mam uz hadam 3,5 roka, a zatial som problem s tym nemal.
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 03 pro 2015, 16:16
od MATES2
Langdon2 moc ti děkuji, že jsi mi napsal svou zkušenost
Alespoň se teď už tolik nebojím
, že mě někde auto nechá stát s vybitou baterkou.
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 03 pro 2015, 16:54
od MATES2
Ahoj všem, ještě vás moc prosím o jednu radu. Dnes jsem zapnul v mém autě (Opel Astra G 1.7 DTI-motor Y17DT s KLIMATIZACÍ) naplno vše co šlo, klimatizaci, větráky topení, vyhřívání zrcátek a zadního skla, dálkové světla, potkávací světla, všechny čtyři blinkry a pak při zapnutém motoru jsem sešlápl plyn a držel jsem otáčky na 2300 a kamarád mi naměřil na baterce při této zátěži 13,7 V a občas až 13,8 V. Je to normální? Dá se podle toho poznat jestli je tam 100A alternátor a nebo by takto dobíjel i ten 70A alternátor-dá se to poznat? Předem vám všem děkuji za všechny vaše rady a názory.
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 03 pro 2015, 17:24
od JRD McLAREN
...
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 04 pro 2015, 00:00
od jerry mouse
MATES2 píše:JERRY MAUSE , tak to je od tebe fakt dobrá rada. Četl jsi vůbec s čím potřebuji pomoci?
Takže podle tebe mám bez toho aniž bych zjistil jaký tam mám teď namontovaný ten nově koupený a funkční alternátor-ho vyndat a vyhodit a koupit další 100A alternátor? A co když ten co tam mám je 100A-jak to zjistím? To je trochu nesmyslná rada a drahá sranda.
Ja som chlape mal zato že maš dva altiky a nevieš ktory tam lepšie hodiť, preto bola moja odpoved taka aka bola, ked maš iba 70-ku tak prečo potom to riešiš, daj ju tam a maš tiež pokoj, len na kratkých tratiach neviem či aj slabši altik dobija tak vykonne ako 100-ka. Ja mam 140 ale jeden čas som som mal nudzovo 100A a nepoznal som rozdiel. V pripade muziky a iných spotrebičov je lepšie mať skôr väčší vykon ako zaklad z 80-tych rokov kedy sa cez den nesvietilo a boli omnoho menšie naroky na el. energiu! S pozdravom myšiak Jerry
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 04 pro 2015, 09:03
od JRD McLAREN
...
Re: Alternátor 70A a 100A-bez klimatizace-s klimatizací????
Napsal: 04 pro 2015, 14:49
od lga
JRD McLAREN píše:
1, - Pokial mas teraz nahodou v aute " len ten 70A " alternator, a auto ti stale bezi, tak je velka pravdepodobnost,
ze proste celkovy prudovy odber vsetkych spotrebicov dlhodobo neprekracuje prudovy odber cez 70A.
2, - Pokial ti ten "len 70A" alternator v blizkom case zhori, (teda cievky sa spalia na uhol alebo zhori usmernovac),
tak celkovy prudovy odber spotrebicov v aute proste presahoval prudovy odber cez 70A.
Pokial sa to nestane (situacia c 2, ) tak nemas to sancu odhalit. - ci je to dobre alebo zle ..
V nějakém technickém listu k alternátoru by mohlo být, za jakých podmínek je možný odběr 70A.
Je rozdíl zda při jízdě přískoky po městě při 30°C ve stínu nebo v -10°C při jízdě mimo město.